Kakku, leivonnainen tai keksiohje. Kunhan tiedätte, että maistuu hyvälle. Nyt estin jotain uutta ja kivaa ja vaihtelua siskonpojalle. Ettei aina tule toistettua itseään!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:Niin joo, ja jos pellavansiemenlima ei ole tuttua, niin siinä siis liotetaan pellavansiemeniä vedessä vähintään pari tuntia.
Ne voi joko jättää siihen sekaan ja taikinaan, tai siivilöidä pois. Mä siivilöin pois, mutta siinä menee kyllä aikaa. Mutta tuolla ohjeella tulee tosi mehevä kakku.
Ja siis vaihda ekasta ohjeesta vehnäjauhojen tilalle esim Semperin hienoa jauhoseosta, sillä mä teen sen ja tulee hyvä.
Muoks, jaa ei siinä edes lukenutkaan enää vehnäjauhoja vaan jauhoja :ashamed:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaParkula:Joo, ajattelinkin että varmaan on sellaista liotettavaa hommelia. Meinasin gookkelista tarkistaa, muttei tarvitse enää, kiitos. En ole aikaisemmin käyttänyt tuota pellavansiemenlimaa (hieman härö tuo nimi
), joten kokeilla täytyy heti. Joudun varmaan vain tuon tattarin kanssa vähän pulaamaan, kun en ole 100% varma käykö se. Mutta sekin on varmasti korvattavissa mikäli ei käykään.
Ihanaa päästä leipomaan jotain uutta ja hauskaa.
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:Mä en ole kertaakaan tainnut laittaa sitä tattaria, kun ei ole sattunut olemaan kaapissa just silloinOlen laittanut pelkkää Semperin hienoa jauhoseosta, tai sit sitä ja maissijauhoja. Ja on tullut ihan hyviä
![]()
Sen pellavansiemenliman koostumuskin on aika :$ , mutta siitä tulee kyllä oikeasti todella mehevä kakku.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:www.semper.fi saa tilattu reseptivihkoja. Luontaisesti gluteeniton, munaton ja maidoton leivonta tais olla yhden nimi. siinä on paljon ohjeita