H*levatun e-pillerit!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MasennusPotilaskoPian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MasennusPotilaskoPian

Vieras
Aloitin jotkut Yasmin-merkkiset tunne- ja seksielämäntappopillerit taas monen vuoden tauon jälkeen. Uskomatonta, mikä muutos tapahtui ihan viikossa!! Olin pillerittömänä ollut iloinen/ surullinen, innostunut, seksistä kiinnostunut, elävä ihminen, mutta HETI noita popsimaan alettuani koko tunne-elämä on kadonnut, tai ainkin pahasti latistunut. Olen masentunut, jotenkin äärettömän surullinen koko ajan koska mikään ei enää tunnu MILTÄÄN!! Ei vituta pahasti mikään, mutta mistään en myöskään innostu. Kaikki on ihan sama. Ja seksi ei huvita yhtään; yhtä ainoaa orgasmia en ole pillereiden jälkeen saanut, en edes omin käsin. Ja ennen sain sentään AINA kun halusin. Voi helvetti sentään että ihmisen saa näköjään luvan kanssa kastroida kemiallisesti, vain siksi että välttyisin ei-toivotulta raskaudelta...No mieluummin vaikka masturboisin pelkästään loppuelämäni kuin olisin tällainen frigidi. Huolestuttavinta on ehkä kuitenkin se, että kaikki tunteet muita ihmisiä kohtaan suurinpiirtein myös kuolivat kun aloin popsia pilsuja. Mies, jonka vuoksi aloin niitä syödä, ei herätä minussa enää mitään tunteita. En välitä muistakaan läheisistä enää. Haluaisin vaan käpertyä yksin kotiin ja juoda pullokaupalla viiniä että saisin edes jotain tunteita takaisin...Masentaa niin, että herään aamuyöstä enkä saa enää nukutuksi. Kaikki tuntuu NIIN turhalta. Ja vielä pari viikkoa sitten en tällaisesta olotilasta voinut uneksiakaan, vaan olin onnellinen. Voinko lopettaa nuo Mengelin pillerit kesken vai onko niitä pakko syödä se koko liuska?? Millä sitä oikein pitäisi ehkäistä että välttyisi muuttumasta zombieksi?!

Aloitin jotkut Yasmin-merkkiset tunne- ja seksielämäntappopillerit taas monen vuoden tauon jälkeen. Uskomatonta, mikä muutos tapahtui ihan viikossa!! Olin pillerittömänä ollut iloinen/ surullinen, innostunut, seksistä kiinnostunut, elävä ihminen, mutta HETI noita popsimaan alettuani koko tunne-elämä on kadonnut, tai ainkin pahasti latistunut. Olen masentunut, jotenkin äärettömän surullinen koko ajan koska mikään ei enää tunnu MILTÄÄN!! Ei vituta pahasti mikään, mutta mistään en myöskään innostu. Kaikki on ihan sama. Ja seksi ei huvita yhtään; yhtä ainoaa orgasmia en ole pillereiden jälkeen saanut, en edes omin käsin. Ja ennen sain sentään AINA kun halusin. Voi helvetti sentään että ihmisen saa näköjään luvan kanssa kastroida kemiallisesti, vain siksi että välttyisin ei-toivotulta raskaudelta...No mieluummin vaikka masturboisin pelkästään loppuelämäni kuin olisin tällainen frigidi. Huolestuttavinta on ehkä kuitenkin se, että kaikki tunteet muita ihmisiä kohtaan suurinpiirtein myös kuolivat kun aloin popsia pilsuja. Mies, jonka vuoksi aloin niitä syödä, ei herätä minussa enää mitään tunteita. En välitä muistakaan läheisistä enää. Haluaisin vaan käpertyä yksin kotiin ja juoda pullokaupalla viiniä että saisin edes jotain tunteita takaisin...Masentaa niin, että herään aamuyöstä enkä saa enää nukutuksi. Kaikki tuntuu NIIN turhalta. Ja vielä pari viikkoa sitten en tällaisesta olotilasta voinut uneksiakaan, vaan olin onnellinen. Voinko lopettaa nuo Mengelin pillerit kesken vai onko niitä pakko syödä se koko liuska?? Millä sitä oikein pitäisi ehkäistä että välttyisi muuttumasta zombieksi?!

