Gallup: Paljonko teillä menee rahaa/kk lastenvaatteisiin? Entä aikuisten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä te halvalla pääsette meillä menee vaatteisiin/kenkiin kuussa 300-500e, 5hlö lapset 17v,14v ja 12 v. Murkkuikäset tuppaavat haluamaan niitä merkkivaatteita farkutkin maksaa 60-100e ja t-paita 30-40e ja itsekkin tykkään vaatteista.

[QUOTE="Heh";26494620]Multa menee pelkästään omiin vaatteisiin ja kenkiin 300 - 400 egua kuussa. Oikeesti en ymmärrä miten joku voi pärjätä 20 kuukaudessa[/QUOTE]

Mä ymmärrän hyvin. Itse ostan aika surutta sen minkä haluan, sillä minulla on siihen varaa. Mutta jos ei olisi, niin kyllä minä voisin olla ostamattakin. Kirppiksiltä ja alesta saa lähes ilmaiseksi vaatteita. Surullista, jos se ostaminen on jotenkin pakonomaista, ei kukaan tarvitse joka kuukausi uusia vaatteita.

Meillä kaksi aikuista ja kaksi lasta. Joinakin kuukausina ei mene yhtään ja toisina 100-300 euroon. Ostan yleensä kesävaatteet yhdellä kertaa kuten myös talvivaatteetkin.
Itselleni ostan tosi harvoin mitään. Varsinkin nyt kun olen kotona, ei tarvitse uusiin vaatteisiin hirveämmin panostaa. Töissä ollessani pukeudun sitten paremmin. Mies on varmaan laittanut nyt kesävaatteisiinsa enemmän rahaa kuin minä.
Sen olen huomannut että usein kun lähden itselleni jotain ostamaan käykin niin että ostan jotain lapsille:)

[QUOTE="alma";26494693]Mä ymmärrän hyvin. Itse ostan aika surutta sen minkä haluan, sillä minulla on siihen varaa. Mutta jos ei olisi, niin kyllä minä voisin olla ostamattakin. Kirppiksiltä ja alesta saa lähes ilmaiseksi vaatteita. Surullista, jos se ostaminen on jotenkin pakonomaista, ei kukaan tarvitse joka kuukausi uusia vaatteita.[/QUOTE]eihän se ole kiinni siitä etteikö olisi varaa... en vain osta ostamisen ilosta.

Yhteensä varmaan noin 500-700€ vuodessa. Ostetaan melkein kaikki kirpparilta, mutta tykkään shoppailla niin paljon että tuleekin ostettua aika paljon. Lasten ulkovaatteet peritään onneksi uudenveroisina mun sisaruksilta (nuorimmat sisarukset on vain muutaman vuoden vanhempia kuin omat lapseni ja äidilläni on onneksi hyvä maku).

Ei mee paljoa kun vaan poika ja mä. Ehkä jakautettuna n. 10-20e kuussa. Onneks mun äiti tykkää ostella pojalle kaikenlaista, ettei ite ees niin paljoa tarvi, vaik mieluummin ostelen pojalle kun itelleni. Itelle ostan yleensä joka kesä jotain pientä uutta ja samaten syksyllä ja talvella. Eli itelleni tulee ostettua n. 3 kertaa vuodessa jotain tai tarpeen mukaan. Nyt ois kesäks kolme vuotta vanhat sandaalit ja samaten yhtä vanhat ballerinat. Jotkut kengät ois kiva saada uudet, ei muuten mut noi ballerinat on raidalliset ja haluisin ihan yks väriset. Eipä noi tollaset merkittömät töppöset onneks paljoa maksa.

Joskus laskin että lapsen vaatteisiin (sisä, ulkovaatteet, kengät) meni rahaa keskimäärin 150-200e kuussa. Itse ostan pääsääntöisesti vaatteet lapselle muutamassa purskeessa (kesäaleaika, talvialeaika ja esim kenkiä kun on ko. ajankohta). Tyyliin 700e kesäaleen, jne...

Omiin vaatteisiin menee varmaan vähän vähemmän, koska käytän pidempään vaatteita. Tänä vuonna on kyllä mennyt ainakin 900e vaikka juurikaan en tunne ostaneeni vaatteita ulkohousut, sisähousuja, kolmet kengät, sukkia ja alusvaatteita. Talvialesta en tainnut ostaa mitään - jee! Mutta ei kyllä kunnon kenkiä EI saa halvalla. Ei kyllä mistään alesta niitä saa pilkkahinnalla. (halpiskengät eivät ole nähneetkään kunnón kenkiä). Eikä kyllä mun mallisia housujakaan tule kirppareilla eteen, joten kyllä se kaupasta on vaatteet ostettava. Mutta multa onneksi ei vaatteita mene kirppikselle kiertoon -käytän ne kaikki lähes riekaleiksi....

