G: Tradenomit, ekonomit, merkonomit tms

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon yo-merkonomi ja opiskelen tradenomiksi. Oon kaupassa töissä osastovastaavana ja kk-palkka on n. 2000? lisineen kaikkineen.

Niin ja mä olen korkeimmalla palkkaluokalla, työkokemusta palvelualalta 15 vuotta.

olen liiketalouden tradenomi. alan työkokemus noin 7 vee (sisältää assarin hommiakin), kk palkka 2700 brutto täällä pohjoisessa. teen suht simppeliä managerin hommia, ei alaisia, ei budjettivastuuta. mielestäni palkka on hyvä suhteessa ressin määrään.

Merkonomi, työkokemusta 8 vuotta bruttona 2200?, nyt kuitenkin opiskelen tradenomiksi olosuhteiden pakosta. (lue; merkonomina potkut, tradenomina vakkari paikka)

Lisään vielä, tuon ajan eli kohta kaksi vuotta tehnyt noita hommia.
Markkinointiprojektit on mielenkiintoisia ja aika paljon pystyy itse suunnittelemaan työpäivät jne. Uusia haasteita tulee niin mielenkiinto pysyy :)

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmaana:
Lisään vielä, tuon ajan eli kohta kaksi vuotta tehnyt noita hommia.
Markkinointiprojektit on mielenkiintoisia ja aika paljon pystyy itse suunnittelemaan työpäivät jne. Uusia haasteita tulee niin mielenkiinto pysyy :)

Ja montako vuotta olety ollut alalla yhteensä? Vai ainoastaan tuo 2 vuotta?

Valmistumisen jälkeen tein vajaan vuoden samoja hommia, mutta päävastuu ei ollut minulla vaan olin tiimissä mukana. Kun mahdollisuus tuli hain paikkaa ja sain sen.

Mutta toisaalta koulutus ei tee kaikkea. Mies on ammattikoulun käynyt ja tällä hetkellä palkka parempi kuin minulla. On hoitanut hommansa aina hyvin ja halunnut eteenpäin.

No se näistä jutuista.

Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
Olen kauppatieteiden maisteri ja ennen hoitovapaalle jäämistä sain palkkaa 6000 e/kk (työkokemusta muutama vuosi). Olen kylläkin koulutukseltani myös juristi, eli se nostaa hiukan palkkaani.

Kuulostaa todella hurjalta palkalta muutaman vuoden työkokemuksella :o

Olen tänä kesänä valmistunut tradenomiksi ja alan kokemusta on täysipäiväisenä pari vuotta, osa-aikaisena 4 vuotta. Palkkani vaihtelee suuresti, on noin 2000-3500 euroa kuukaudessa.
Tosin teen tällä hetkellä vain 6 tunnin työpäivää.

Alkuperäinen kirjoittaja Suvi:
Olen tradenomi. Valmistunut vuotta 2005. Palkka tasan 2000 euroa. Työkokemusta n. 5 vuotta alalta. Etelä- Suomi.
Mä taidan siis oikeesti saada tosi paskaa palkkaa..... :(

Älä välitä mä saan vielä paskempaa.. :hug:

Oon tradenomi vuosimallia -07, muutama vuosi alan työkokemusta. Kuukausipalkka 1900?. Mun mies, valmistunut samaan aikaan tradenomiksi, palkka 2700? +matka yms. korvaukset. Saattaa saada joskus 4000?:kin käteen..

Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
Olen kauppatieteiden maisteri ja ennen hoitovapaalle jäämistä sain palkkaa 6000 e/kk (työkokemusta muutama vuosi). Olen kylläkin koulutukseltani myös juristi, eli se nostaa hiukan palkkaani.

Vähän mä oon kade..