gesslein swing vs brio kombi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harkitsen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
gessleinit on matalemmat, enemmän värejä, tuhatkertaisesti parempi jousitus.
onko kombeissa heittoaisa, niinku swingeissä? tavarakori on kombeissa parempi, mutta värejä ihan vaan muutama ja en tiedä onko niitä edelleen järkyttävällä tikkikangaskuomulla.

Pohdin samaa reilu vuosi sitten ja otin Briot. Olen tyytyväinen. Olen 175 cm ja gessleinit olis ollut turhan matalat. Brioissa on heittoaisa ja niillä lenkkeilee juosten mainiosti myös pururadalla ja ihan hyvää vauhtia... :)

Meillä brio kombit! On heittoaisa ja oon tykännyt vaunuista paljon. Pääsee maastossa ku maastossa ja vaikka olisi kuin lunta :)
Onhan ne kyllä aika iso kokoiset mut en sitten tiedä minkä kokoisia muut yhdistelmävaunut on kun ei ole kokemusta mutta näihin ihmiset aina törmäilee bussissa kun ohi menee...ei se menoa haittaa ;)

Makuasia. Tosin Gesslein taitaa nykyään olla laadukkaampi.

Itse en pidä yhtään Gessleinin lötköstä jousituksesta, joten se vaihtoehto kariutui meillä heti alkuunsa. Ja tosi matalat etenkin silloin, kun sinne asettaa/nostaa vastasyntynyttä selkä kyyryssä. Tavarakori onnettoman pieni ja vaikeasti käytettävissä.

Briojen taso on laskenut järkyttävästi, kun valmistus siirrettiin Kiinaan, mutta näistä vaihtoehdoista ottaisin Briot. Mukavampi jousitus, parempi korkeus ja tilavammat.

Molempia olen käyttänyt ja ehdottomasti Briot. Gessleinit on todella matalat ja jotenkin liian joustavat, tuntuvat siis huterilta ja kuin lakoaisivat. Lisäksi niissä häiritsi suunnattomasti tavarakori, joka oli kiinni vain muutamalla hihnalla. Kombit valitsisin edelleen jos vaunuja tarvisin. Heittoaisa ja hyvä jousitus löytyy molemmat, sekä tilava tavarakori. Ja ehdoton plussa on kunnon ilmakumirenkaat!

Gessleineistä ei kokemusta, mutta Brio Kombeista kylläkin (teleskooppi light-rungolla, ei heittoaisaa joka olis kyllä plussaa). Briot olleet tosi kestävät, ovat nyt vuoden olleet käytössä ja niiden kanssa tulee käveltyä noin parisataa kilometriä kuukaudessa kaikenlaisessa maastossa. Ovat olleet myös lentokoneessa kahdesti ja tulleet ehjänä takaisin (toisin kuin Britaxin Kiddot). Onhan ne isohkot, mutta niin taitaa olla 99% yhdistelmävaunuista. Värivalikoimastakaan en motkota, ainakin silloin kun ostimme oli väreinä ''klassikot'' eli musta, harmaa, ruskea ja oliivinvihreä sekä kausivärit eli ainakin turkoosi, oranssi ja monia muita. Itse otettiin harmaat, olen pari kertaa pessyt päälliset ja ovat edelleen kuin uudet.

Muutamia rungossa olevia naarmuja ja käytössä kuluneita renkaita lukuunottamatta vaunut ovat edelleen, kovasta käytöstä huolimatta, kuin uudet. Lisäksi Brioihin saa helposti varaosia jos esim. kuomukangas repeää tai renkaat kuluvat kauheasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Pohdin samaa reilu vuosi sitten ja otin Briot. Olen tyytyväinen. Olen 175 cm ja gessleinit olis ollut turhan matalat. Brioissa on heittoaisa ja niillä lenkkeilee juosten mainiosti myös pururadalla ja ihan hyvää vauhtia... :)

Olen saman pituinen. Ei ole tuntunut yhtään pahalle se, että ovat matalat. Se mataluus on turvallinen siinä vaiheessa kun lapsi "kiipeilee". Siksi kun ovat sellaiset ja leveät, ovat todella tukevat. Eikä mun mielestä jousitus ole ollut mitenkään lötkö, vaan takaa todella pehmeän ja tasaisen kyydin pienelle matkalaisille. En ole päivääkään katunut, että valittiin Gessleinin Swingit. :)

Yhteistyössä