Galluppi! Onko sinua imetetty vai oletko "korvikelapsi"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos olet saanut korvikkeita,niin tunnetko itsesi tavallista typerämmäksi? Oletko moniallergikko? Tai tunnetko että olet epäonnistunut elämässäsi koska et ole saanut rintamaitoa?

Jos sinua on imetetty,niin oletko koskaan ollut kipeänä? Tunnetko itsesi muita älykkäämmäksi? Menestytkö elämässäsi korvikesisariasi paremmin?

Ja kaikki vastaamaan,tiimarivihko on avoinna.

ja tämäkään avaus ei poista sitä tosiasiaa, että rintamaito on aina se paras vaihtoehto vastasyntyneelle. aina se ei ole tietenkään mahdollista, mutta silti se olisi se paras.

On niin asenteellinen aloitus, etten taida jaksaa vastata. Kirjaa se vihkoosi! :D

"Tunnetko itsesi tavallista typerämmäksi.."? No sun tulisi tuntea itsesi kun näin typerän aloituksen laitoit!

Imetetty on. Ajan hengen mukaisesti tosin sain jo pikkuvauvana tuoremehuja ja raasteita rintamaidon lisäksi :D

Äidinmaito ON imeväisen parasta ravintoa, ja imetyksellä on kiistattomia etuja. Se on tosiasia. Totta on myös se, että korvikekaan ei ole huono vaihtoehto, vaikka se (lähes) aina äidinmaidolle häviääkin.

Voi morjes näitä kysymyksiä.

Kyllä, minua on imetetty. Sairastin ekan flunssani kolmen viikon iässä, vaikka olin täysimetyksellä. Lisäksi ihan normaalia pikkulasten nuhia ym sairauksia oli. Korvatulehduksia kaiketi yksi... Ja on allergioita, oon allerginen homeitiöille, ja keväisin on jotain heinänuhaa. En todellakaan tunne itseni kanssasisaruksia älykkäämmäksi, ihan normaali olen.

Mieheni, joka on saanut korviketta, on minua keskimääräistä terveempi ja ei sairasta mitään allergioita. Lisäksi hän on matemaattisesti tosi lahjakas.

Minä en oikeastaan tiedä kovin tarkkaan. Hämärä muistikuva on, että äiti olisi kertonut imettäneensä minua, mutten muista kuinka kauan. Korvikkeita ei siihen aikaan ole ollut. En ole moniallergikko ja tunnen onnistuneeni elämässäni aika mukavasti =) Olen ollut kipeänä ja tunnen joskus itseni joitakin muita älykkäämmäksi ja toisia vähemmän älykkääksi.

Minä olen kyllä sekasikiö, soseet aloitettiin 2-3kk iässä. Aitikin hylkäsi alle 2v:nä ja opiskeli. Kotihoito tursusi kuitenkin korvista kouluun mennessä, sillä 2-6v äitini oli kotona.

Tällä reseptillä tulee voittoisa tulos, suosittelen.

On täysimetetty puolivuotiaaksi. Ei ole allergioita. Muut kysymykset eivät ole oleellisia.

Äidinmaito on aina paras mahdollinen vaihtoehto. Kuka äiti ei haluaisi ainakin yrittää antaa lapselleen parasta mahdollista lähtökohtaa..? Jos se imetys ei sitten onnistu, niin sitten ei eikä siinä ole mitään ongelmaa!

On imetetty, reilu kaks vuotiaana loppui miulta tissimaidon saanti kun pikkuveli ilmoitti tulostaa. Perusterve olen, tosi harvoin kuumetta tai flunssaa, ei allergioita. Terveyttä haitannu vaan sellaset jutut millä ei kaiketi ole mitään tekemistä imetyksen kanssa, esim syöpä. Kai mie älykkyydeltäni olen keskitasoa.

-äö:ni on aivan hyvä, itse asiassa looginen päättelykykyni on testattu todella erinomaiseksi
-en ole allerginen millekään
-en ole erpäonnistunut elämässäni
-normiflunssat sairastanu, en mitenkään erityisesti ole ollut kipeänä, en varsinkaan lapsena
voin vastata sisarusteni ja mieheni ja hänen sisarustensa puolesta melko samalla lailla

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
-äö:ni on aivan hyvä, itse asiassa looginen päättelykykyni on testattu todella erinomaiseksi
-en ole allerginen millekään
-en ole erpäonnistunut elämässäni
-normiflunssat sairastanu, en mitenkään erityisesti ole ollut kipeänä, en varsinkaan lapsena
voin vastata sisarusteni ja mieheni ja hänen sisarustensa puolesta melko samalla lailla

siis korvikkeella oltu

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm..:
On täysimetetty puolivuotiaaksi. Ei ole allergioita. Muut kysymykset eivät ole oleellisia.

Äidinmaito on aina paras mahdollinen vaihtoehto. Kuka äiti ei haluaisi ainakin yrittää antaa lapselleen parasta mahdollista lähtökohtaa..? Jos se imetys ei sitten onnistu, niin sitten ei eikä siinä ole mitään ongelmaa!

ja taas lässyn lässyn. Ap ei tainnut kysyy sun mileipidettä, vai kuinka?

Korvikevauva olen ja hampaat oli oikomishoidossa ala-asteella, johtuneeko pullosta vai mistä lie, imetetyllä sisaruksellani ei oikomishoitoja ollut. Allergioita lähinnä sitrushedelmät ja eläimet. Joskus tunnen itseni typeräksi, joskus viisaammaksi. En tunne epäonnistuneeni elämässäni rintamaidon puutteen takia, mutta en pistäisi pahakseni jos äitini olisi aikoinaan saanut ohjausta imetykseen ja minäkin olisin saanut äidinmaitoa korvikkeen sijaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ei jaksa:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm..:

ja taas lässyn lässyn. Ap ei tainnut kysyy sun mileipidettä, vai kuinka?

Tuo on fakta.

Yhteistyössä