Gallup: Mitä tekisitte jos miehenne joutuisi TODELLA suuriin velkoihin?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gallup

Vieras
Eli sanotaan vaikka että olisi möhlinyt aiemmin ja nyt velkaa olisi rutosti. Tai joutuisi vaikka maksamaan korvauksia (oletetaan kuitenkin että rikos tms. olisi sellainen että kenenkään henki eikä terveys olisi ollut vaarassa, eikä mies olisi sinällään epäluotettava) ja niitä korvauksia olisi niin paljon ettei varmaan ihmiselämän aikana pystyisi maksamaan.

Olisi yhteinen talo ja lapsia, talo molempien nimissä etkä voisi maksaa ainakaan toistaiseksi molempien osuutta eli talo lähtisi alta ja joutuisitte muuttamaan jonnekin halpaan vuokrakämppään. Mitä tekisit? Lähtisitkö, jäisitkö, perusteluja?
 
Öh.. Mistäs tollaset velkoja muka ihan yhtäkkiä jostain pomppaa? Siis ilman, että mies on epäluotettava? Onhan se jotain jättänyt kertomatta, jos tollainen on mahdollista.
 
Riippuu, että mistä ne velat sitten ovat tulleet, millä tavalla mies möhlinyt. Ja kuinka suuret ovat lainat, joita ei ihmiselämän aikan pystyy maksamaan?

Jos ne korvaukset ovat aiheelliset ja tavalla mieheni on "oikeassa" ja olisin itse toiminut samalla tavalla, niin kait se talo menisi myyntiin. Sillä voitolla kuittaisi jo ainakin 200te korvaukset.
 
Öh.. Mistäs tollaset velkoja muka ihan yhtäkkiä jostain pomppaa? Siis ilman, että mies on epäluotettava? Onhan se jotain jättänyt kertomatta, jos tollainen on mahdollista.

Tää onkin ajatusleikki :) olennaista on se, että velkoja nyt olisi, mutta mies olisi sinänsä hyvä avio/avomies ja isä ja teidän ei olisi koskaan tarvinnut esim. pelätä häntä eikä olisi koskaan varastanut rahojanne jne. Vastata voi sen mukaan, mitä itse ajattelee tai miten haluaa "puuttuvat kohdat" täydentää.
 
No en varmaan pelkän rahatilanteen takia lähtisi. Enemmän olisi merkitystä sillä että miten ukko olis toiminu sellasiin velkoihin joutuakseen. Jos siinä toiminnassa ei olis aihetta lähtemiseen, niin miksi sitä nyt pelkän rahan takia lähtis? Sehän olis sama kuin mennä rahan takia naimisiin eli ei olis ollut oikeasti tunteita jos yhdessä oleminen olis rahasta kiinni. Ollaan me oltu yhessä persaukisena ennenkin :)
 
Jaa-a. Vähän riippuu siitä miten velat on tulleet. Jos ne on esim. tehty mun selän takana salaa tai mies on osoittanut täyttä arvotelukyvyn puutetta jossain tietyssä tapauksessa niin mä luulen että muuton yhteydessä mun kamat lähtisi eri osoitteeseen. Mä en välttämättä pystyisi unohtamaan sitä että mies on mokannut kodin perheeltä.
 
Auttaisin sen mukaan miten voin, jos en olisi työssä niin yrittäisin etsiä työtä. Yrittäisimme maksaa ne velat pois. Myönnän toki, että harmittaisi, että velkojen vuoksi (ainakin jos kyseessä isommat velat) mm. talo jäisi luultavasti vain haaveeksi.
 
Eli sanotaan vaikka että olisi möhlinyt aiemmin ja nyt velkaa olisi rutosti. Tai joutuisi vaikka maksamaan korvauksia (oletetaan kuitenkin että rikos tms. olisi sellainen että kenenkään henki eikä terveys olisi ollut vaarassa, eikä mies olisi sinällään epäluotettava) ja niitä korvauksia olisi niin paljon ettei varmaan ihmiselämän aikana pystyisi maksamaan.

Olisi yhteinen talo ja lapsia, talo molempien nimissä etkä voisi maksaa ainakaan toistaiseksi molempien osuutta eli talo lähtisi alta ja joutuisitte muuttamaan jonnekin halpaan vuokrakämppään. Mitä tekisit? Lähtisitkö, jäisitkö, perusteluja?

Ei käynyt mielessäkään, että olisin lähtenyt.
Ja jotakuinkin tuollainen tilanne meillä oli 90-luvun alussa, kun miehen rakennusfirma kaatui lamassa. Jotakuinkin kaikki mitä oli edeltävinä vuosoina ehditty kerätä myytiin ja loppuvlekoja maksettiin toistakymmentä vuotta. Eihän se mukavaa ollut, mutta mielestäni omalaatuista jos liitto siihen kaatuisi.
 
Eli sanotaan vaikka että olisi möhlinyt aiemmin ja nyt velkaa olisi rutosti. Tai joutuisi vaikka maksamaan korvauksia (oletetaan kuitenkin että rikos tms. olisi sellainen että kenenkään henki eikä terveys olisi ollut vaarassa, eikä mies olisi sinällään epäluotettava) ja niitä korvauksia olisi niin paljon ettei varmaan ihmiselämän aikana pystyisi maksamaan.

Olisi yhteinen talo ja lapsia, talo molempien nimissä etkä voisi maksaa ainakaan toistaiseksi molempien osuutta eli talo lähtisi alta ja joutuisitte muuttamaan jonnekin halpaan vuokrakämppään. Mitä tekisit? Lähtisitkö, jäisitkö, perusteluja?

Seisoisin miehen rinnalla loppuun asti. Auttasin minkä voisin ja pitäisin miehen pystyssä, ei meinaan voi olla helppoa siinä vaiheessa miehelläkään. Tukisin ja tekisin käytännössä kaikkeni, että selvittäis siitä sotkusta. Kuin myös mies tekis kaikkensa.
 

Yhteistyössä