V
"vieras"
Vieras
Mun mielestä paljon ongelmallisempaa on nämä teemahäät koska niihin menee ylimääräistä rahaa, jos pitää vaikka ostaa tietynväriset juhlavaatteet (yhden kaverin häissä oikeasti oli väriteema).
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ihmettelin itsekkin, että onko tosiaan niin hankala saada lapsenvahtia yhdeksi päiväksi/muutamaksi tunniksi? Eikö teilllä ole ystäviä tai sukua auttamassa? :O
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;28016603:En usko, että on ongelma saada lastenvahtia yhdeksi päiväksi tai muutamaksi tunniksi. Pikemminkin ehkä niin, että niitä lastenvahteja joutuu silloin tällöin pyytämään tärkeiden juttujen takia, ja siksi ei enää häiden takia viitsi vaivata samoja ihmisiä. Jotkut häät eivät kuitenkaan ole ainoa asia vuodessa ja uskallan veikata, että tuskin häät ovat se tärkein juttu, johon sitten uhrataan yksi niistä harvoista mahdollisuuksista saada lastenvahti.
Ja tietysti aina ei ole mahdollistakaan, esim. jos on pikkuvauva.
Toki ongelma ei varmaan ole sekään, että jää vain kotiin vauvan kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;28016754:Miten se liittyy ketjun aiheeseen? En kirjoita omasta puolestani, sillä minä en
a) vastusta lapsettomia häitä
b) mene lasten kanssa lapsettomiin juhliin
c) ole joutunut jättämään häitä väliin lasten takia
Itse asiassa omassa tuttavapiirissäni on ollut tosi vähän häitä eikä enää vuosiin kukaan ole mennyt naimisiin. Omista kavereistani muutama on mennyt naimisiin. Jos nyt joku menisi ja järjestäisu lapsettomat häät, joutuisin kyllä imetyksen vuoksi vähän miettimään, pystynkö osallistumaan.
No, joskus pääsee, joskus ei. Kyllä minäkin ihan mielelläni menen paikalle, jos se vain järjestyy ongelmitta. Mutta ymmärrän, että aina ei onnistu. Olen kirjoittanut yleisellä tasolla, en tilittänyt omia tilanteitani tässä ketjussa.
Siis onko se nyt meidän vika että juhlatila on niin rajallinen?
Tosin sinua se tuskin haittasi kun itse luultavsti jauhlihakeittonne teitte
Mutta meillä on oikeasti oikeata hääruokaa ei mitään halpaa köhäselykeittoa ja jos me otattasi jokaisen lähisukulaisenkin tenavat tuohon niin äkkiähän tuo 80 on täynnä.
niin ethän osaa miettiä kun te luultavammin teitte itse ruuat vaiko ihan kulinarita keittoa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;28016858:Niin, en kirjoittanut omista lastenvahdeistani, tajusithan...? En tiedä, mitä ne tilaisuudet sitten olisivat, jokainen tietää omansa. Mutta hyvin todennäköisesti toisten häät eivät ole se vuoden kohokohta, noin yleisesti ottaen ihmisille.
Miksi?
Missä mä niin sanon, että pitää järkätä perinteiset häät? Sanoin vain, että nuo lapsettomat ja kaverihäät on vieras ajatus, kun mun tuttavapiirissäni on häät olleet isoja sukuhäitä, joissa on kaikki vauvasta vaariin - ja mä tykkään sellaisista perinteisistä häistä.Ja koska sinä tykkäät perinteisestä, niin morsiusparin pitää sellaiset järkätä?![]()
Me sanelemme muutaman ehdon; eli lapset veks ja häälahjaa jos haluaa tuoda niin mieluummin kahisevaa kuin tavaraa, pakko ei ole tuoda mitään kunhan tuo itsensä ja juhlamielen kera. Jos ei voi lapsia jättää kotiin, niin sitten ei voi häihimme osallistua, eikä siinä mitään. Tosin tiedän jo etukäteen, että jokainen kutsuttu ihan varmasti into pinkeänä odottaa meidän häitä, olemme nimittäin kutsumassa pelkkiä kavereita, joiden häissä on menty samalla mentaliteetilla; ilman lapsia ja kahvinkeittimiä![]()
Se on hääparin päivä, eiköhän suotako että he saavat viettää sen niillä ehdoilla, joilla haluavat?
Ja koska sinä tykkäät perinteisestä, niin morsiusparin pitää sellaiset järkätä?![]()