Gallup: Kuinka usein otatte kummilapsianne/sisarustenne lapsia hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laiskimus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sisarusten lapset on jo niin isoja, et ei niitä tarvi hoitoon ottaa.

Kummityttöä olisin halunnut ennen ton oman vauvan syntymistä ottaa hoitoon, mut ei sitä saanu koskaan. Nykyisin siinä tulee kaksi muutakin lasta "siivellä", et ei mua kauheesti nappaa.

Ja eniten ärsyttää kun olen miljoona kertaa sanonut että en ota mielelläni yökylään toisten lapsia. Päivisin tai iltaisin kylään voi aina tulla, vaikka ihan aamustakin heti, mutta yöksi en tykkää ottaa. --> Viikon päästä kysytään taas että koska voi tulla yökylään.. toisten muisti on lyhyt.

Yhdelle kaverilleni sanoin HETI suoraan että en TODELLAKAAN OTA yöksi lasta, jonka kanssa en ole hetkeäkään aikaisemmin viettänyt yksin aikaa. Vaikutti hieman että otti kaveri vähän nokkiinsa asiasta. Mutta en jaksa ruveta yleiseksi lapsenvahdiksi.

Kertaakaan en ole hoitanut kummilastani, mutta ihan siitä syystä, että vanhemmat antavat hänet vain isovanhempien hoitoon, ei kenenkään muun. Olemme paljon tekemisissä ja näemme usein, koska kummilapseni vanhemmat ovat myös meidän lapsemme kummeja, mutta toistemme lapsia ei olla hoidettu.

Vanhin kummilapsi oli pienempänä n. 2x vuodessa yökylässä, n.5v alkaen. Lisäksi hoidin häntä yhden kesän.
Kummilapsi nro 2 ei ole ollut koskaan, vaikka olen pyytänyt.
Kummilapsi nro 3 on ollut noin kerran vuodessa.
Kummilapsi nro 4 on ollut muuten hoidossa, yötä kerran. Pyytänyt olen useamminkin :)
Kummilapset nro 5 ja 6 ei ole olleet koskaan, ovat pieniä vielä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vanhin kummilapsi oli pienempänä n. 2x vuodessa yökylässä, n.5v alkaen. Lisäksi hoidin häntä yhden kesän.
Kummilapsi nro 2 ei ole ollut koskaan, vaikka olen pyytänyt.
Kummilapsi nro 3 on ollut noin kerran vuodessa.
Kummilapsi nro 4 on ollut muuten hoidossa, yötä kerran. Pyytänyt olen useamminkin :)
Kummilapset nro 5 ja 6 ei ole olleet koskaan, ovat pieniä vielä :)

Ja vielä, omista lapsista vanhempi on ollut kummitädillään noin kerran vuodessa ja nuorempi ei ole vielä ollut kuin mummuloissa yökylässä.

Eipä ole kummipoika meillä ollut hoidossa, vaikka ottaisin mielelläni ja on sitä tarjottukin.
Äiskä on aika kovasti kiinni pojassa, nippanappa jättää mummoille ilman että on itse paikalla.
Muutenhan tuo ei tietenkään mitään haittaisi, muttakun itse puhuu kuinka olisi kiva saada edes vähäsen omaa aikaa. Mutta hänenhän tuo päätös on eikä me voida muuta kun aina välillä muistuttaa että ollaan apuna koska tahansa jos tarviivat.

Mehän hoidettas sitä poikaa vaikka monta kertaa viikossa :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Laiskimus:
Semmonen galluppi menemään. Mietityttää se, että olenko vain laiska kummi kun en jaksaisi joka viikko ottaa kummilastani hoitoon illaksi tai pariksi ja joka kuukausi yökylään. Varsinkaan kun vanhempien menemiset eivät ole baarireissuja tärkeämpiä. Ja ärsyttävää kun painostetaan, että "se on kummin velvollisuus".. Onko? Ja minullahan ei ole omia lapsia vielä.

Kuinka usein te muut otatte toisten lapsia hoitoon?

Meillä on ollut nyt ekoja kertoja vasta veljentyttöni yökylässä, on 10-vuotias. Ei mulla tai vanhemmillan käynyt mielessä että ois pitänyt kylään ottaa. Nyt mun oma 5v tykkää niin kovasti serkustaan, että mielelläni otan tänne oman tytön seuraksi. 4 kertaa on nyt ollut tämän vuoden aikana.

No useemmin täällä näyttää olevan tota, että harvemmin on niitä hoitolapsia.. Odottelen tässä että tulisi niitä omia lapsia joita voisi sitten viedä vastalahjaksi hoitoon!! EI VAAN, mä en raahi viedä edes lemmikkejäni hoitoon, vaikka on pyydetty! Ei varmaan tule vietyä omia mukuloitakaan kun hätätapauksissa.

mä olen ollut lapsenvahtina kummilapsilleni vain päivällä. Veljentytär, 6-v, on ollut kerran yksin yökylässä. omat lapset ovat yöhoitoa tarvittaessa mummolassa. kummit ovat hoitaneet ehkä 2-3 krt. vuodessa. (kummit ovat pääasiassa meidän omia sisaruksia) kaverikummit eivät ole hoitaneet koskaan, ehkä siksi, että isompi lapsista on arka ja nuoremman lapsen kummit ovat täystyöllistettyjä omien vauvojensa kanssa. :) minusta se ei ole kummin velvollisuus hoitaa, jos ei ole halua tai aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja manna:
mä olen ollut lapsenvahtina kummilapsilleni vain päivällä. Veljentytär, 6-v, on ollut kerran yksin yökylässä. omat lapset ovat yöhoitoa tarvittaessa mummolassa. kummit ovat hoitaneet ehkä 2-3 krt. vuodessa. (kummit ovat pääasiassa meidän omia sisaruksia) kaverikummit eivät ole hoitaneet koskaan, ehkä siksi, että isompi lapsista on arka ja nuoremman lapsen kummit ovat täystyöllistettyjä omien vauvojensa kanssa. :) minusta se ei ole kummin velvollisuus hoitaa, jos ei ole halua tai aikaa.

hups! lähti liian aikaisin. Minusta sinun hoitovastuusi tuntuu liian raskaalta.

ennen hoidin aika paljonkin ja oli yötäkin , nykyisin en koska perheessä on kaksi muutakin lasta ja ne olisi muka kanssa otettava ettei tule paha mieli, ei kiitos itselläkin 3 lasta eli en 6 lasta viitti ruveta hoitaan

Siskon lapset otan aina kun tarvis ja suinkin voin. Siskon molemmat lapset olleet paljon jo ihan pieninä (alle 1v) yökylässä ja vähän isompina useammankin yön putkeen. Nyt kun ovat jo isompia niin harvemmin ovat kun on omat kaverit ym. Mutta edelleen siis aina tarpeen tullen otan kyllä. Ottaisin enemmänkin mutta eivät enää niin halua. Kavereiden lapsia otan myös tarpeen vaatiessa mutta vain päivähoitoon jos äidillä menoa..kokemuksesta tiedän kuinka hankalaa on hoitaa asioita kun joutuu ottamaan lapsen kaikkialle mukaan. Baarireissujen takia en ala hoitamaan. Ihan pieniä en mielellään ota. Lähinnä yli 2 vuotiaita jotka jo kävelee, syö itse eikä käytä vaippoja. Eli menee vähän kuin siinä sivussa oman lapsen mukana ja kaverina.

Yhteistyössä