Minulla kävi Yasmin pillereiden kanssa ihan samalla tavalla. Mielenkiinto seksiin loppui kuin seinään, mielialata vaihteli ja mikään ei napannut. Söin niitä varmaan 3-4 kk kun gyne ajatteli että kyllä se siitä tasaantuu. Ja paskat, meni vaihtoon gyne ja pillerit. Nyt syön Diana Novaa ja halut palasi ja mielialan vaihteluja ym sivuoireita ei ole ilmennyt.

Viimeksi muokattu:
Huh, Yasmiinit roskiksessa, Nuvaring tilalle ja olo muutti parissa päivässä normaaliksi!!! Ihanaa, elämäni ei ollutkaan lopussa. Seksihalut ovat palanneet ja elämänhalu myös. Ja jättitissitkin onneksi pienentyi samantien, ei noiden pillerimeijereiden kanssa voinut edes urheilla. En ymmärrä miten e-pillereiden haittavaikutuksia voidaan vähätellä. Pahimmillaan ne vaikuttavat naisen koko psyykeen aika syvällemenevällä tavalla. Itse olen aikuinen (lue keski-ikäinen) nainen ja tunnen itseni ja haluni, mutta nuorena kun syö niitä, ei välttämättä osaa kyseenlaistaa ja tunnistaa oireita vaan ehkä pitää niitä normaalina ja asiaankuuluvana. Tai sitten alkaa syödä masennuslääkkeitä kun auttaisi vaan luopua pillereistä. Huh, olipahan vaan pelottava kokemus, toivon totisesti ettei Nuvaring aiheuta moisia myöhemminkään. Kehottaisin kaikkia naisia jotka ovat pitkään syöneet e-pillereitä eivätkä edes muista miltä elämä maistuu ilman, kokeilemaan pari kuukautta ilman. Ette ehkä halua luopua siitä olotilasta enää ihan heti!

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperänen;10970287:
Itse olen aikuinen (lue keski-ikäinen) nainen ja tunnen itseni ja haluni, mutta nuorena kun syö niitä, ei välttämättä osaa kyseenlaistaa ja tunnistaa oireita vaan ehkä pitää niitä normaalina ja asiaankuuluvana. Tai sitten alkaa syödä masennuslääkkeitä kun auttaisi vaan luopua pillereistä. Huh, olipahan vaan pelottava kokemus, toivon totisesti ettei Nuvaring aiheuta moisia myöhemminkään. Kehottaisin kaikkia naisia jotka ovat pitkään syöneet e-pillereitä eivätkä edes muista miltä elämä maistuu ilman, kokeilemaan pari kuukautta ilman. Ette ehkä halua luopua siitä olotilasta enää ihan heti!

Tämä on varmasti totta. Itse aloitin pillerit kun aloin suhteeseen, joten on todella vaikea tietää olisinko halukkaampi/onnellisempi/vähemmän ärtynyt ilman. Olen siis syönyt pillereitä siitä asti kun aloin harrastamaan seksiä.

Toisaalta käyttämissäni minipillereissä (en siis käytä Yasminia enää) positiivisena puolena on se, että menkat jäivät kokonaan pois. Sen vuoksi en millään haluaisi jättää pillereitä pois ja alkaa takaisin siihen rumbaan että pitää laskea milloin menkat alkavat (jos suunnittelee vaikka reissua), tai sähläämään siteiden/tamponeiden kanssa ja olemaan muutenkin nuutunut, turvoksissa, väsynyt ja kipeä yhden viikon verran kuukaudessa. Itselläni ainakin menkat aiheuttavat sellaisen notkahduksen pirteydessä, töissä tuntuu että aivot ei toimi ja tosiaan on vaan virtahepomainen olo turvotuksen vuoksi. Kerran meni viikon lomareissu pilalle kun menkat osuivat juuri siihen, ja makasin sitten hotellilla lähes koko viikon.

