Hääkutsu tuli, mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuli meille hääkutsu miehen kummipojan häihin.
Siinä luki vain mun miehen nimi ja meidän lasten nimet, mutta nimeni jäi pois.
Kummipoika on miehen veljen poika. Miehen veljen vaimon kanssa olen ollut huonossa väleissä.
No, mies soittii ja varmisti ketä oikein on kutsuttu häihin. Miehen kummipoika sanoi suoraan, että kun sen äiti ei tykkää minusta niin häihin on kutsuttu vain mies ja lapset.
Mies kertoi minulle tästä kutsusta. Ja teki sen päätöksen että ei mene ollenkaan häihin. Hänen mielestä on epäreilua mennä vain lasten kanssa tai yksin häihin. Hänen mielestä kummipojan pitäisi jo itse sanoa mitä hän halua eikä antaa äidin määrätä koko elämän ajan.

Minusta tuntuu pahalta kun miehen kummipoika ei kutsunnut minutkin häihin. Ollaan oltu sen kanssa aina hyveissä väleissä. Välillä hän kysyi minulta neuvoja.

Suku on pahin olen huomannut.

No teoriassa sitä vois ihan siltä kummipojalta iteltään kysyä,et mikä se tilanne on. Typerältä tuo mustaki kuulostaa,et äiti määrää aikuisen ihmisen asioista ja vieläpä häistä noin paljon. Mut laita edes se miehes sinne häihin sitte. Ja ite soitat vaikka ja onnittelet,olet se aikuinen jos ei tilanne muuten selviä.

En kiellä miestä menemästä sinne. Hän ei halua itse mennä sinne. Kuulemaa kummipojan avovaimokin on sitä mieltä että täytyy kutsua koko perhe eikä kuunnella äitiä.
Ja kyllä onnittelen joka tapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
no jos hääpari haluaa teidät kaikki menkää kaikki sitten,se on niiden juhla! sulhasen pitäs ottaa äitinsä puhutteluun,aikuinen mies :kieh:

Siinähän se. Hääpari haluaisi kutsua koko perheen, mutta kun kummipojan äiti ei halua. Ei halua nähdä minua oman pojan häissä.
Tämä viha on ollut siitä lähtien kun mentiin miehen kanssa naimisiin (15v).

Miehesi teki oikean päätöksen olla menemättä häihin. Vaan on siinä se kummipoika melkoinen mammanpoika, kun ei uskalla sinua kutsua, jos äitinsä on kieltänyt...voi morsian parkaa millaisen anopin saa!

Itse toimisin niin, että perheemme lähettäisi morsiusparille onnittelukortin. Paikalle ei menisi kukaan. Morsiusparia tapaisin muissa kuvioissa, jos siltä tuntuisi. Kyllä kummipojallakin on aika jännä tyyli, kun on suostunut moiseen...

Noo, kummipoika on kuitenkin morsmaikkunsa kanssa kutsun lähettänyt ja sillälailla valintansa tehnyt itse että ketä kutsuu!!!!!!!!!!!!!!!! Jotta kyllä kutsua kunnioittasin, enkä (niinkuin ap ei teekkään) juhliin lähtis ja onneks ap:llä mies joka pitää oman perheenä puolta ja skippaa itekkin juhlat!

Voi ziisus! Tää on taas yks monista hyvistä esimerkeistä et millasta vallankäyttöä näissä häihinkutsumisissa voidaan harjoittaa...että kaivethan vaan vanhat kaunat esiin ja päästään näpäyttään kunnolla!!!!!!!!
Rumaa, niin rumaa! :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
no jos hääpari haluaa teidät kaikki menkää kaikki sitten,se on niiden juhla! sulhasen pitäs ottaa äitinsä puhutteluun,aikuinen mies :kieh:

Ei juhliin saa mennä kuokkimaan vain sitä varten, että olisi mielestään ansainnut kutsun.

Meillä oli sellainen tilanne et miehen sukuli tosi riitasia ja vihoissaan toisille.
No me päätettiin kutsua kaikki tädit,sedät ja enot häihin. Ja oli oikeen onnistuneet juhlat. Ja niin sanoi nämä sukulaisetkin. He olivat todella onnellisia kunpääsivät häihin ja sen jälkeen on padot auenneet ja suku on taas väleissä.

Sulhasen äiti on varmaan osallisena häiden jäejestämisessä ja maksajana? Tällöin ymmärrän, että myös hänellä on sananvaltaa vieraslistassa. Voisi vain äiti niellä ylpeytensä ja alkaa sietää muitakin kuin kaltaisiaan.

Yhteistyössä