Galluppia; millä perusteella ostat lastenvaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mamiska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mamiska"

Vieras
Vaikuttaako päätökseesi (ja missä järjestyksessä)

1. Laatu
2. Hinta
3. Ulkonäkö
4. Valmistaja (merkki)
5. Valmistusmaa
6. Tiedot valmistusoloista (yleensähän näistä on tietoa pienten valmistajien kohdalla)
7. Jokin muu?

Olisi kiva kun vastaisitte, ikuinen kiistakysymys tämä on, mutta nyt ei kiistellä vaan kerrotaan oma käytäntö :)

Minulla menee noi tässä järjestäyksessä:

1, 7 käyttömukavuus, 4ja6, 3, 2, 5,

Ja ollaan ihan pienituloinen (tulot siis alle keskitason nykymittareiden mukaan) perhe, mutta vaatteisiin panostetaan kestävyyden vuoksi.

[QUOTE="Mamiska";24833772]Vaikuttaako päätökseesi (ja missä järjestyksessä)

1. Laatu
2. Hinta
3. Ulkonäkö
4. Valmistaja (merkki)
5. Valmistusmaa
6. Tiedot valmistusoloista (yleensähän näistä on tietoa pienten valmistajien kohdalla)
7. Jokin muu?

Olisi kiva kun vastaisitte, ikuinen kiistakysymys tämä on, mutta nyt ei kiistellä vaan kerrotaan oma käytäntö :)

Minulla menee noi tässä järjestäyksessä:

1, 7 käyttömukavuus, 4ja6, 3, 2, 5,

Ja ollaan ihan pienituloinen (tulot siis alle keskitason nykymittareiden mukaan) perhe, mutta vaatteisiin panostetaan kestävyyden vuoksi.[/QUOTE]

7: tarpeeseen, muuten ei ostella, 2,3. tuossa järjestyksessä tärkeimmät ja ainoat kriteerit.

Huomsin että järjestys riippuu vähän vaatteesta. Esim. juhlavaatteissa ja siistimmissä vaatteissa ulkonäkö on aika tärkeä, mutta sitten esim. yöpaidoissa, kalsareissa jne... käyttömukavuus on ulkonäköä tarkeämpi asia.

Mutta siis jotenkin näin mulla:

3. Ulkonäkö tai 7. käyttömukavuus riippuen vaatteesta
1. Laatu 2. Hinta
7. käyttömukavuus ja käytettävyys
6. Tiedot valmistusoloista (yleensähän näistä on tietoa pienten valmistajien kohdalla
4. Valmistaja (merkki)
5. Valmistusmaa

3. 4. 1. 2. Arvioin Laadun merkin perusteella eli mulla on merkkejä, joita en osta ja niitä, joita ostan vaikka hiukan kalliimmallakin. Kohta 6 on hankala. Oikeasti ne pienetkin valmistajat teettävät vaatteet muualla ja varsinkaan ne, eivät pääse niitä oloja itse varmistamaan. Onko reiman johtamalla tehtaalla kiinassa sitten paremmat olot kuin jossain muualla...? Jos joku valmistaja jää epäeettisestä toiminnasta esim. lapsityövoiman kanssa kiinni, en enää osta siltä valmistajalta. Esim. H&M on yhö meillä boikotissa, vaikka onkin tainnut ryhtyä tarkemmaksi. Ehkä, en oikeati tiedä.