Gallup pienen vauvan unirytmistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "milo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"milo"

Vieras
Itselläni on 3 kk ikäinen vauva, joka öisin heräilee n. 2 tunnin välein syömään, nukkumaanmenoaika on muuttunut iltakymmenestä kahdeksaan ja herääminen aikaistuu koko ajan... Lisäksi muutosta on tapahtumassa myös päiväunissa, ennen nukkui 3 lyhyemmät unet päivällä ja yhdet pidemmät, jopa kolmen tunnin unet. Nyt on päiväunirytmi sellainen, että mamma ei pysy lainkaan perässä... miten teidän vauvat nukkuvat päiväunensa?

Mulla nuo kummatkin on nukkuneet ensin päivällä kolmet sitten kahdet ja lopuksi ne yhdet unet. Niin että yöunien lisäksi on tullut se 14-16 tuntia unta per vrk.

Herääminen aikaistuu ja sitten ekat unet otetaan siinä 9-11 aamupäivällä. sitten sirkutellaan ja sitten nukutaan taas 14-16. Näin meillä meni.

Mulla nuo kummatkin on nukkuneet ensin päivällä kolmet sitten kahdet ja lopuksi ne yhdet unet. Niin että yöunien lisäksi on tullut se 14-16 tuntia unta per vrk.

Herääminen aikaistuu ja sitten ekat unet otetaan siinä 9-11 aamupäivällä. sitten sirkutellaan ja sitten nukutaan taas 14-16. Näin meillä meni.

Luulen, että ehkä meilläkin ollaan nyt matkalla tuohon päikkärirytmiin. Sitä on vaan niin ihmeissään, kun itse on tottunut tiettyyn rytmiin, ja sitten kaikki menee uusiksi ihan yhtäkkiä. :)

kahden lapsen kokemuksella.. siihen asti että lapset on 6kk on saanu parin viikon välein olla ihmettelemässä uusia rytmejä nukkumisessa tai syömisessä.. aina kun kerkesit johonkin tottua niin uutta rytmiä alettiin etsiä, ja aina niihin kuului se siirtymävaihe missä vaihdeltiin hetki uutta ja vanhaa rytmiä sekaisin..

Yhteistyössä