Tämä on palstan logiikkaa parhaimmillaan. Ruokaakaan ei perheissä ostella, kun käytetään pakkasen ja kuivakaapin antimia.

no ei me huvikseen osteta ruokaakaan.... järvestä saadaan kesäisin kalaa ja pakastimessa on vielä muutama köntti syksystä hirveä.

miksi pitäs ostaa hirveästi vaatteita jos kerran vähemmälläkin pärjää?
mulle on aivan sama jos joku tuhlaa ja käyttää kerran paitaansa, mutta meillä tehdään toisin.

Ei me edes ostella joka kuukausi vaatteita.
Tässä kuussa olen ostanut tytölle ja itselleni muutaman vaatteen, maksoivat yhteensä n. 60€.
Voi hyvinkin mennä 2-3 kk. etten osta rihman kiertämää.

2 aikuista ja 2 lasta, aikuisten vaatteisiin menee noin 100e kuussa (yksi suuri menoerä miehen urheilukamppeet varsinkin juoksukengät) ja lasten n.200 (koululainen suurkuluttaa kenkiä, vauvalle taas pitää olla kokoajan ostamassa mahtuvia vaatteita), yritän ostaa varsinkin lapsille laadukasta, että saa myytyä pois jaloista.

Tämä on palstan logiikkaa parhaimmillaan. Ruokaakaan ei perheissä ostella, kun käytetään pakkasen ja kuivakaapin antimia.

Me kyllä ostetaan ruokaa kun tykätään herkutellakin mutta me ei olla tavaran eikä vaatteiden hamstraajia niin mikä vika siinä on? Sinun (?) logiikalla pitäisi ilmeisesti kuulua niihin jotka hamstraa kaikkea mahdollista ja sitten pitää olla isommat asunnot ja rahat ei muka riitä jajaja :saint:

no ei me huvikseen osteta ruokaakaan.... järvestä saadaan kesäisin kalaa ja pakastimessa on vielä muutama köntti syksystä hirveä.

mulle on aivan sama jos joku tuhlaa ja käyttää kerran paitaansa, mutta meillä tehdään toisin.

Et sinä vieläkään tajunnut.... Toki minullakin menee 0e vaatteisiin, jos otan vertailuajankohdaksi jonkun ajan, jolloin en käytä yhtään rahaa niihin. "kun vähemmälläkin pärjää". Mutta jos lasketkin vuoden ajalta kulut, niin täytyyhän sitä rahaa mennä enemmän kuin ei mitään....

Mutta kiva kun saat kalaa ja hirveä (laskethan myös välineiden, aseiden ja bensan tähän). En usko että luonnostakaan saa mitää investoimatta senttiäkään (paitsi nyt polkupyörällä jos marjoja menee noukkimaan...)

Et sinä vieläkään tajunnut.... Toki minullakin menee 0e vaatteisiin, jos otan vertailuajankohdaksi jonkun ajan, jolloin en käytä yhtään rahaa niihin. "kun vähemmälläkin pärjää". Mutta jos lasketkin vuoden ajalta kulut, niin täytyyhän sitä rahaa mennä enemmän kuin ei mitään....

Mutta kiva kun saat kalaa ja hirveä (laskethan myös välineiden, aseiden ja bensan tähän). En usko että luonnostakaan saa mitää investoimatta senttiäkään (paitsi nyt polkupyörällä jos marjoja menee noukkimaan...)
no vuodessa meillä menee vaatteisiin yhteensä ehkä 300e koko perheellä. ja ostan ihan kaupoista vaatteet, en kirpputoreilta. ja meillä kun ei todellakaan osteta vaatteita ostamisen ilosta kymmentä kappaletta pukuja ym.

ja mitä muuhun tulee niin kaikki marjat( mustikat, vatut, puolukat, lakat, karpalot), sienet saan ihan tästä peltojen takaa kerättyä, ettei tarvi kuin kävellä korkeintaan pari sataa metriä. ei tarvi kuluttaa edes pyörän ketjuja.

kalat on ilmaisia, ja lihalle tulee hintaa joku kymppi, mutta ei paha kuitenkaan. että kuitenkin noihinkin menee vuodessa/kuukaudessa vähemmän kuin monella vaatteisiin kuukauden aikana.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kyllä te halvalla pääsette meillä menee vaatteisiin/kenkiin kuussa 300-500e, 5hlö lapset 17v,14v ja 12 v. Murkkuikäset tuppaavat haluamaan niitä merkkivaatteita farkutkin maksaa 60-100e ja t-paita 30-40e ja itsekkin tykkään vaatteista.

