G: Yksityisten päiväkotien hoitomaksut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Raivotar

Aktiivinen jäsen
27.11.2005
3 665
0
36
Olen käynyt nyt parissa lähimmässä yksityisessä päiväkodissa tutustumassa ja päiväkotimaksut ovat niissä olleet 250-260 e/kk (x 12 kk eli heinäkuulta siis myös maksu, vaikka päiväkoti on silloin suljettu). Netistä luin, että eräässä päiväkodissa maksu oli peräti 270 e/kk. Näin siis Espoossa.

Miten suuret maksut ovat teilläpäin olevissa yksityisissä päiväkodeissa?

Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Mutta niihinhän saa kelalta tukea, että käsittääkseni tulee samanhintaiseksi ku yleisellä puolella.

Lienekö tulosidonnaista se tuki?

Yksityisen hoidon tuki http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170701124416EH?openDocument
ja samalla tavalla kuin kotihoidontuessa: hoitoraha jonka saa kaikki ja hoitolisä joka on tulosidonnainen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten noin halpaa? Olen luullut, että ovat n. 500e ja siihen sitten voi saada yksistyisenhoidontuen ja mahdollisesti kuntalisää, jos kunta sellaista tarjoaa.

Tuo päiväkoti missä mun poika on, on yksityinen, kannatusyhdistyksen ylläpitämä päiväkoti joka ainakin osin rahoittaa toimintaansa lahjoituksin ja kaupunki ja todennäköisesti Kela maksaa jotain rahaa lasten määrän mukaan. Kaupungin kautta voi myös hakea päivähoitopaikkaa tuolta, mutta myös suoraan. Eli jollain tavalla toimii ns. kaupungin alaisuudessa. Enivei, 220 euroa on maksimi hoitomaksu jonka vanhemmat maksaa, yksityisen hoidon tukea en ole hakenut eikä sitä saa, silloin alkuun kysyin ja vastaus oli, että he hakee itse suoraan.

Yhteistyössä