G: Vaihtoehtoista tekemistä palstailun tilalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mrs Proper
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mrs Proper

Vieras
Eli kun aika tuntuu menevän kuin siivillä tässä koneen äärellä ja koti jää sivuosaan, keksittäisiinkö muuta tekemistä jotta tulisi syy irrottautua?

-Ulkoilu perheen kanssa
-Rikkinäisten vaatteiden korjaus

Mä voisin tehdä noita kotitöitä joita ei tule kovin usein muistettua tehdä:

Pyykinpesukoneen pesu; pesuainelokerikko irti ja putsinkiin, koko koneen putsaus, myös tiivisteet. Koneen päällinen tulee pyyhityä useammin.

Keittiössä montakin hommaa:
-Kuiva-ainekaappien siivous; kaikki ulos ja ja hyllyjen pyyhkiminen - vanhentuneet ainekset roskiin.... Kaappien ovien pesu.
-Astiakaappien siivous; astiat ulos, hyllyjen pesu ja ovien pesu. Ne astiat jotka harvemmin käytössä - pesuun, ovat pölyn peitossa, lasit jo harmaana.. Ja samalla inventaari: keräykseen tai kirppikselle tai kaverille sellaiset joita et ole vähintään vuoteen käyttänyt.
-jääkaapin siivous: Kaikki pihalle siivouksen ajaksi. Kaappi ulos, takaosan imurointi. Kaapin sisäosan ja pääliosan (päälle kertyy uskomattoman paljon pölyä vuoden aikana) pesu. Tiivisteet.
-Pakastimelle sama homma
-Hella ulos seinästä: Alle kertyy kaikenlaista, kuten myös sivuille...Uunin ja lasin, ritilöiden pesu.
-Liesituulettimen pesu. Osat irti , ja koneeseen ja tiskiin.

Jos noita meinaa alkaa tekemään urakalla, masentuu eikä tule edes aloitettua. Yksi homma/päivä tai viikko, siinä muiden kotihommien ohella.

Jaksaiskohan? Tässä ois niiiiiiin mukava istuksia ;)

Mitenkäs te muut, onnistuisko, tai keksittekö muuta kivaa tän palstailun tilalle?

Minä tässä päivystämisen ohessa kohta syön aamupalaa ja sitten ajattelin katsoa Greyn Anatomiaa muutaman jakson. Töitä ei varmaan ole muutamaa asiakasta enempää. Kunhan olen paikalla, jos tarvitaan.

Muuta kivaa? Oi kyllä! Olen tänä aamuna herännyt viideltä ja opiskellut viikon annoksen matskua. Voisin iltapäivällä vielä tehdä yhden tai kaksi viikkoannosta. Eilen ryhdyin katsomaan Okalintuja, vois jatkaa sitä.

Äh, ei kai nyt sunnuntaina mitään suursiivousta... Mä ajattelin tänään ottaa rennosti ja antaa kämpän olla kuin räjähdyksen jäljiltä. Mies ja lapsi sotkevat kuitenkin heti jos jotain saan järjestettyä. Me ajateltiin tänään lähteä ulkoilemaan, kirpparikierrokselle ja sitten johonkin ulos syömään. Ehkä käydään ostamassa myös jotain syksyistä/talvista pihakoristetta, lyhtyjä, kanervia jne.