H*lvetti repes kun teini kuuli että saa pikkusisaruksen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "milla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
teini tosiaan tarvitsee sitten oman huoneen ja niin, että sinne pienimmät sisarukset tule. Eikä häntä saa käyttää hoitajana jos ei itse sitä halua. Onhan se totta, että jos olet teini ja kotona monta ihan pientä niin kyllä se varmasti kiristää hermoja. Pitä olla hiljaa iltaisin kun pienet menee nukkumaan, ei saa soittaa musiikkia, katsoa televisiosta sitä tai tätä kun pienet on lähellä, pitää käyttäytyä hyvin ja olla esimerkki jne jne... äitinä on ihan eri olla kuin teini-ikäisellä lapsella joka tulee vauvan isosiskoksi tai-veljeksi.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Muistan aikoinani, kun vuonna "kirves ja vasara" kahden luokkakaverini perheisiin syntyi pikkusisarus vanhempien lasten ollessa 9-luokalla: voi jestas sitä järkytystä mikä näissä ysiluokkalaisissa (ja jopa heidän kavereissaan :wink:) myllersi...Sehän tarkoitti sitä, että vanhemmat tekevät SITÄ!!!

Nojoo loppujen lopuksi vauvojen synnyttyä ysiluokkalaiset sisaruksetkin oppivat asian kanssa elämään ja nauttimaan uusista sisaruksistaan.

Ja huom! kummassakaan tapauksessa ei ollut kyse mistään uusioperheistä.

Kyllä tuo reaktio menee myllertävän murrosiän piikkiin.

Onnea :flower:

Olin 14v kun kuulin,että saan siskon tai veljen. Se oli niin noloa,etten edes parhaalle kaverille puhunu asiasta.Siskoni oli jo 2kk ennen kuin pidin sitä ekaa kertaa sylissä. Nyt sisko jo teini ja mulle maailman rakkain!!

Uskon että tulee vielä tykkäämään vauvasta, mutta ajatelkaa nyt tuota ikää. Ei teinin tarvitse olla itsekäs ja tuskin kokee vauvaa uhaksi, mutta 14v mielestä ON NOLOA kun vauvan myöstä KAIKKI tietää hänen vanhempien sekataavan ja tuon ikäisistä yli 25v on liian vanhoja vehtaamaan. Se johtuu luultavasti vaan tästä. Aika auttaa.

Luulisin, että teini kyllä pikkuhiljaa hyväksyy asian viimeistään kun lapsi syntyy. Olisin itsekin saattanut ärtyä saman ikäisenä, mulla oli jo yksi isolla ikäerolla syntynyt pikkusisko joka tunki huoneeseen ilman lupaa, otti ilman lupaa ja rikkoi mun tavaroita, melusi älyttömästi ja jouduin tosi paljon hoitamaan ja vahtimaan. Vaikka se rakas olikin ja on edelleen, olisi varmaan tuntunut siltä, että elämä menee ihan sekaisin jos taloon syntyy vielä toinen pikkuinen.

kun itse olin n. 14v ja kaveripiiriin syntyi pikkusisarus niin olihan se meistä ihan kummallista. Tyyliin vanhukset tekee sitä, hyiiiiii! Ja yli kaksi lasta perheessä oli meidän mittäpuulla SUURPERHE ja rajoitti kaikkea.

Kiitos kaikille vastauksista :)

Meillä tilanne jo vähän rauhottui onneks.
Ja kyllä meillä on kaikilla lapsilla omat huoneet ja oma rauha, ei nyt ollu siitä kyse ollenkaan, eikä tytön oo tarvinnu koskaan hoitaa sisaruksiaan pakolla. Pyydän korkeintaan sen aikaa vahtimaan kun vessassa käyn, loput on ihan vapaaehtosta.

Tosta "uusperhe"-jutusta vielä sen verran että mä ymmärtäisin ton reaktion siitä johtuvaksi jollei meillä jo olis "uuden" miehen kanssa yhteisiä lapsia. Mut kun on jo niin tuskinpa siitä johtuu.

Joka tapauksessa eiköhän tämä tästä, tyttö on fiksu niin eiköhän hän vielä tajua et ei tullu maailmanloppu :)

Tulipas omat teiniajat mieleen.. Oli seiskalla kun sain pikkusisaren ja voi luoja kun en kehannu kellee sanoa sitä ja kotona kiukuttelin että onko porukoiden pakko tehä muksuja niin VANHOINA!! :laugh: Joopa joo ite sain esikoisen saman ikäisenä kun äiti tuon joka syntyi mun ollessa teini :D Ja siis kavereille ei tosiaan halunnu paljastaa että porukat teki SITÄ vielä :D Mut kyllä se teini tottuu ajatukseen ja siitä tulee teille vielä suuri apu :heart:

Tulipas omat teiniajat mieleen.. Oli seiskalla kun sain pikkusisaren ja voi luoja kun en kehannu kellee sanoa sitä ja kotona kiukuttelin että onko porukoiden pakko tehä muksuja niin VANHOINA!! :laugh: Joopa joo ite sain esikoisen saman ikäisenä kun äiti tuon joka syntyi mun ollessa teini :D Ja siis kavereille ei tosiaan halunnu paljastaa että porukat teki SITÄ vielä :D Mut kyllä se teini tottuu ajatukseen ja siitä tulee teille vielä suuri apu :heart:

No kaipa toi teini ties et me tehään SITÄ ku toi kuopuskin on vasta 1v :D Ja voihan se tietty teinistä tuntua et me ollaan wanhoja, vaikka ollaanki vasta kolmenkympin molemmin puolin :)

Yhteistyössä