Gallup: harjoitussupistukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:)

Vieras
Kertoisitteko
*millä viikoilla teillä on alkaneet kivuttomat supistukset
*kuinka usein niitä tulee
*onko vaikuttanut kohdunkaulan/suun tilanteeseen ja
*oletteko olleet asian vuoksi sairaslomalla

Itselläni tilanne on seuraava
* supistukset alkoivat vk 16 (nyt 20)
*pahimmillaan reilusti yli 10/päivä, nyt korkeintaan muutama
*ei ole vaikuttanut ainakaan vielä kohdunkaulaan (viikko siten olin tarkastuksessa)
*Olin kaksi viikkoa sairaslomalla, mutta nyt taas töissä.

*millä viikoilla teillä on alkaneet kivuttomat supistukset: Mahan kovaksi tekeviä suppareita rv15, kipeämpiä rv20
*kuinka usein niitä tulee: Joka päivä epäsäännöllisesti ehkä kerran tunnissa nykyään, aikaisemmin vähemmän
*onko vaikuttanut kohdunkaulan/suun tilanteeseen: kohdunkaula pehmeni, osittain kipeiden seurauksena ehkä enemmän
*oletteko olleet asian vuoksi sairaslomalla: joo, siitä lähtien kun gyne totesi paikkojen pahmenneen, myös raskaalla työllä oli merkitystä. Sairasloma jatkuu äitiysloman alkuun asti

*millä viikolla teillä alkaneet kivuttomat supistukset: noin rv 15, kivuliaita supistuksia on ollut rv 16 lähtien (nyt rv 23)
*kuinka usein niitä tulee: aamupäivisin harvemmin, mutta lisääntyvät iltaa kohti (lepokaan ei auta)
*onko vaikuttanut kohdunkaulan/suun tilanteeseen ja oletteko olleet asian vuoksi sairaslomalla: kohdunsuu on hieman pehmentynyt

Minkälaisia ovat nuo kipeämmät supparit? Tuntuvatko kipuna emättimessä vai alavatsalla, kohdussa? Tuntuvatko esim vähän niinkuin kuukautiskivuilta?

Itsellä on ollut kipua emättimessä jonka ajattelin voivan olla myös supistuksia alkaen vkolta 15. Noita kivuttomia suppareita ei kyllä ole vieläkään ollut, nyt vko 16.

Kysyisin tähän väliin, että tuntuvatko nuo harjoitussupistukset tuolla kohdunkaulan tienoilla, tai emättimen yläpäässä? Ja onko kipu sellaista suht nopeasti ohi menevää, ehkäpä aaltoilevaa?

Kivuttomissa supistuksissa koko kohtu menee kivikovaksi ja ainakin mulla supistus tuntuu myös ahdistuksena rinnassa.
Kivuliaissa supistuksissa taas tähän kovetuksen ja ahdistuksen tunteen lisäksi tulee vielä kipu ja painontunne alavatsaan, eli jonnekin kohdunkaulan tuntumaan. Ainakaan mulla supistuskipu ei tunnu emättimessä.

Yhteistyössä