Gallup:täysimettäneet/ei täysimettäneet/lapsien sairaudet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän muksuja täysimetettiin molempia noin 5 kk ja sen jälkeen vielä muun ruoan ohessa n. 10 kk:n ikään. Olen itse tosi allerginen ja astmainen, joten toivoin pitkän imetyksen estävän niitä.

Nyt lapset ovat 6 ja 8 vee, ja nuoremmalla on välillä iho vähän kuiva, mutta mitään muuta atooppiseen viittavaa ei ole kummallakaan, ei myöskään hengityselinoireita.

En tiedä onko imetyksellä tähän vaikutusta, mutta tosi iloinen olen siitä, että omat vaivani eivät näytä periytyneen.

Toista täysimetin, toista en. Molemmat terveitä kuin pukit :heart:
Itseasiassa EItäysimetetty vielä terveempi. Kohta 5v. eikä ole ollut edes kuumetta koskaan, vain vesirokko.

Täys imetin 8kk ja osittain imetin 1v2kk asti.Lapsi silti sai ekan korvatulehdusken 6kk iässä josta alkoi mukava korvatulehduskierre joka jatkui 1v1kk asti kunnes putket lopetti ne. Imetys, rala-valmisteiden syönti yms ei ainakaan meillä auttaneet.

Osaimetin siihen asti kun täytti 4kk (saanut laitokseslta lähtien vastiketta siis myös).
Ensimmäinen kuumeeton nuha tuli kun oli 11kk ikänen.
Ollut erittäin terve vauva.

Imetin tyttöä 2 kka, ja koko ajan sai lisäksi korviketta pullosta. Sairasti 7 kk iässä pahan ripulin, ja epäiltiin maidonproteiini-allergiaa, ei kuitenkaan ollu. Tavalliset flunssat n. 4 kertaa vuodessa, 2 korvatulehdusta lääkekuureineen, ja yksi mahatauti. Nyt ikää 4v. Ainiin, ja vauvarokon on sairastanu.
Meidän kohdalla ainakaan ei pitäny paikkaansa väite, että täysimetetyt lapset on terveempia kuin pullolapset. Ja hyvinhän tuo kasvo korvikkeellakin!

Olen täysimettänyt kaikki kolme lastamme ensimmäiset 5-6 kk. Sen jälkeen hitaasti soseita ja vettä äidinmaidon lisäksi. Meillä on käynyt hurja tuuri, lapset ovat olleet terveitä. Jokainen sai vauvarokon noin 1-1,5 vuoden iässä ja sairasti sen kuutisen päivää ( 3 pv kuumetta, 3 pv ihottumaa ), ja nuorin sairasti RS:n vähän alle yksivuotiaana. Muuten on ollut vain nuhaa, tai satunnainen oksutauti ( oksut kullakin vasta noin 2 v tai vanhempana ). Ei ainuttakaan korvatulehdusta yhdelläkään. Eikä allergioita. Kop kop kop...

Yhteistyössä