Gesslein yhdistelmät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myy-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Myy-80

Aktiivinen jäsen
07.11.2006
4 850
0
36
Kysyn vielä täältä, kun toisella palstalla tippuu nopeasti.

Mitä Gesslein yhdistelmävaunut maksaa uutena? Entä pari vuotta käytettynä? Mallia en muista tarkkaan... Frs-alkuinen ehkä oli. Onko kellään parempa tietoa? Onko olleet hyvät käytössä?

Mulla saattais olla mahdollisuus tollaiset ostaa, mutta en tiedä mitä niistä kannattaa maksaa, vai kannattaako ostaa ollenkaan. Kivan ja näppärän näköiset ainakin on ja vaikutti muutenkin meille mieleisiltä.

Tiedoista ja kommenteista ennen päätöksen tekoa olisin kiitollinen, kun en ole kyseiseen merkkiin juurikaan päässyt perehtymään.<br><br>

Uutena vaunut maksaa n. 520-560?, oisko pari vuotta vanhoille vaunuille sopiva hinta puolet siitä?Kunnosta+lisävarusteista riipuen tietty.
Meillä Gesslein Swing ja olen ollut tyytyväinen. Muutkin, jotka ovat noita meidän vaunuja kokeilleet ovat kehuneet todella kevyiksi ja joustaviksi työntää. Vaunuissa on nimittäin sellainen "nahkaremmi" tyyppinen jousitus (on jotain lasikuitua, ja on kestävä materiaali): en tiedä onko missään muussa vaunumallissa sellaista. Ja ovat minusta ihan näppärät kaupassakin liikkuessa juuri tuon keveyden takia.
Plussaa on ollut nyt n.2v taaperon kanssa heittoaisa (vauva-aikana en sitä tainnut juuri käyttää), kurkistusluukku vaunun katossa (voi kurkkia jokos sitä nukutaan vauvan huomaamatta), lämmin (pehmeä) kantokoppa, josta saa myöhemmin lämpöpussin ratasvaiheessa, iso kuomu ja ratasvaiheessa myös tärkeä juttu: vaunut ovat aika matalat, joten lapsi pääsee itekin kiipeämään niihin. Tosin joku sanoi, että pitkille/selkävaivaisille ihmisille nämä matalat Gessleinit ovat kurjat, kun joutuu kyykistymään niin alas halutessaan kurkata vauvaa vaunuihin.

Miinusta on heppoinen, ohut, kiinnityssysteemiltään jotenkin epäkäytännöllinen jalkapeitto (no ei sitä nyt niin kauheasti tarvikaan) ja iso miinus todella pienestä ja hankalakäyttöisestä tavarakorista. Nyt talvella meillä se ainakin laahaa lumihangessa maata.

Erilliset jarrut jokaisella pyörällä on bussissa liikkuessa ihan hyvä ja samoin säädettävä työntöaisa.

edellisen kirjoittajan juttuun että itse ostin juuri tämän vuoden mallia olevat Gessleinin Swing-Finit ja maksoivat uutena 719 e siihen kuului mukaan vain Gessleinin oma sadesuoja! Hoitolaukku lisäksi muutaman kympin siihen päälle. Hyttysverkon saa muutamalla eurolla marketista.

Ja tuo tavarakorin miinus...jos se laahaa lumihangessa, sen saa kuitenkin kätevästi vaikka pois kun on neppari kiinnitys :)

Ratasvaiheeseen tultaessa ja lapsen kasvaessa, jalkaosaa saa pidennettyä. Jousitus todellakin mahtava, niinkuin edellinenkin kirjoittaja jo mainitsi. Vaunut menee kasattaessa todella pieneen tilaan siis koko paketti, kuin esim. erillinen koppa ja ratasosa joissain vaunuissa vie paljon säilytystilaa. Renkaat ovat irrotettavat.

Jalkapeitto tosiaan aika heppoinen, mutta silä ei niinkään väliä, sillä kantokassin pehmusteet ovat todella muhkeat ja lämpimät! Kangas on laadukasta ja kuosit aivan ihania :)

Gessleinit ovat laadukkaat vaunut joten käytetyistäkin joutuu varmasti maksamaan aika paljon. Käytettyjä löytyy esim. huutonetistä.

Minä kyllä suosittelen näitä vaunuja, vaikka se hinta kerran kirpaiseekin ;)

Uutena nuo tosiaan maksavat yli 700e(juuri saatua tietoa). Saksasta tilaamalla saa tuohon 500e-600e. Itse ostin juuri vuoden 2005 hightlightit ja maksoin niistä 400e enkä pitänyt hintaa pahana.

Kiitos vastanneille. :flower: :)

Saako Swing-finejä myös 2005 mallia tuohon 400 ?:n hintaan käytettyinä? Muuten vaunut vaikuttaa mieleisiltä, mutta hinta mietityttää kovasti. toki laadusta joutuu maksamaan, mutta silti.

Onko teillä tietoa, mutkä muut yhdistelmät menisivät yhtä pieneen tilaan? Pyörät täytyy myös saada helposti irroitettua. Ajattelin, että vertaamalla toiseen merkkiin saisin päätöksen helpommin tehtyä.

Mukavaa päivää!

Mun mielestä noita swing-fin:ejä ei oo valmistettu vielä 2005(en tosin ole varma). Mutta ainakin nuo highlightit on samanlaiset kuin swingit(lähestulkoon). Käyppä kattomassa sivulla www.bellabambina.fi Sieltä minäkin omat hommasin :)

Pikkumyylle: Toiset laadukkaat saksalaiset, jotka menee pieneen tilaan ovat Teutoniat, mutta hinta on niissä samaa luokkaa kuin Gessuleissa :ashamed: Mutta noista voit toki vertailla hintoja =)

täällä myös yksi enemmän kuin tyytyväinen Gessleinin vaunuihin... maksoi uutena 730e... aikas paljon mutta en ole katunut. Jos tilaa saksasta on varmaan ihan oko juttu mutta muistakaa että ne täytyy myös lähettää sinne huoltoon jos jotain tapahtuu. eli vain suomi kärryillä takuu suomessa. näin olen ymmärtänyt...

Yhteistyössä