Mun vanhin on 15 v, on tarkka siitä, mitä päälleen laittaa, mutta esim. Hulluilta päiviltä ostetut Jack&Jones -farkut on kelvanneet varsin hyvin, hintaan 20 euroa.
T-paidasta suostun maksamaan 15 euroa, ja se perustelu on toistaiseksi mennyt läpi. Lisäksi mun 15 v on kyllä melko mahdoton saada edes kaupoille.

Kaikki lapset ovat poikia.

Yhtä aikaa ei lisäksi tarvitse olla kaappi täynnä niitä farkkuja ja t-paitoja, pienempikin määrä riittä. Meillä ainakin tuo junnu kulki liki koko talven yhdessä hupparissa, joka piti aina välillä melkein varastaa pesuun, kun oli hänen lempparinsa.

Ja alennusmyynnit toki kannattaa hyödyntää.

Ei sitä nyt joka päivä tai joka kuukausi tarvitse mitään ostaa, mutta jos kysytään, että paljonko niihin menee rahaa, niin jos niitä ei ilmaiseksi saa, niin joskushan ne on ostettu. Itse jaan sen joskus käyttämän summan päiviin tai kuukausiin, niin saan keskiarvon kulutukselleni. Sama se summa on, käyttääkö sen kerralla vai päivittäin/kuukausittain.

Ei sitä nyt joka päivä tai joka kuukausi tarvitse mitään ostaa, mutta jos kysytään, että paljonko niihin menee rahaa, niin jos niitä ei ilmaiseksi saa, niin joskushan ne on ostettu. Itse jaan sen joskus käyttämän summan päiviin tai kuukausiin, niin saan keskiarvon kulutukselleni. Sama se summa on, käyttääkö sen kerralla vai päivittäin/kuukausittain.
no 4 henkeä käyttää vuodessa korkeintaan 300e eli paljonko tulee kuukautta kohti?

[QUOTE="vieras";26495128]Me kyllä ostetaan ruokaa kun tykätään herkutellakin mutta me ei olla tavaran eikä vaatteiden hamstraajia niin mikä vika siinä on? Sinun (?) logiikalla pitäisi ilmeisesti kuulua niihin jotka hamstraa kaikkea mahdollista ja sitten pitää olla isommat asunnot ja rahat ei muka riitä jajaja :saint:[/QUOTE]

Eihän kyse ollutkaan herkuista tai ylimääräisistä vaatteista vaan siitä, että paljonko niihin menee rahaa.

Sellainen mutta on kyllä vielä, että kun ostaa kirppareilta halvalla paljon vaatteita, ne ei ehdi pienillä lapsilla kulumaan ja ne saa myytyä vähintään samalla hinnalla eteenpäin. Jos vaatteita on vain muutama, ne kuluvat käytössä ja niistä ei saa mitään... Mutta tämä ei liittynyt siihen, etteikö kaikilla vaatteisiin ja ruokiin mene jotain rahaa, jos niitä ei ilmaiseksikaan saa. Ja tosiaan, jos ei elä omavaraistaloudessa, niin ei luonnosta kaikkea pysty saamaan eli ostettava on.

Viimeksi muokattu:
Eihän kyse ollutkaan herkuista tai ylimääräisistä vaatteista vaan siitä, että paljonko niihin menee rahaa.

Sellainen mutta on kyllä vielä, että kun ostaa kirppareilta halvalla paljon vaatteita, ne ei ehdi pienillä lapsilla kulumaan ja ne saa myytyä vähintään samalla hinnalla eteenpäin. Jos vaatteita on vain muutama, ne kuluvat käytössä ja niistä ei saa mitään... Mutta tämä ei liittynyt siihen, etteikö kaikilla vaatteisiin ja ruokiin mene jotain rahaa, jos niitä ei ilmaiseksikaan saa. Ja tosiaan, jos ei elä omavaraistaloudessa, niin ei luonnosta kaikkea pysty saamaan eli ostettava on.

Henki.koht mä en juurikaan myy lastenvaatteita vaan annan kavereille tai kierrätykseen.

Itselle olen ostanut tänä vuonna yhden mekon alesta, taisi maksaa 30/40 euroa. Lapselle ostan kun on tarvetta tai löytyy alesta mutta ei aavistustakaan paljonko menee kuukaudessa tai vuodessa rahaa. Olen siitä onnekas äiti, että voin ostaa sen mitä haluan jos ei nuukuus iske. Yleensä se herää omien vaateostosten aikaan...

Yhteistyössä