G: Vauva 2kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MargeSimpson
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MargeSimpson

Aktiivinen jäsen
28.03.2007
7 538
1
36
Miten teidän päivät ja yöt sujuu?
Mitä puuhaatte vauvan kanssa?

Meidän nuorin on nyt hiukkasen yli 2kk. Tuntuu nukkuvan aika paljon, mutta hereillä ollessa "jutellaan" ja katsellaan leluja. Poika hymyilee tosi paljon, höpisee ja yrittää jo saada lelua käteen, mutta tarttuminen ei vielä onnistu.
Nukkuu pitkät yöunet, syö yleensä 3x yössä mutta perhepedin ansiosta kaikki nukkuu hyvin eikä poika itke ollenkaan.

Ainakin vielä yleensä vaunuissa nukkuu, hereillä ollessä tyytyväisenä pötköttelee. Koko ajan odotan millon kyllästyy vaunuiluun :whistle:
Vaipanvaihdossa aina "kova meno", samasta syystä hommasin jo esikoiselle melko aikaisessa vaiheessa housuvaippoja, kun tavallisia ei meinnanut saada mitenkään suoraan :D

Viikon välein kakkaamisesta ei ainakaan vielä ole tullut ongelma, toivottavasti ei tulisikaan...

Joku kantoreppua käyttävä voisi antaa sen käyttöön vinkkejä :)
Niin siis kantopussia tarkoitin... Pitäis olla liinaa helppokäyttöisempi, mutta kyllä tuota poikaa huvittaa mun säätäminen :ashamed:

Päivät on hereillä paljon, ainakin muiden mielestä :D Mun mielestä nukkuu koko päivän. Sujuu kaikki hyvin; arvelisin että oikeasti syö n 5-6 kertaa päivässä, mutta tissille päätyy ehkä n. 10 kertaa päivässä, semmoisissa rykelmissä. Juttelee paljon, ottaa kontaktia aika hyvin. Onnistuneen vessahätäviestinnän ansiosta tiedän myös, että pissaa n 14 kertaa vuorokaudessa, kakkaa tulee 0-2 kertaa päivässä, useimmiten kerran. =)

Yöt sujuu hyvin; syö viimeisen kerran 22-23 aikoihin, sitä ennen nukkunut. Sitten taas unten maille. Seuraavaksi herää viideltä, käydään pissalla. Rauhoittuu takas unten maille tissillä mutta ei syö. Seitsemän aikoihin herätään taas pissalle ja sitten myös vähän syödään; yleensä saan sen suostuteltua köllöttelemään mun kanssa vielä yhdeksään asti :D Nukutaan yhdessä, usein sylikkäin. On muuten ihanaa herätä vauvelin vierestä! Ne on niiiiin söpöjä herätessään.

Nukkuu päiväuniansa joko liinassa, sylissä tai jos minäkin menen pötköttelee niin sängyssä. Joskus nukkuu yksikseen, mutta varmemmin nukkuu jos on liinassa. Siirryttin just trikooliinasta kudottuun, tosin tuo ei nyt selässä tunnu hyvältä, joten ehkä palaillaan trikoohon.

Vauva kulkee kätevästi mukana kaikessa mitä minäkin teen; ollaan reissailtu savossa, käyty mun vanhemmilla, ulkoillaan, shoppaillaan, tavataan ystäviä... Tykkää seurata maailman menoa sylistä. On ihanaa muutama kerta päivässä pysähtyä tuon kanssa juttelemaan. Olen todellakin nauttinut tästä ajasta *koputtaa puuta* toivottavasti seuravienkin kanssa on näin ihanaa.

korvike-vauva kyseessä. 2½kk
tyttö nukkuu yön todella hyvin,12-14tuntia ja vain kahdella syötöllä.(klo 02ja 05 aikaan)
Päivät menee joskus niín että on tosi paljo hereillä, nukkuu tunnin päikkärit kolme kertaa päivän aikana.
Ja toinen versio päivästä on että nukkuu eka tunnin päikkärit ja sit tunnin hereillä olon jälkeen 3-4tunnin päikkärit.
Nukkuu päikkärit parvekkeella joka toinen päivä..

Hereillä tyttö hymyilee ja nauraa paljon, eli höpötän tytölle kokoajan, mut viihtyy myös itsestään jumppamobilen matolla ja sitteris...kylvys tyttö käy joka kolmas päivä.

Ja tytön otan kyll mukaan ihan mihin vaan...

Yhteistyössä