Gallup: Mikä on paras ja mikä inhottavin vuodenaika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kevään lapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kevään lapsi

Vieras
Elikkä laitetaas vuodenajat järjestykseen parhaasta huonoimpaan ja perustelut mukaan :)

1: Kevät (ihanaa aikaa, kun lumet sulaa ja luonto herää eloon)
2. Kesä (lämmintä, yleensä)
3. Syksy
4. Talvi (syksy ja talvi on aika samoilla sijoilla, en tykkää kummastakaan. Syksyssä parasta on kuulaat syyspäivät ja talvessa joulu, muuten molemmat vuodenajat voisi hypätä yli)

Alkuperäinen kirjoittaja Kevään lapsi;27404038:
Elikkä laitetaas vuodenajat järjestykseen parhaasta huonoimpaan ja perustelut mukaan :)

1: Kevät (ihanaa aikaa, kun lumet sulaa ja luonto herää eloon)
2. Kesä (lämmintä, yleensä)
3. Syksy
4. Talvi (syksy ja talvi on aika samoilla sijoilla, en tykkää kummastakaan. Syksyssä parasta on kuulaat syyspäivät ja talvessa joulu, muuten molemmat vuodenajat voisi hypätä yli)

Niin ja lisäkysymyksenä: Minä vuodenaikana olet itse syntynyt? Minä olen kevään lapsi

Parasta on kevät, sitten kesä, kolmanneksi talvi ja viimeiseksi syksy.

Tälläinen kylmä ja märkä syksy on masentavin, kaikki kaunis kuolee, on pimeää ja vettä/räntää losottaa ja tulevaan kevääseen tuntuu olevan ikuisuus. Kun pääsee helmikuulle niin helpottaa.

Ainoa siedettava on kesa. Ja sekin vain, jos on riittavan lamminta, sellainen 28 astetta on ihan kiva.

Kevat on masentava ja pahan hajuinen ja tekee kipeaa.
Syksy on masentava ja haisee pahalle ja tekee kipeaa.
Talvi on masentava ja tekee kipeaa.

*karvistelee juuri aikamoisten sarkyjen kanssa peiton alla, villasukat jalassa ja kalastajankasineet, kynsikkaat vai mitka lievat, kasissaan*

1. Kesä. Lämmintä, ihanaa, valoisaa, ei väsytä.
2. Kevät. Ihanaa kun lumi sulaa ja kesä lähestyy.
3. Talvi. Kylmää ja pimeää. Tammi- helmikuussa alkaa ihanasti aurinko paistamaan.
4. Syksy. Pimeää ja märkää. Rumaa kun kuraista ja paljasta.

Kesä.
Kesällä herään eloon, aurinko ( ainakin joskus ) lämmittää.
Elämä on keveämpää, vaatetus vähäisempää ja mieli vapaampi
Syksy , silloin kun se on kaunis kuulas, värikylläinen ja kirpeä. Vähän hapokaskin.

Kevättä ja talvea en voi laittaa järjestykseen. Kevät on julma, se valo ahdistaa. Olen tunkkainen ja maahaisee. Vasta toukokuu on ihana... tai ihan huhtikuun loppu, kun ilmassa on lupaus kesästä. Ja se ihana hiirenkorvan vihreä luonto.
Talvi on kamala, jos on vaan pimeää loskaa ja paskaa. Marraskuu huippu kamala.
Hetkittäin talvi on kaunis, jos on pikkupakkanen, maassa lunta, tähtikirkas yö ja ihanan hiljainen maisema.

Mä tykkään keväästä ja syksystä. Keväällä on kiva kun saa pikkuhiljaa vähentää ulkovaatetusta, ja syksyllä on sitten mukava kaivella villasukkia ja pipoja esille.
Kesällä on liian kuuma ja talvella liian kylmä.

Loppukesällä on syntynyt.

Kesästä tykkään kaikista eniten.

Kevät ja syksy ovat molemmat hyvällä kakkossijalla. En osaa sanoa kumpi niistä olisi parempi, molemmat ihania.

Inhokki on talvi. Silloin on kylmää, karun näköinen luonto, ulos pitää pukea kauheasti vaatteita.

Olen syntynyt maaliskuussa.

syksy on ihaninta aikaa. tunnelmallista, kaunista, hyväntuoksuista. lisäksi silloin vaatekauppoihin tulevat syysvärit myyntiin joita käytän ympäri vuoden :D vaahteranlehtiä, vesisadetta, tammenterhoja, kumisaappaita, villasukkia, teetä viltin alla.

kesä ja talvi jakavat toisen paikan. kesä siksi, että silloin tapahtuu ja ulkoilu on helppoa, voi olla vaikka koko yön ulkona. mutta muuten kesässä itsessään mikään ei viehätä, se on vain se olemisen helppous ja ilman lämpimyys. talvi on taas ihanan kaunista ja tunnelmallista, jolloin juodaan glögiä viltin alla porontaljalla kynttilöiden valossa :) talvessa vaan inhottavat työ- ja kauppamatkak pakkasessa, sillä inhoan kylmää.

kevät ei merkitse minulle oikein mitään, se on vain välttämätön välivaihe. siihen ei liity juurikaan tuntemuksia, silloin on loskaista, haisee ja kaikki on vähän vaiheessa.

