Gallup: Perhepeti vai oma sänky ja unilelun tarve

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"utelias"

Vieras
Meneekö se niin, että perhepedissä nukkuva lapsi harvemmin "käyttäisi" unilelua? Kertokaas nukkuuko teillä lapsi omassa vai vanhempien sängyssä ja tarvitseeko unilelua vai ei. Lapsen ikäkin kiinnostaisi. Perhepeti vastaan oma sänky -tappelut voi käydä toisessa ketjussa:)

Meillä lapsi 2,5 v. nukkuu perhepedissä eikä välitä unilelusta. Muutaman kuukauden lapsi nukkui omassa sängyssä, ja silloin pehmoja oli kuusi.

Mun tyttö on nukkunut koko ikänsä omassa sängyssä,ikää nyt vähän vajaa 2v. Sängyssä on pari pehmolelua, mutta ei ne mun mielestä ole tytölle tärkeitä. Ei ota niitä kainaloon tai paijaile ennen nukahtamista. Eli ei ole tarvinnut unikaveria.

Mitä sä haet tällä gallupilla? Sitäkö että korvaako pehmolelu vanhemman? Tiedä että riitaa et halua haastaa, mutta kysymyksen asettelu väkisinkin pistää miettimään.

Ja joo, mä olen lapsena nukkunut perhepedissä ja mulla oli todella rakas nalle joka oli unilelu ja muutoinkin tärkeä.

Silloin, kun nukutettiin viereen, ei unilelua. Nykyään nukahtaa yksinään unilelun kanssa ja äiti tulee viereen myöhemmin. Perhepedissä nukuttu alusta asti, nyt kolme vuotta

kaks poikaa löytyy ja molemmat ollu suunnilleen puoltoistavuotiaksi perhepedissä.. kumpikaan ei varsinaisesti oo ottanu itelleen unilelua vaik on tajottu.. omaan sänkyyn kyllä halutaan ottaa sitten jokin lelu mutta ne oikeastaan vaihtelee.. joskus sama lelu on tärkee pidempään mutta usein illalla mietitään et minkäköhän lelun tänään ottaisi mukaan.. nuorempi on ollut ehkä aavistuksen sitoutuneempi nalleihinsa kuin isompi..

[QUOTE="niin";23162258]Mitä sä haet tällä gallupilla? Sitäkö että korvaako pehmolelu vanhemman? Tiedä että riitaa et halua haastaa, mutta kysymyksen asettelu väkisinkin pistää miettimään.[/QUOTE]

No oikeastaan sitä juuri haen, eli tarvitseeko lapsi jonkun turvaobjektin nukkuessaan erillään. Toi oma lapsi kun tosiaan kiinnostui pehmoista vasta omaan sänkyyn päästessään/joutuessaan ja hylkäsi ne samantien kun erinäisistä syistä siirtyi takaisin mun kainaloon.

Pääasiahan se on että lapsi jossain sängyssä nukkuu, lelun kanssa tai ilman:)

Molemmat pojat nukkuneet noin 6kk:n iästä omassa sängyssä, omassa huoneessa ja ilman unilelua. On kyllä tarjottu riepua ja pehmoa, mut ei nää meidän pojat oo koskaan perustaneet unikaverin päälle.

Yhteistyössä