Eli olen päättänyt, että mieluummin olen haluton ja menkaton kuin seksihirmu joka saa kärsiä viikon verran joka kuukausi. Sellaisia pillereitä odotellessa jotka toisivat mukanaa nykyisten hyödyt mutta ilman haittoja...

Älä hosu. Katteleppa vaikka kolme kuukautta. Hormonivalmiste voi tilapäisestikin sotkea järjestyksen. Mutta mahdollisesti palaudut ennnallesi vasta kun lopetat pillerit. Ja mahdollisesti tuo ei edes johdu pillereistä vaan jostain muusta?

Testasin aikoinaan kolmea eri pillerimerkkiä. Väittivät keltarauhashormonia syylliseksi. Multakin katosi kaikki seksihalut, muutuin äkeäksi, enkä ollu onnellinen. En vain alkuun ymmärtänyt sen johtuvan pillereistä. Ehdin menettää yhden työpaikan kun paloi hihat todennäköisesti pikkumaisista syistä. Seuraavaksi meni ihana kihlakumppani. No kun ei ollut sitä seksiä ja ärsytti jos se edes vonkasi. Kuitenkin seksin puutteesta tuli kännipäissä äytyä vieraissa mikä kadutti jo silloin. Ja sitten erottiin. Vasta kun erottiin tajusin syy-yhteyden. Ja vasta kun kolme merkkiä kävin läpi, päätin luopua pillereistä kokonaan. Eihän niitä tarvittu kun ei enää seksikään maistunut eikä kukaan mies katellut kahta minuuttia pidempään sellasta äksyakkaa. Ja jos otin viinaa, tulin tosi aggressiiviseksi! Enkä ole sellanen alkuunkaan.

Kun lopetin pillerit, kesti joku muutama kuukausi ja olotila alkoi helpottaa. Rauhotuin, muutuin iloisemmaksi, ja seksikin maistui. Päätin pysytellä kondomeissa. Kun olin vähän tasaantunut selvitettiin asioita exän kanssa, mutta meistä ei enää tullut paria. Hänellä oli jo seuraava ja sitä rataa. Harmi, koska en ole tavannut ketään niin mukavaa ja luotettavaa ja ihanaa. Olen 39 ja ikuinen vanhapiika, kiitos pillereiden. Harmi varmaan monen kannalta kun näistä ikävistä puolista ei kerrota eikä niihin suhtauduta vakavasti. Kehutaan vain kuinka hyvä ja kätevä keksintö. Ja paskat on.

Viimeksi muokattu:
"Älä hosu. Katteleppa vaikka kolme kuukautta. Hormonivalmiste voi tilapäisestikin sotkea järjestyksen. Mutta mahdollisesti palaudut ennnallesi vasta kun lopetat pillerit. Ja mahdollisesti tuo ei edes johdu pillereistä vaan jostain muusta?"

No kun en vaan VOINUT katsella tilannetta yhtään kauempaa. Olisin oikeasti varmasti tehnyt jotain itselleni, NIIN rajuja mielialamuutokset olivat, että mistään muusta ei voinut johtua. Ja heti palauduin ennalleni, pillerit lopetettuani. Ihmettelen miksi näistä karmivista sivuvaikutuksista ei ole paketin kyljessä varoitusta kuten tupakka-askeissa?! Paljon vaarallisempia minusta!