Olen syntynyt talvella.

Olen syntynyt talvella. Ykköseksi laitan kesän kunhan ei ole kovia pitkiä helteitä. Kakkoseksi tulee kevät kun luonto herää eloon, päivät ovat jo pitkiä ja leutoja. Kolmoseksi syksy. Silloin on aina sopivan lämmintä kuten keväälläkin. Sateetkin ovat kivoja kunhan niitä ei ole jatkuvasti viikkotolkulla. Loppusyksyn hämärät päivät ovat kyllä vähän ankeita. Neloseksi talvi. On liukasta, pimeää, ja usein liian kylmää. Joutuu pynttäämään vaatetta ja pahimpia ovat kireät pakkaset.

1. Kevät
2. Syksy
3. Kesä
4. Talvi

Kevät on ihanin. Olen syntynyt kesällä. En kuitenkaan tykkää helteestä ja mulla on kauhea ötökkäkammo, että siksi kesä ei kuulu suosikkeihin. Valoisuus on kyllä ihanaa, mutta kun syksy ja pimeä tulee niin sekin on aina kuitenkin mukavaa. Ja talvella saa olla lunta! Kylmyys ei haittaa, mutta sellanen kauhea hyinen tuuli on jotain kamalaa. Ja se että on liukasta. Kuitenkin aina odotan kovasti kevättä ja päivän pitenemistä.. kun se kevät olisi vaan aina.

1. Kevät, tulee aina sellainen olo, että voisi aloittaa ihan uuden elämän ja vanhakin tuntuu jännemmältä. Etenkin Keski-Euroopassa keväät on olleet ihania, kun luonto herää eloon ihan yhtäkkiä.
2. Kesä, etenkin alkukesä kun kaikki on vielä sellaista tuoreen koivunlehden vihreää, tuoksu on aivan ihana ja etenkin valoisat lämpimät yöt...
3. Talvi, mielellään sellainen oikea talvi. Sellainen keskieurooppalainen neljä lokakuuta putkeen ei nappaa.
4. Syksy, kaikinpuolin ankeaa aikaa. Varsinkin tämä lokakuu, kun on jo aamulla liukasta, mutta silti pimeää, kosteaa, ärsyttävää, masentavaa.

Ja keväällä syntynyt olen.

1. Kesä, lämmintä, pihalla voi harrastaa kaikkea mukavaa, voi uida jne.
2. Talvi, on kylmä, kaunista, lunta, voi laskea mäkeä ja tehdä lumipalloja, joulu
3. Syksy, ihanaa on väri loisto, sade ja kylmät aamut huonoa on räpäskä, tippuneet lehdet ja kylmä tuuli
4. Kevät, ällöttävä vuodenaika. Inhottavaa kun ihana lumi sulaa, aurinko häikäisee, on liian kyllmä/kuuma, ruskeeta ja räntäsontaa ympäriinsä

Itse olen syntynyt syksyllä

Olen syntynyt heinäkuun helteillä, joten kesä on parasta aikaa. Aikuisenakin hakeudun lomilla aina aurinkoon, josta nautin.
Syksy on pahinta aikaa, koska puutarhassa kaikki kuolee.
Jos talvi sataa maan lumesta valkeaksi, kestän kylmänkin paremmin. Musta talvi on pahimpia. Keväästä pidän siitä syystä, että kohta saan istuttaa taimet maahan...

1. syksy: sadetta, väriloistoa, pimeyttä.. ihanaa! :heart:

2. talvi: olen syntynyt paukkupakkasilla tammikuussa, ja tunnen itseni jotenkin arktiseksi, lumi ja pakkanen tuntuvat kotoisalta. :rolleyes:

3. kesä: ihan kiva ja kaunis pätkä, jos ei aurinko paista koko aikaa ja ei ole liian hiostavia helteitä. Tykkään vehreästä kesästä, en saunamaisista olosuhteista ja palaneesta nurmikosta. Kesäsade ja pilvinen päivä piristää kesälläkin. :snotty:

4. kevät: Kamalaa aikaa, kevättalvella maaliskuussa, kaivautuisin mieluusti bunkkeriin. Ahistaa, kaikki on hirveetä. Aurinko häikii suoraan sieluun asti ja inhottaa. En voi sietää kevättä, varsinkaan sitä alkukevättä kun on sohjoa ja aurinkoa aurinkoa aurinkoa.. Maalis- ja huhtikuu > :x

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä