G: Tuoko miehesi sinulle tuliaisia ulkomaan työmatkoilta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras vierailija"

Vieras
Entä tuoko mies lapsille tuliaisia? Millaisia tuliaisia saatte?

Mies tuli tänään reilun viikon työmatkalta ja toi lapsille ja itselleen tuliaisia. Lisäksi toi koko perheelle yhteiseksi erästä kohdemaassa syötävää herkkua. Mietinkin, miten muilla asiat on?

Pieni mielipaha on siitä, ettei mies muista minua henkilökohtaisesti. Turhaa ulinaahan tämä on...

Välillä tuo, välillä ei. Joskus pyydän tuomaan jonkun hajuveden tms. Mies käy noin kerran kuudessa viikossa työmatkalla omassa kotimaassaan. Tosiaan ei aina tuo mitään, kun käy niin useasti ja sitten vielä kuitenkin perheenäkin siellä käydään pari kertaa vuodessa ja pari kertaa vuodessa sieltä joku miehen sisaruksista tai vanhemmat käyvät meillä. Usein jonkunlaisen viinipullon on kuitenkin napannut kentältä, mutta en sitä niin koe kuitenkaan tuliaiseksi.

Mä nimenomaan arvostaisin tuota syötävää herkkua. Jotain paikallista hyvää. Ja sellaista yleensä tuokin. En välitä suklaasta ja krääsää kammoksun. Joskus on tuonut koruja, mutta vain koska ne just sattui olemaan sopivia. Periaatetuliaisia karsastamme kumpikin. Lapselle ehkä joku lelu, karkkia, jtn pientä.

Kiitos vastauksista!

Syötävistä tuliaisista tykkään minäkin, mutta tällä kertaa otti jotenkin erityisesti päähän, että en saanut omaa pientä tuliaista. Ehkä asiaan vaikutti se, että mies oli kuitenkin ostanut itselleen sellaista syötävää, josta minä en tykkää. Lisäksi kulunut viikko oli väsyttävä, minkä mies tiesikin. Miehen työ on luonteeltaan sellainen, että nämä työmatkat ovat osaksi melkeinpä vapaa-aikaa hänelle.

Minun on turha haaveilla mistään muista tuliaisista, sillä en saa syntymäpäivänäkään kukkia saatika mitään lahjaa. Turhaa purnausta varmaan tämäkin, mutta joskus olisi kiva, että mies muistaisi jotenkin.

Mieheni toi reissultaan lapsille tuliaisia, se oli sellainen reissu, jossa aikaa tuliaisten etsimisille ei juuri ollut. Lapset saivat karkkia, joita minäkin vähän verotin.

Ja kaikki olivat tyytyväisiä, en pyytänyt mitään.

Mun mies matkustaa niin usein (melkein joka viikko), ettei yleensä tuo tuliaisia mulle tai lapsillekaan, jollen erikseen pyydä tuomaan jotain. Joskus toki voi yllättä suklaalla tms. Tuo kyllä aina mitä pyydän :)

Meillä mies aina odotti tuliaisia mun työmatkoilta.
Yleensä ostin kentältä jonkun autolehden / partavettä / solmion / viskiä.

Laittakaa työmatkalaiselle joskus laukkuun mukaan jotain ihanaa yllätystä, se on ihanaa kun yksinäisessä hotellihuoneessa löytää laukusta jonkun rakkaudenosoituksen.<3
Ihaninta oli kun mun mies oli laittanut laukkuun suomenkielisen kirjan ja mun lempparisuklaata ja salmiakkia!

Meillä kumpikin matkustaa työn vuoksi (hirveää aikataulutusta) ulkomailla. Emme osta juuirkaan tuliaisia, ellei jostain löydy todella jotain kiinnostavaa. Turha ostaa joka toinen viikko jotain syötävää tai kosmetiikkaa. Jos näen tax-freessä jotain mukavaa ja edullista, voin ostaa sen itselleni. Mies taas ostaa itselleen lentoasemilta kiinnostavia lehtiä. Lapsille ei ole opetettu, että aina kun jompi kumpi tulee kotiin, on tuliaisia mukana. Työtähän tämä vain on. Ei kai muillakaan ostella lahjuksia aina, kun neljältä töistä pääsee.

Miksi työmatkoilta pitäisi tuoda tuliaisia? Tuoko porukka tosiaan viikon päätteeksi ihan normistikin tuliaisia kaupasta? Työmatka on nimensä mukaisesti työtä, se vain tapahtuu välillä ulkomailla, tai toisessa kaupungissa kotimaassa.

Tietysti ymmärrettävää, että toinen joutuu hoitamaan kodin sillä välin, mutta meillä on todettu paremmaksi käyttää ne tuliaisrahat (päivärahat) sitten perheen kanssa yhdessä esimerkiksi lomalla, tai viikonloppuna.

Mies ei reissaa paljoa, mutta vajaat kymmenen päivästä viikkoon kestävää reissua per vuosi kuitenkin. Samalla alalla ollaan, joten tiedän myös, että ne työpäivät reissussa eivät ole 8h vaan jatkuvat iltamyöhään vähintään hotellihuoneessa läppärin kanssa. Ei käy siis kateeksi, ihan mielelläni olen tytön kanssa kotioloissa :) (Kunnes joudun palaamaan samaan ralliin itsekin aikanaan.)

Alkuperäinen kirjoittaja Työ työnä;28182815:
Miksi työmatkoilta pitäisi tuoda tuliaisia? Tuoko porukka tosiaan viikon päätteeksi ihan normistikin tuliaisia kaupasta? Työmatka on nimensä mukaisesti työtä, se vain tapahtuu välillä ulkomailla, tai toisessa kaupungissa kotimaassa.

No me reissataan molemmat ja kyllä musta on kiva tuoda joku yllätys jos ollaan oltu kauan erossa. Ei sen ole pakko olla mitään massiivista, itse tuon yleensä miehelle pari rasiaa pastilleja, joista tämä tykkää, mutta joita ei saa Suomesta. Kosmetiikka on yleensä sellaista mitä ostettais muutenkin, mutta jonka saa halvemmalla tax-freestä. Jotenkin se vaan tuntuu kivemmalta kun toinen sen tuo, vaikka itsekin voisin ostaa sen seuraavalta omalta reissulta.

Molempien työt on sellaisia, että harvemmin reissun päältä ehditään edes soitella, koska illatkin menee tapahtumissa ja työkavereiden kanssa. Kiva kuitenkin muistaa, että toinen on ajatellut juuri minua edes sen pastillirasian tai naistenlehden oston ajan.