G:vaipan vaihto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti-74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti-74

Vieras
Semmoista tässä tuumailin,että vaihdatteko vauvallenne vaipat aina,kun herää yöllä syömään?
Meillä vauva 3 vko:a ja risat,herää n. 2 1/2- 4h välein syömään yöllä,ja itse olen vaihtanut vaipan aina ennen syöntiä...
Ei vaippa välttämättä ole edes kovin märkä,mutta en housujen läpi tunne,onko vaippa kuinka märkä,niin olen automaattisesti aina vaihtanut.
Meinasin vaan,että valveentuuko vauvanne vaipan vaihdosta ja esim. siksi olette jättäneet vaihtamatta,ainakin joka kerta?
Itse huomasin viimeyönä,että pojua oli vaikea (?) saada nukkumaan syönnin jälkeen,meni siis tunti,kun normaalisti on nukahtanut heti syötyään...

Juu, ei kannata vaihtaa, jollei vauva osoita merkkejä, että nukkuu jotenkin huonosti (koska vaippa on märkä). Herää muuten ihan liian hyvin. Viikkojen kuluessa oppii oman lapsensa rytmin, esim. meillä tällä hetkellä vaihdetaan kerran aamuyöstä, kun muuten tiedän jo kokemuksesta, tulee läpi.

minä en ole vaihtanut pojalle öisin vaippaa ellei kakka selvästi pöksyissä haise. nykyvaipat niin imukykyisiä että pitävät kyllä yön yli. toisaalta pienenä poika (nyt 6kk) pissaili monesti niin että vaippa falskasi, mutta sekään ei johtunut siitä että vaippa olisi ollut ""liian täynnä"", vaan varmaankin siitä kun vauva aina oli pitkän tovin yhdellä kyljellä ja pippeli sattui sojottamaan epäsuotuisaan suuntaan. en siis vaippaa suotta vaihtaisi, sillä se kyllä havahduttaa vauvan.

Poika syö kolmesti yössä ja ainakin kerran vaihdetaan vaippa. Meillä on ehdoton maksimi 6 tuntia sama vaippa, muuten tulee läpi. Poika on meinaan mahdoton pissimään =).
Kyllä hän siinä jonkinverran valveutuu, mutta pimeässä vaihdamme, emmekä ollenkaan juttele tai seurustele hänelle. Vaipan vaihdon jälkeen sit omaan sänkyyn, jossa hän sit jonkin ajan päästä nukahtaa.

Kiva,kun vastailitte!

Taidankin kokeilla ensiyönä,että jätänkin vaikka yhden vaihtokerran väliin,niin nään sitten,kuinka täysi vaippa on...

Meillä kanssa oli tuo vaipan vuskaaminen muutamana yönä riesana,vaan vaihdettiin pienempään vaippaan ja ainakin toistaiseksi peti/poiju pysynyt kuivana =)

Hassua miten sitä unohtaa,kuinka aikanaan toimin esikoisen kanssa,poika täyttää huhtikuussa jo seitsemän!

Sellainen lisäkyssäri vielä tuli mieleeni,että kuinka hyvin teillä muilla vauva jatkaa yösyönnin päälle unia?

Meillä,jos nyt ei varsinaisesti hereillä ole,niin pitää ihme murinaa =) ,kitinää ja muutama ""parku"" saattaa päästä,ennen kun nukahtaa..eikä tuosta nyt niinkään haittaa ole,vaan itse en sitten osaa käydä nukkumaan,kun jään kuullostelemaan,että nukahtaako poju vai mikä on homman nimi...?? Niin ja tuota ääntelyä kestää yleensä puolikin tuntia!

Mä vaihdan vain jos tulee kakat, pissavaippa saa olla vaikka koko yön. Nykyajan vaipat on niin pintakuivia että voi pitää koko yön. Jos imukyky ei riitä, kannattaa kokeilla isompaa kokoa, ne kilot vaippapaketeissa on vaan ohjeellisia. Jos joudun vaipan vaihtamaan niin imetän vielä hetken sen jälkeen niin vauva rauhoittuu uudelleen.l

kun tyttömme oli vaille muutaman viikon niin vaihdoimme aina syötön yhteydessä, pikkuhiljaa luovuimme siitä niin että emme vaihtaneet ensimmäisellä yösyönnillä, mutta toisella vaihdoimme jne. sittemmin kun tyttö löysi rytmin (2kk) niin teimme niin että n.22 vaippa, ja noin klo 08 vaippa, eli emme ole 2kk lähtien vaihtaneet yöllä vaippaa laisinkaan! falskasi muutaman kerran joskus aikaa sitten ehkä tytön ollessa 1,5kk. Nyt siis kestää joskus jopa 10-11h ennenkuin vaihdamme yövaipan pois! Pylly on ollut aina tosi hyvässä kunnossa!
Silloin kun vaihdoimme usein vaippaa niin huomasimme tytön virkistyvän hirmuisesti ja sitten meni tuhottoman kauan ennenkuin nukahti! 2kk lähtien menee vaan syötön verran aikaa öisin kun tyttö jo unessa!

Meidän oli aluksi (ekat 6-7 vk) vaihdettava vaippa joka syötön yhteydessä, koska pikkumies kakkasi koko ajan... koko tuona aikana taisi olla kolme vaippaa, joissa ei kakkaa :)

Nyt emme ole enää vaihtaneet vaippaa yöllä, hyvin on kestänyt 12 h falskaamatta!

Voi miten tutulta kuulostaa teidän jutut! Meillä näin:
Poika on nyt pian viisiviikkoinen ja yösyöttöjen (joita 2-3) yhteydessä vaihdan vaipan yleensä vain yhden kerran. Vaihdan vaipan jos kuulen että poika piereksii paljon syödessään tai haistan että kakka on jo housussa. Jos näitä ""haittoja"" ei ole niin vien suoraan sänkyyn jatkamaan uniaan ettei virkisty liikaa. Yleensä poika nimittäin nukahtaa rinnalle ja suuttuu sitten yöllisellä vaipanvaihdolla, käykö näin muilla???

Heippa!
Meidän poika on 4,5 kk vanha ja koko aikana yöllä on vaihdettu vaippa ehkä 10 kertaa.

Mielestäni on turha virkistää vauvaa enempää kuin on pakko, jos vauva ei osoita merkkejä siitä että on märkä olo.

Musta tuntuu että 10 tunnin jälkeenkin pissavaipan pinta tuntuu kuivalta. Meillä käytössä Libero.

Uusimmat

Yhteistyössä