Gessleinit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaunuvalinta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vaunuvalinta

Vieras
Vaunujen valinta tuottaa vaikeuksia! Apua tarvitaan: kertoisitteko Gessleinin omistajat (Mac tai Swing/Highlight-mallit) käytössä ilmenneitä vaunujen hyviä ja huonoja puolia?

Heittoaisa on varman hyvä, onko kellään käynyt niin, että aisa olisi kääntynyt itsestään väärään suuntaan? Tavarakori vaikuttaa onnettoman pieneltä.

Lisäksi mietin, onko vaunuissa jopa liikaakin jousitusta, tuntuu, että vaunut huojuvat niin, että vauvaparalle tulee matkapahoinvointia moisesta hölskymisestä...

Vaunut tuntuvat kevyiltä työntää, mutta ovatko hieman raskaat kääntää? Miten kankaat ovat kestäneet? Miltä kantokassi näyttää sen jälkeen kun se on avattu jalkapeitteeksi ja alustaksi jne? Menettääkö se siinä ""ryhtinsä"" (esim. seuraavaa lasta ajatellen)?

Saako Gessleiniin esim. seisomalaudan?

Merkki ei ole kovinkaan tuttu, onko sillä millainen maine? Vaihtoehtona mietitään Emmaljungan sporttiyhdistelmiä (Cerox tai Crossway). Kiitos vastauksistanne!

Mulla ei oo mitään huonoo sanottavaa meidän Gessleineitä tähän mennessä vielä. (Likka on siis 5-viikkoinen kohta.)

Tavaratila on pieni, mutta mä oon ratkassut asian siten, että otan repun kauppaan mukaan, joten suurimmat ostokset menee reppuun ja vaippapaketit ym. menee siihen vaunujen tavaratilaan.

Pehmee kantokoppa on nyt helteillä kuuma tietty, mutta nää helteet ny ei Suomessa kauan kestä, joten oon tyytyväinen siihenki valintaani kuitenki.

Vaunut on kevyet työntää ja kaupassakin onnistuu pujottelu kori toisessa kädessä ihan hyvin. Jousitus on hyvä ja lenkkeillessä nää vaunut on oikeesti loistavat! Se on mulle ainakin tärkeetä, koska lenkkeillään pitkiä matkoja päivittäin tytön kanssa.

Siis hyvää sanottavaa on mulla vaan noista vaunuista. Ovat hintansa väärti! Tosin siis mulla on käyttökokemusta viä vähän ja talvikelit on testaamatta, sekä ratasominaisuudet.

Ystävälläni on Gessleinin rattaat pehmeällä kopalla. Itsellä on Emmaljungan ceroxit kovalla kantokassilla ja ovat kyllä paremmat, ystävänikin mielestä. Jousitus on Gessleinissa liian ""hyvä"", mutta suurin vika on kuomu, josta kuuluu kauhee ääni (rätätätää) kun muuttaa sen asentoa. Vauva herää siihen.

Mulla on ollut Gessleinin Highlight-vaunut ahkerassa käytössä reilut puoltoista vuotta ja olen ollut erittäin tyytyväinen niihin. Liikun paljon ulkosalla ja vaunut ovat olleet hyvät työntää kelillä kuin kelillä. Ainut huono puoli, jonka keksin on mainitsemasi pieni tavarakori, jonka olisin suonut olevan isompi. Kääntyvä työntöaisa on erittäin kätevä ja tätä ominaisuutta ei käsittääkseni ole läheskään kaikissa vaunuissa. Etenkin näin aurinkoisilla keleillä saa menosuuntaa olla jatkuvasti vaihtamassa, ettei aurinko osu suoraan silmiin, joten tältä osin vaunut ovat myös erityisen kätevät. Muutenkin vaunut ovat kestäneet hvyin, eli voin suositella lämpimästi.

Meillä on kans Gessleinit ja olen ollut todella tyytyväinen hankintaan. Yhdyn edelliseen kirjoittajaan, sillä ainut huono puoli minkä minäkin keksin on pieni tavarakori. Muuten vaunut on loistavat ja lapsi menee niihin pitkään sillä olen avannut kantokopan toisen pään auki josta tulee lisää pituutta, mitä ei kovaan kantokoppaan saa, joten lapsi saa nukkua pitempään vaunuissa, periaatteessa mahtuu niin pitkään kun vaan mahtuu ratasosaan.... Ja sitten tietysti kantokopasta saa jalkasuojan ratasosaan kun on sen aika (talvella siis). Jousitus on tosi loistava, kulkee kelillä kuin kelillä ja on kevyet työntää jopa lumihangessa. En tiedä onko kaikissa vaunuissa nykyään valjaat mukana, mutta olen ainakin tykännyt kun Gesslaineissa ne tulevat mukana. Itse en ainakana ole yhtään katunut ostostani...

Yhteistyössä