Gluteeniton suolainen pikkupurtava -oisko kellään ohjetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Poolo

Aktiivinen jäsen
21.06.2005
1 975
0
36
Kahdelle keliaakikolle tarviis jotain suolaista pikkupurtavaa juhliin. Oliskohan mahdollista tehdä jotain, jonka sais muffinssivuokaan, kun teen makeitakin glut. muffinsseja? Ja käytössä ei oo niitä glut. jauhoja vaan teen vain perunajauhoista. Olen googlettanu jo kauan joka paikasta, siksi tähän aikaan vielä täällä kukun ja nyt ajattelin kysyä täältä...

Eikö ole muuten mahdollista käydä ostamassa vaikkapa gluteenitonta jauhoseosta niin tämäkin ongelma ratkeaisi? Itse en äkkiseltään keksi mitä voi tehdä pelkillä perunajauhoilla..

Kiitos melli, tuolta löytyikin juustomuffinien ohje! Onko muuten tietoa, että kun siinä (tai monessa muussa ohjeessa) lukee gluteeniton jauhoseos, ni voiko sen korvata kokonaan perunajauhoilla vai tuleeko liian "höttöistä"? Jos munaa lisäis, ni eikös sitten ainakin luulis pysyvän kasassa?

Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:
Kiitos melli, tuolta löytyikin juustomuffinien ohje! Onko muuten tietoa, että kun siinä (tai monessa muussa ohjeessa) lukee gluteeniton jauhoseos, ni voiko sen korvata kokonaan perunajauhoilla vai tuleeko liian "höttöistä"? Jos munaa lisäis, ni eikös sitten ainakin luulis pysyvän kasassa?

En voi mennä sanomaan varmaksi koska en ole itse kokeillut, mutta mä käyttäisin sitä jauhoseosta :) löytyiskö vaikka gluteenitonta kauraa jota laittaisit lisäksi?

http://www.keliakialiitto.fi/liitto/gluteeniton_elama/tuotteet/kauratuotteet/

Tuolta voi löytyä muitakin apuja :)

Yhteistyössä