Jeps itellä kans ollu nyt semmosta mielialanvaihtelurumbaa noitten pillereitten kanssa että tekis mieli haastaa joku oikeuteen, ku ei kukaan oo etukäteen vaivautunu valistamaan miten vakavasti ne voi laittaa pakin sekasin. Ite oon nyt 20-vuotias ja on tullu kokeiltua nuvaring, yasmin ja joku kolmas yhistelmäpilleri jonka nimee en muista. KAIKKI oli ihan yhtä karmeita mulle ja yasmineita kerkesin nyt syödä melkein puol vuotta enne ku tajusin, että ei tuu toimimaan eläminen niitten kanssa. Käsittämättömiä itkukohtauksia aiheutti, vetämättömyyttä ja, jopa itsetuhoisuutta sekä väkivaltaisia tunteita kumppania kohtaa. Nyt on reilu pari viikkoo siitä ku lopetin ja ens kuun alussa pitäis asentaa kuparikierukka (josta sain jonku aikaa väitellä paikallisen terkkarin kanssa kun ei kuulema oikeen synnyttämättömälle sovellu, niinkuin nuo hormonit jollakin tavalla soveltuis). Vieläkin tulee ihan käsittämättömiä raivokohtauksia jostain vanhoista asioista ja niitä seuraa hysteeriset itkukohtaukset, joitten aikana ei itekkään ees tajua mistä alunperin oli kyse. Tosi vähän on tietoa hormonaalisen ehkäisyn vaikutuksesta psyykeeseen, vaikkakin keskustelupalstoilla hirveesti kohtalontovereita. Tässä vaan oottelen millon katalasti hiipunut elämänhalu palautuis takaisin ennalleen.

Samaa vikaa myös, mielialat vaihtelee, hermot menee...Mutta ehkä kuitenkin pahin on limakalvojen kuivuminen!!!!Sekoaa tähän pesemis, rasvaus noidankehään!Onko muilla vastaavaa??
Ja onko mikään pilleri sellanen ettei niin paljoa kuivais?

Ei tiedä mitä täs pitäis syödä, kun menkkakivut vaatii pillerit, mutta muuten niist ei tunnu olevan kuin haittaa!

Etkö Susi voi käyttää lääkärin määräämiä kipulääkkeitä menkkakipujen hillintään? Mulla on itse asiassa menkat muuttuneet huomattavasti kivuttomammiksi pillereiden lopetuksen jälkeen. Nykyisin saattaa pärjätä jopa kahdella Buranalla, kun taas joskus ennen e-pillerikokeilija saatoin oksennella ja pyörtyä menkkojen alkamispäivänä.

Muutenkin suosittelen kokeilemaan hormonittomuutta, jos vaan yhtään kiinnostaa. E-pillereiden haittoihin verrattuna kondomi on aika pieni vaiva. Minä ainakin sain elämäniloni takaisin, kun palasin omaan, luonnolliseen hormonitoimintaani. En vaihtaisi tätä ihan vähällä.

Muutenkin suosittelen kokeilemaan hormonittomuutta, jos vaan yhtään kiinnostaa. E-pillereiden haittoihin verrattuna kondomi on aika pieni vaiva. Minä ainakin sain elämäniloni takaisin, kun palasin omaan, luonnolliseen hormonitoimintaani. En vaihtaisi tätä ihan vähällä.

Itse olen ihan samaa mieltä! En enää koskaan palaa hormonaaliseen ehkäisyyn, kaikki mahdollinen siltä saralta kokeiltu ja kaikista on aina tullut sivuvaikutuksia. Eikä kondomin käyttö nyt niin vaivalloista ole, pitää vain olla oikeanlainen ja oikeankokoinen, niin helpottaa asioita huomattavasti. Tietysti myös asenne ratkaisee! Jos menkkakivut ovat niin kovat, ettei kunnon reseptilääkkeillä saa niitä taltutettua, niin suosittelisin poissulkemaan endometrioosin. Sen aiheuttamiin kipuihin yleensä hormonaalinen ehkäisy auttaa hyvin, mutta jos se tuo mukanaan elämää häiritseviä sivuvaikutuksia, niin sitten kyllä suosittelisin operatiivista hoitoa, jotta mahdottomista kivuista pääsee eroon. Mutta jokainen tallaa tyylillään, itse en enää anna hormonien vaikuttaa elämääni negatiivisesti!

Viimeksi muokattu: