G: Uskallatko ottaa alkoholia, jos imetät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelkuri(ko)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelkuri(ko)

Vieras
Siis en tarkoita että yhtä aikaa kiskoisi viinaa ja samlla imettäisi, vaan että uskallatko ottaa ja sitten jonkun ajan päästä imettää (siis kun ajattelet alkoholin poistuneen maidosta) ?

Minä en uskalla...

yhden saunaoluen otin joskus sillo ku imetin ja se ei oo kyllä vaaraksi. oluessa on vielä se että maito alkaa tulemaan paremmin. en nyt tähtää siihen että sitä pitäis silti juoda jatkuvasti että maitoa tulis. ruuan kans punaviini lasillinen, mutta ei kannata enempää. vähän aikaa oottaa ennen kuin alkaa imettämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Pelkuri(ko):
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi pitäisi ottaa?

No aika monethan haluaa käydä esim. vähän "tuulettumassa" vaikka vauva vielä imeväisikäinen...

pumppaa riittävä määrä maitoa ennen kuin alat ottamaan niin ei tarvi miettiä että joko olis alkoholi lähteny verestä.

Toki toki... Promillelaskurilla voit laskea veresi/maitosi promillemäärän. Promille(t) juodussa nesteessä (maidossa) eivät tosiaankaan saa vauvaasi humalaan. Sitten on tietysti asia erikseen, jos kännissä tiputtaa vauvan lattialle tai nukahtaa päälle. Mutta promille sinne tai tänne ei maidossa haittaa. =)

Raskaana pidän ehdotonta nollalinjaa.

Uskalsin. Kun se määrä alkoholia, mikä rintamaitoon erittyy, on suunnilleen saman verran kuin vaikkapa d-vitamiinitipoissa :snotty: eli ei yhtikäs mitään millä olisi vaikutusta.

Imetin 1 v 9 kk tuota nuorimmaista, ja sinä aikana tuli käytyä viihteellä kahdesti. Hui :xmas:

humalassa en koskaan imettäisi,mutta yhden tai vielä kahden jälkeen voi imettää. maidossahan on yhtäpaljon promilleja kun äidin veressä,eli jos kahdesta puhaltais 0,5 on maidossa se 0,5prossaa eli tooodella vähän. neuvolassa kielletään tai varotetaan humalassa imettämistä sentakia että humalainen ei osaa käsitellä lasta varoen ja vaaratilanteita voi syntyä.

No en ottais. Pumppaisin etukäteen maitoa vauvalle niin että sitä on varmaan riittävästi ja juottaisin sitä pullosta jos jotain tulisi juotua.

Tosin kännissäkin imettäminen on haitallista lähinnä siksi että se vauvan käsittely ei ehkä ole ihan sitä mitä pitäis. Mut aika seilissä sais olla eikä vauva tietäs viinasta mitään. Mut oon niin tiukkis että silti en imettäs jos jotain joisin :xmas:

Yhden siiderin olen joskus ottanut kun olen vauvan laittanut yöunille. Tosin nyt ei ole edes tehnyt mieli. Yksikin siideri nousee nykyään niin hyvin päähän että enempää en uskaltaisi ottaa jos pitäisi vauvaa käsitellä.

Yhteistyössä