Greippimehusta

01.06.2007
738
0
16
Oysin lääkäri kielsi ehdottomasti greippimehun juonnin hoitojen aikana kun se estää hormonien imeytymistä. Ite en ole kyllä sitä pystynyt juomaankaan kun on niin hapanta mutta hoitaja ihan kysyi että etten juo sitä. Että tälläinen käänne kun kaikki hehkuttaa sen greipin nimeen :wave:

Joo, klinikoilla taitavat tietää tämän palstoilla liikkuvan hehkutuksen greippimehusta ja siksi varmistavat, etteivät asiakkaat vaan juo sitä. Kohtuus siis kaikessa, vaikea uskoa, että greippimehu itsestään auttaisi kenenkään raskautumista. Lumevaikutuksilla, uskolla ja tahdonvoimalla toki on paljonkin merkitystä!

Minä kyllä join kuukautisten alettua alkion siirtoon asti lasillisen joka päivä. Maanantain verikokeen perusteella olen rakaana...tiedä sitten oliko mehulla mitään merkitystä. Onneksi ei kohdallani kuitenkaan estänyt raskautumista.

Mua ei oo koskaan lääkäri tai hoitaja kieltäny juomasta greippimehua, mutta oon huomannu että se pitkittää kiertoa. Taustalla on pco, mutta kierrot on kuitenkin olleet säännölliset kun olen syönyt metuja. Muutamassa kierrossa aikoinaan join greippimehua (ei peräkkäiset kierrot) ja aina silloin kierto venyi todella pitkäksi (45-60päivää ) ja piti käynnistellä terojen avulla. Mitään muuta selitystä en keksinyt kuin sen mehun.. :/

Tiedän greippimehusta sen verran, että monien lääkkeiden kanssa sitä ei saa käyttää ollenkaan. Se estää tai nopeuttaa maksassa lääkeaineiden ja hormonien aineenvaihduntaa, ja näinollen joidenkin lääkkeiden pitoisuudet voivat verenkierrossa nousta kymmenkertaisiksi, ja joissain ei päästä haluttuihin pitoisuuksiin.

Että en kauheasti epäilisi tätä ohjetta. Kukaties se vaikuttaa kehon omiinkin hormoneihin? Onhan sitä intiaanit käyttäneet lääkkeenä, kuten kaakaopapuakin.

Äh, ootte varmaan ihan kypsiä muhun, kun mä aina jumitun niin kauheena pohtimaan kaikkea... :ashamed:

hoitaja sanoi että greippi anna esim. pregnylin imeytyä elimistöön. Mutta kukin tyylillään kannattaa miettiä asiaa, kallis hoito voi mennä pipariksi kun aineet ei imeydy. Mutta onnea meille kaikille raskautumiseen! Oikein voimaplussa säteitä!!!

Yhteistyössä