gonal-f

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja menopur
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

menopur

Vieras
Kyselisin näistä lääkkeistä. Minulla oli edellisellä hoitokerralla lääkkeenä gonal-f kynä ja nyt toiselle kerralle lääkäri oli määrännyt menopur lääkityksen. Hoitaja perusteli sitä että se paremmin kasvattaa rakkuloita kun minulla on ikää jo 39. Onko kellään kokemuksia kummastakin lääkkeestä? Onko tehot samat kummassakin kynässä olleet?

Menopuria käytetään useimmiten juuri vanhemmilla naisilla (sisältää sekä LH- että FSH -hormonia.)
Menopur ei ole valmiiksi pistettävässä kynässä vaan joudut sekoittamaan sen kuiva-aineesta ja nesteestä.

Onko ketään joka on käyttänyt menopur lääkettä? onko aineet ollu helppo sekoittaa keskenään? Ja onko ne tuottanut rakkuloita hyvin? Entä onko ollut pahoja sivuoireita?

Moikka!
Mä oon käyttänyt menopuria nyt 2 kiertoa. On helppo sekoittaa ja pistää. Eka sekoitus kerta oli vähän hankalaa, kun ei ennen ollut sellaista tehnyt, mutta sen oppi helposti.

Mulla eka kerta 3x 75 iu menopuria ei kasvattanut tarpeeksi muniksia enkä ovuloinut lainkaan. Toinen kerta sitten oli eka 1 x 150 iu ja 3 x 75 iu sen jälkeen oli ultra. Tämäkään ei vielä riittänyt joten sit viel lisää 1x 150 iu ja 2x 75 iu. Tämä olikin sitten jo riittävästi kasvattanut ja päästiin inssiin.

Mulle nämä eivät ole tehneet minkäänlaisia oireita, mutta sehän on kovin yksilöllistä. Itse oon kokenut helppona tapana saada homma toimiin. Kunhan van muistaa aina pistää sovitun määrän. :)

Eli mulla vain positiivisia kokemuksia menopurista.

Mä käytän menopuria nyt kolmatta kierrosta. Ekalla oli clomit ja 3*menopur, joka lääkärin mukaan tuotti ihan hyvän tuloksen (munis 19 mm) ja inssi tehtii, mutta ei tulosta. Tokalla kerralla clomit ja 5*menopur, jolloin myöskin tehtiin inssi, muttei edelleenkään tulosta. Nyt mulla on käytössä pelkät menopurit, ja viiden piikin jälkeen perjantaina on ultra, saa nähdä mikä on tulos, mut varmaan sen jälkeen ainakin vielä kerran pistetään, kun lekuri määräsi ostettavaksi kuus piikkiä.

Kummallista muuten, että kun kävin nyt ostaan menopurit yliopiston apteekista, niin yksittäispakattuja 5 kappaletta maksoi vähemmän kuin 5 kappaleen pakkaus, joten ostin kaikki yksittäispakattuja. Tämä vaan tiedoksenne.

Minulla tämä lääke tulee mikrohedelmöityshoitoon eli ICSI hoitoon.
Siksi olen vähä ymmälläni kun olen lukenut juttujanne ja saanut sellaisen kuvan että kyseessä oleva lääke eli menopur kasvattaa vain muutaman folikkelin mutta ne ovat kooltaan sit isompia. Pitääkö paikkansa? Tuleeko niistä siis laadullisesti parempia kuin esim. gonal-f kynällä?
Olisi mukava kuulla onko tätä lääkettä määrätty kenellekkään muulle jolla on ICSI hoito kyseessä.