en voi synnyttää alateitse vaan minulle on tehtävä sektio,lantio liian pieni,eli en synnyttäisi kotona![]()
voisihan sitä tehdä kotisektion:xmas:
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
en voi synnyttää alateitse vaan minulle on tehtävä sektio,lantio liian pieni,eli en synnyttäisi kotona![]()
Haluaisin, mutta en uskalla. Keskenmenon kokeneena en koskaan haluaisi kokea sitä tilannetta uudelleen, että pikkuinen kuolee. Keskenmenossa sentään rauhoitti ajatus siitä, että en itse pystynyt mitenkään vaikuttamaan tilanteeseen. Tämän vuoksi menen sairaalaan, jossa hätätilanteessa, jotka tosin ovat harvinaisia on mahdollisuudet vaikka mihin. Koska pidän kuitenkin synnytystä luonnollisena asiana, enkä halua, että synnytykseeni tarpeettomasti puututaan tai medicalisoidaan, mukaan tulee myös doula. Haluan mahdollisimman luonnollisen synnytyksen, enkä halua, että heikolla hetkellä mulle aletaan tyrkyttämään epiä vaan, että joku (doula) on tsemppaamassa kivun yli. Katsotaan sitten syyskuussa miten käy![]()
Ei ne tyrkytä sairaalassa kipulääkitystä mitenkään painokkaasti. Mutta on tarjolla, jos sitä tarttee. Ei kaikki ehdi edes saada kipulääkkeitä. Mulla oli äitini sisar toisessa synnytyksessä doulana sairaalassa, en tarvinnut muita lääkityksiä kuin kuuman suihkun.
Liittyisikö ihan siihen yleiseen tapaan kertoa useammin negatiivinen kokemus koska se on jäänyt niin elävästi mieleen. Tarkoitan siis sitä ilmiötä mikä näkyy esim nettikauppoja koskevissa kyselyissä, negatiivisista kokemuksista puhutaan enemmän ääneen. Jos synnytys on mennyt hyvin niin ei jaksa välttämättä edes avata tällaista ketjua, saati että jaksaisi vastata.
Ennen muinoin glorifioitu kotisynnytys uhkasi jokaisen naisen ja syntyvän vauvan henkeä. Oliko luku jotain niinkin korkeaa, että pahimpina aikoina joka neljäs nainen kuoli synnytykseen. Kukaan ei muilla lääketieteen saroilla haikaile menneeseen, esim.isoäidiltäni poistettiin kitarisat pihdeillä ilman nukutusta tai puudutusta, samaa vaan meidänkin lapsille, anestesia luonnotonta!?
Olisin kuollut, jos ilman sairaalaa olisin synnyttänyt. Kuollut jo kahdesti. Minulla ei ole mitään erityistä riskiraskautta ollut, että synnytyksestä olisi tiedetty tulevan vaikea. Ihmettelenkin miten nainen voi tietää etukäteen, että kotona ok synnyttää. Niin paljon voi tapahtua, valtavasti mennä pieleen.
hassua lukee kuinka saatte kuullostamaan synnyttämisen niin haasteelliselta
jos itse pitäisi valita niin ennemmin synnyttäisin taas kuin menisin hammaslääkäriin hammaskiven poistoon mikä on paljon kivuliaampaa.
jos itse pitäisi valita niin ennemmin synnyttäisin taas kuin menisin hammaslääkäriin hammaskiven poistoon mikä on paljon kivuliaampaa.
No moni ketjun nainen kertoo, että olisi kuollut kotisynnytykseen. En tunne ketään hammaskiven poistoon kuollutta. Minjt piti kursia kasaan esikoiseni syntymän jälkeen, kotona olisin kuollut ja samoin lapsi. On se minusta aika pirun haastavaa.