H&M työpaikkana. Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kermaperuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen nyt reilu puoli vuotta ollut extrana ja sopparilaisena, ja täytyy sanoa että yksi parhaista työpaikoista tähän mennessä. Okei, henkilöstöpolitiikan kanssa en ole samoilla linjoilla - palkataan jatkuvasti uusia vaikka vanhoille voisi mielestäni korottaa tuntisopparia (yleisin taitaa olla se 20h/vk). Ja työvuorot vaihtelee aika usein. Kiireinen työpaikka on - ei sovi ihmisille jotka tuppaavat jäädä pyörittelemään peukaloitaan kun edellinen määrätty tehtävä on tehty. Pitää olla rempseyttä tarttua hommiin oma-aloitteisestikin! Viihdyn kuitenkin hyvin enkä edes hae nyt muualta töitä, seuraavaksi vaihdan kokonaan alaa, ja yksi kahdesta syystä siihen on kyllä tämä kehno palkka kaupan alalla paikoissa, jotka minua kiinnostaisivat.

ite oon ollu yli 4v H&M:llä ja kyllä siinä on ehtiny nähdä kaikennäköistä :-) Ei se ihan kaikille sovi, mutta ite tykkään siitä ettei kertaakaan tartte työpäivän aikana pysähtyä miettimään että mitäs mä nyt tekisin... AINA on enemmän hommaa kun on tekijöitä!

Noista soppareista sen verran, että todellakin 30h/vko on maksimi ihan siitä johtuen, että osa-aikaisille tarttee antaa vähemmän viikonloppuvapaita kuin kokoaikaisille. Ja lauantaihan tunnetusti on se eurojen takomispäivä kaupan alalla... Eli ihan käytännön juttu tääkin - meidän myymälässä on myyjiä 20, 25 ja 30 viikkotuntisoppareilla. Itekin toki haluaisin enemmän mutta aina sillon tällön niitä lisätunteja löytyy, varsinkin joulu- ja kesäsesonkeina.

Ite oon tykänny tosi paljon hennesin henkilöstöpolitiikasta - järjestetään tervettä kilpailua myymälöiden välillä, annetaan haastavaa tekemistä, mahdollisuuksia oppia ja kehittyä. Paras juttu on se, että firma rekrytoi sisäisesti - eli kun tarvitaan osastopäällikköä, visualistia tms niin parhaat mahdollisuudet on niillä, jotka on jo vuosia olleet talossa, vaikkakin ihan vaan "tavismyyjinä".

Jos siis olet työtä pelkäämätön, ahkera, tunnollinen, positiivinen, ennakkoluuloton ja kunnianhimoinen tapaus, niin joukkoon vaan! :-)

En suosittele kellekään! Tai no jos on typerys niin varmaan viihtyy, myymäläpäälliköt ja osastopäälliköt aivan järkyttävää kouluttamatonta porukkaa kuten nyt kaupanalalla yleensäkin. Tein työtä korkeakouluopintojen ohella rahan tarpeessa noin vuoden, kunnes sain paremman paikan. H&m:llä pitkään viihtyvät ovat päästään vajaita ja käytöstavoiltaan myös. Missään en näin huonoon työilmapiiriin ole törmännyt ja ihmettelenkin kuinka edes viitsin olla siellä näinkin kauan!!

Itse mietin, voisiko extramyyjän paikan lisäksi ottaa toisen lyhyempikestoisen kesäduunin päällekäin? Extra-hommani ei ole vielä alkaneet, ja siksi tarvitsen apua! Toinen työ olisi kahden kk pituinen pesti noin 37h/vko. Voiko sen ohella tehdä tai olla tekemättä extran hommia??

En suosittele kellekään! Tai no jos on typerys niin varmaan viihtyy, myymäläpäälliköt ja osastopäälliköt aivan järkyttävää kouluttamatonta porukkaa kuten nyt kaupanalalla yleensäkin. Tein työtä korkeakouluopintojen ohella rahan tarpeessa noin vuoden, kunnes sain paremman paikan. H&m:llä pitkään viihtyvät ovat päästään vajaita ja käytöstavoiltaan myös. Missään en näin huonoon työilmapiiriin ole törmännyt ja ihmettelenkin kuinka edes viitsin olla siellä näinkin kauan!!

Olen täysin samaa mieltä kanssasi!

Yhteistyössä