H*lvetti repes kun teini kuuli että saa pikkusisaruksen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "milla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"milla"

Vieras
Oon pitkittäny kertomista mut oli jo pakko kun kohta arvais jo itsekin. Ei suostu puhumaan asiasta, huutaa ja raivoaa vaan (tyttö 14v). Vinkkejä miten ihmeessä tuon saa nyt rauhotettua? :/

Annat vaan raivota rauhassa, tarvitsee varmasti vaan aikaa.

Ei se ole hänen asiansa raivota asiasta, mutta lapsi hän on vielä joten antaa näyttää tunteensa ja keskustelette sitten kun on rauhottunut jos haluaa, muttei väkisin.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä;24778334:
Miksi se raivoaa?

Ei suostu puhumaan sanaakaan asiasta joten ihan tarkkaan en tiedä.
Hän on kyllä kovasti yrittäny kontrolloida mua ja meidän perhettä (ei onnistu) ja varmaan hän luuli ettei meille tule vauvaa enää kun hän on tehnyt siitä asiasta mielipiteensä selväksi jo ajat ssitten.

Ei suostu puhumaan sanaakaan asiasta joten ihan tarkkaan en tiedä.
Hän on kyllä kovasti yrittäny kontrolloida mua ja meidän perhettä (ei onnistu) ja varmaan hän luuli ettei meille tule vauvaa enää kun hän on tehnyt siitä asiasta mielipiteensä selväksi jo ajat ssitten.

Sitten ette puhu asiasta mitään, hoidatte vauva-asiat ilman hänta ja annatte hänen olla rauhassa Se voi olla iso pala lapselle/nuorelle ja kannattaa pitää huoli siitä että hän saa kaipaamaansa huomiota johon ei liity vauva mitenkään ja ettei kotona tarvitse koko aika kuunnella vauvajuttuja.

Sitten ette puhu asiasta mitään, hoidatte vauva-asiat ilman hänta ja annatte hänen olla rauhassa Se voi olla iso pala lapselle/nuorelle ja kannattaa pitää huoli siitä että hän saa kaipaamaansa huomiota johon ei liity vauva mitenkään ja ettei kotona tarvitse koko aika kuunnella vauvajuttuja.

Niin ei kai siinä muukaan auta. Harmittaa vaan tollanen käytös, muutenkin meillä on ollu tytön kanssa melkosen hankalaa..

Niin ei kai siinä muukaan auta. Harmittaa vaan tollanen käytös, muutenkin meillä on ollu tytön kanssa melkosen hankalaa..

Mut yritä asettua sen lapsen kenkiin, se kapinoi kun siltä tuntuu pahalta. Ei hän tietenkään saa päättää teidän perheen ratkaisuista mutta saa hänellä olla paha mieli jos ei käsitä eikä hyväksy teidän ratkaisuja. Ymmärys on yksi tosi iso valttikortti teinejen kanssa. Jos lähtee taistelemaan vastaan niin siinä onkin uusi maailman sota edessä. rajat ja ymmärrys yhteissovussa :)

Sen ikäiselle se on jo järkytys että iskä ja äiti vielä tekee SE !!!

Soitin aikoinaan tyttärelle ja kerroin että sille on tulossa pikkusisko niin se vastas: Nyt on pakko pysäyttää auto ennen kun jutellaan lisää :)

jokuhan tuossa on kun ei halua lisää siskoja tai veljiä. ehkä hän kokee, että kaveripiirissä kiusataan ison perheen vuoksi?? tai ei saa sitten jotakin mitä haluaisi jos on paljon lapsia. teinille voi merkitä nämä asiat tosi paljon!

• Tykkää
Reactions: Dongxi
[QUOTE="eee";24778460]Anna mä arvaan, uusperhe kyseessä?[/QUOTE]

Joo, "uus"perhe, vaikka ollaanki aika vanha perhe :D En kyllä usko että sillä on tässä kohtaa mitään merkitystä.

jokuhan tuossa on kun ei halua lisää siskoja tai veljiä. ehkä hän kokee, että kaveripiirissä kiusataan ison perheen vuoksi?? tai ei saa sitten jotakin mitä haluaisi jos on paljon lapsia. teinille voi merkitä nämä asiat tosi paljon!

Kuin myös se, jos kotona ei ole ikinä missään omaa tilaa tai omaa rauhaa, pelkkää pikkulasten kiljuntaa ja mekastusta ja sitten ne rääpii kaikki omat tavaratkin pilalle eikä anna olla omissa oloissa vaikka haluaisi. Pikkusiskot ja -veljet voi olla tosi rakkaita, mut ei niiden ärsyttävyyteen ole sellaista toleranssia kuin jos olisi niiden äiti, eikä tarvitsekaan olla.

No en usko, kovin rakas on tämä sisarus hänelle ja tykkää hoitaa ja pitää häntä. Mun mielestä saa huomiota ihan yhtä lailla ku ennenkin.

Ette kai "pakota" teiniä hoitamaan näitä pieniä vähän väliä? Se on yksi syy negatiiviseen kantaan. On todella raskasta teininä joutua vastuuseen pienestä lapsesta vähän väliä ja valitettavasti aika moni vanhempi tällaista käyttää ja antaa sitä vastuuta vanhemmalle sisarukselle..

varmaan aika "normaali" reaktio tuonikäiseltä, murkkuikä ja kaikkea. Muistan oman pikkusiskoni olleen myös todella vihainen 13-vuotias kun sai kuulla että äisi saa vauvan, itse olin 16 ja minusta oli tosi ihanaa kun meille syntyi pikkuveli. Siskokin kyllä tokeni aika pian veljen syntymän jälkeen ja porukalla on jälkeenpäin ihmetelty kuinka voimakkaasti sisko reagoi vauvan tuloon. Omat 13- ja 15-vuotiaani taas olivat todella iloisia kun saivat kuulla saavansa pikkusisaruksen kolme vuotta sitten, 13-vuotias tyttö tuolloin jopa suorastaan itki ilosta kun sai uutisen kuulla ja molemmat olivat todella huolissaan kun raskausaikana oli kaikennäköistä kremppaa. Nyt 2-vuotias pikkuveli on isompien sisarustensa silmäterä ja kaikkien lellikki :) Eikä muuten olla uusperhe kuten eivät vanhempanikaan :)

Antakaa nuorelle aikaa niin kyllä asiat lutviutuu!

Yhteistyössä