Galluppi monitoimi/yleiskoneen omistajille! Autat samalla joulupukkia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rouvaliini

Aktiivinen jäsen
24.09.2007
4 613
0
36
Joulupukki luultavasti tuo mulle monitoimi/ yleiskoneen. Jos moisen laitteen omistat niin kerro minkä merkkinen ja mallinen se on. Onko toiminut? Mitä hyvää ja huonoa? Mitä toimintoja siinä on? Kertomalla kokemuksistasi autat samalla joulupukkia tekemään valintaa.

Minulle keittiökoneen 2 tärkeintä asiaa on se että
1. vatkaa munat ja sokerin (tai voin ja sokerin) vaahdoksi
2. pilkkoo esim. kinkkupiirakan täytteet (tarvittaessa isohkon määrän)
Muut vimpaimet ja lisävarusteet on olleet käytännössä meillä yhtä tyhjän kanssa...

Minulla oli aiemmin Kenwoodin monitoimikone, mutta se ei tehny tuota vatkaushommaa, joten kakkutaikinat piti tehdä käsivatkaimella.
Kitchen Aidin yleiskoneen haluaisin, mutta ymmärtääkseni se ei sitten tee tuota pilkkomispuolta...
En siis ole löytänyt vielä hyvää yhden koneen ratkaisua asiaan...

Mulla on kenwoodin kone, sellanen aika pieni, missä 3l kulho.
Hobbarissa oli tarjouksessa, maksoi 129e.
Oon ainakin tähän mennessä saanut sillä tehtyä kaikki mitä tarviikin. Oon raastanut juustot, suikaloinut perunat (se suikalointiterä piti tilata erikseen), tehnyt taikinoita yms. ja oon tykännyt :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Minulle keittiökoneen 2 tärkeintä asiaa on se että
1. vatkaa munat ja sokerin (tai voin ja sokerin) vaahdoksi
2. pilkkoo esim. kinkkupiirakan täytteet (tarvittaessa isohkon määrän)
Muut vimpaimet ja lisävarusteet on olleet käytännössä meillä yhtä tyhjän kanssa...

Minulla oli aiemmin Kenwoodin monitoimikone, mutta se ei tehny tuota vatkaushommaa, joten kakkutaikinat piti tehdä käsivatkaimella.
Kitchen Aidin yleiskoneen haluaisin, mutta ymmärtääkseni se ei sitten tee tuota pilkkomispuolta...
En siis ole löytänyt vielä hyvää yhden koneen ratkaisua asiaan...

Tämä siksi, että monitoimikone (pilkkoo, soseuttaa jne) on eri asia kuin yleiskone (vatkaa ja vaivaa taikinat).

Minulla on Kitchen Aidin koneet, niitä on sitten useampi, joka ei tietty ole tilan kannalta kätevää, mutta jokainen on hyvä laite. On Artesan vatkaamiseen, sitten on food prosessor kaikkeen pilkkomiseen ja silläkin voi tehdä taikinoita, kuten vaikka pastataikinan, sitten on mixeri.

Mulla on Braun Multisystem K 3000 ja on ihan loistava!

Ensimmäinen kriteeri mulla ainakin on se, että kulhot on metallia tai paksua lasia eikä mitään muovisia.
Tuo Braun tekee ihan kaiken mitä tarviin, nopeasti ja tehokkaasti. Pilkkoo, suikaloi, viipaloi, vatkaa, sekoittaa, mitä vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ddddd:
Tämä siksi, että monitoimikone (pilkkoo, soseuttaa jne) on eri asia kuin yleiskone (vatkaa ja vaivaa taikinat).

Kyllä mutta kun mielelläni ottaisin yhden hyvän (ja vaikka kalliinkin) koneen, joka tekisi ne molemmat... :)