gui

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärh

Vieras
Mulla on itsellä 3v ja 2v ikäiset lapset ja kaksi alle 2v hoitolasta. Tänään oma kolmivuotias veti raivarit pihalta tullessa. Hän ei olisi tahtonut sisään, kun mummo kulki sattumoisin samaan aikaan pihan ohitse asioille ja muksu keksi, että tahtookin mummolaan. Se oli mahdotonta, joten oli saatava katras sisälle. (Ei siis mummon takia, vaan olimme menossa ruoalle.) Kannoin karjuvan ja potkivan kolmivuotiaan sisään, mutta kun sain kaksi muuta pientä sisään tuulikaappiin asti, esikoinen ryntäsi taas pihalle. Mummo jututti lasta, minä kiikutin kolmannen pienen riisumaan. Kun sain kaikki muut sisäpukeisiin, kurkkasin ovesta ulos. Esikoinen karjui mummun jaloissa, mummu yritti höpöttää jotain, mitä sen puoleen minä kuin lapsikaan emme kuulleet siltä huudolta. Mulla oli yhä kengät jalassa, joten harppasin pihalle ne muutamat metrit, kietaisin yhden käden muksun vyötärön ympäri, sujautin toisen jalkojen välistä mahan alle ja kannoin tenavan sisään. Piti vielä pitää lasta haalarinselkämyksestä loitommalla, ettei se jäisi oven väliin. Nappasin lukkonupin varuiksi ylös, suljin oven ja riisuin lapsen, joka tyyntyi minuuteissa.

Nyt sitten mummo kiukuttelee mulle ja soittelee ties kelle, kun mä satutan ja kohtelen lasta väärin. Soittaa mulle ja itkee, kun on niin järkyttynyt. Mä siis oikeasti toin lapsen ihan rauhallisessa hengessä sisälle, vaikka tietty väkisin piti tuodakin. Mutta ei mitään puristelemisia, ei paiskomisia... Olen mä ennenkin kanniskellut ärripurreja sisään, kun ei noita voi pihallekaan jättää, eikä pieniä sisään keskenään ja jäädä neuvottelemaan jonkun kanssa pihalle, josko tämä suostuisi tulemaan ruoalle. Ärsyttää.

Yhteistyössä