G: voileipäkakusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laiska&läski leipuri hiiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja markiisi de saden:
Alkuperäinen kirjoittaja mds:
ruohosipuli tuorejuustoa kinkkua suolakurkkua,majoneesia ja vaaleeta ja tummaa leipää.kuorrute cheddarilla

Cheddari on mulle uus tuttavuus...hmm...miten sä laitat sen? myydäänkö sitä mutenkin kuin viipaleina?

joo ihan sellasena levittettävänä myydään

laitatko sen cheddarin sekaan jotain notkistamaan vai ihan suoraan purkistako sen siihen levittelet? pysyyks hyvin ja onks nätti? sitä ei varmaan voi ainakaan pursottaa?

se mitä mä oon ostanu ni on ihan notkeeta.ja siististi levittää päälle ja sitte tietty koristeet sekaan.
enmä kyllä sitä pursottaa lähtis...

muoks: pysyy hyvin

Alkuperäinen kirjoittaja Seikkailija Dora:
Alkuperäinen kirjoittaja ap...edelleen..:
onks kukaan tehnyt mitään vähän tulisempaa versioo...niinku salsaa tms..

http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptihaku/resepti/?id=3251
täälläkin jossain vaiheessa oli keskustelukin tästä. en oo kyllä ite tehny. kuulostaa..hmm..erikoiselta. ehkä vähäsen epäilyttävältä. :D

voin kuvitella et sun makuun hieman epäilyttävä....koska näiden kommenttejen perusteella vaikutat hieman "ei niin kaikkiruokaiselta tyypiltä" minkä takia olinkin yllättynyt et siedät italian salaattia kakun välissä...ISO YÖK!!

noo..emmä nyt niin nirso oo. mistä nyt tuulee? :o

ei pahal...ihan vitsinä heitin!! :D....sori

:D
noi pointit mitä otin esille on ihan käytännön asioitakin. leipää ku ei pysty kostuttaa tarpeeks että pystyy leikata jos on liian paksuja siivuja. ;)

mä laitan kans yleensä paahtista...tosin sitä pitää vähän kuivatella ensin koska jos se on liian tuoretta niin sit se on semmosta sitkeetä mössöö. mutta kyl mä oikeestaan tykkään ihan vuokaleipäversiostakin, mut harvemmin vaan viittii alkaa tilaamaan leipiä sitä varten. siksi ajattelinkin et jos joku olis tehnyt vuokaleipiä itse esim pakkaseen niin sit olis mistä ottaa...että vinkkejä sellaseenkin olisin kaipaillut? tai yleensä jos joku tekee vuokaleipää niin pitääkö taikinan olla löysempää tai jotain...

mä tein joskus itte vuokaleipää ihan perusvaaleeta ja vasta tokana päivänä aikasintaan sitä kakkuun.Ei liian tuoreena.

no maksoiko vaivan? oliko ihan sama kun olis laittanu leipomon leipää? koska yleensähän toi itse leipä jää vähän täytteiden varjoon..ellei sit oo liian paksuja siivuja... ;D

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Yks entinen työkaveri lupautu tekemään voileipäkakun saunailtaan. Odotettiin kuola valuen että päästään maistamaan herkkua. Teki kakun siellä saunaillassa, ja epäuskoisina katselimme vierestä, kun se pisti paahtoleipiä kerroksittain, väliin italiansalaattia ja koko komeuden päälle majoneesia, ja se oli siinä :laugh:

jaiks. oliko paksuja siivuja metukkaa vielä päällä? :whistle:

Ei, kun se majoneesi oli sekä päällyste että koriste :laugh:

Yks entinen työkaveri lupautu tekemään voileipäkakun saunailtaan. Odotettiin kuola valuen että päästään maistamaan herkkua. Teki kakun siellä saunaillassa, ja epäuskoisina katselimme vierestä, kun se pisti paahtoleipiä kerroksittain, väliin italiansalaattia ja koko komeuden päälle majoneesia, ja se oli siinä :laugh:

ei kun mul kävi mieles et jos se oli tehny jo jonkun sikamakeen ja herkullisen kakun mille sit matkal oli käyny joku hassari et joutu hakee lähikaupast matkal salaatin ja majoneesin...jos sitä oli kerran viel kehuttu et se osaa tehdä...

ei kun mul kävi mieles et jos se oli tehny jo jonkun sikamakeen ja herkullisen kakun mille sit matkal oli käyny joku hassari et joutu hakee lähikaupast matkal salaatin ja majoneesin...jos sitä oli kerran viel kehuttu et se osaa tehdä...

Eikun se teki sen koko kaakun vasta siellä saunalla...

mä tein joskus itte vuokaleipää ihan perusvaaleeta ja vasta tokana päivänä aikasintaan sitä kakkuun.Ei liian tuoreena.

no maksoiko vaivan? oliko ihan sama kun olis laittanu leipomon leipää? koska yleensähän toi itse leipä jää vähän täytteiden varjoon..ellei sit oo liian paksuja siivuja... ;D

hyvää tuli aikanaan kun tein leipomon ohjeella kun oon ollu töissä siellä :D
mutta ohan se ite tehty yleensä parempaa mut ohan siinä oma vaivansa ja taas kun kaupasta sen saa niin näppärään :/

hyvää tuli aikanaan kun tein leipomon ohjeella kun oon ollu töissä siellä :D
mutta ohan se ite tehty yleensä parempaa mut ohan siinä oma vaivansa ja taas kun kaupasta sen saa niin näppärään :/

saiskohan sitä leipomon ohjetta lainata???

tein viime kekkereihin kana-voileipäkakun - tuli ihan hyvää vaikka itse sovelsinkin vähän sitä sun tätä netin eri ohjeista., kaikki tykkäsivät ja oli monille uusi maku!

Alkuperäinen kirjoittaja jotain muuta:
tein viime kekkereihin kana-voileipäkakun - tuli ihan hyvää vaikka itse sovelsinkin vähän sitä sun tätä netin eri ohjeista., kaikki tykkäsivät ja oli monille uusi maku!

mullakin on ollu aikomus tehdä seuraavaks kanakakkuu...mitä kaikkee laitoit siihen? sitten toi texmex-kakku vois olla kans seuraavii harkittavii..ja toi cheddaripäällyste kans houkuttelee kokeilemaan

Yhteistyössä