Hääkutsu yhdelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
No ihmisethän aina valittavat etteivät saa lapsille hoitajaa, tässä tilanteessa olisi kätevää kun toinen vanhemmista jää kotiin lasten kanssa.
Mun puolesta jokainen saa pitää omanlaiset häät, eikä kaikkia tarvitse kutsua.

Anteeksi mutta minusta se on loukkaavaa meitä avio/avopareja kohtaan. Etenkin kun ajattelen tuota yhtäkin pariskuntaa jotka menivät 20v. vihille ja nyt ikää mittarissa sen 60v. joten hiukan epäkunnioitus minusta tuossa kutsujilla toisten liittoja kohtaan :(

Musta tuo on ihan ok, että vain omat sukulaiset kutsutaan. Sitten kaikki tuntee toisensa ja on rento meininki, eikä siellä sitten vaan kukin istuskele oman perheen kanssa itsekseen. Varsinkin, jos ei kovin hyvin tunneta niitä puolisoita.

Tottakai jokainen saa kutsua kenet haluaa, mutta kutsutuilla ei ole osallistumispakkoa. Osa kutsutuistakin tulee paikalle varmaan vain siksi, ettei kehtaa olle tulematta. Hyvin kummalliselta kuulostaa. Veikkaan että tunnelma on kaikkea muuta kuin rento...

Mä jättäisin menemättä! Törkeää. sen ymmärrän ettei lapsia kutsuta. mutta puolisot ja avo puolisot jätetään kutsumatta. :o

Ja edellisiä peesaten, mikäli ei ole varaa pitää häitä. odottakoon pari vuotta ja kerätköönrahaa tai menköön maistraatissa.

Alkuperäinen kirjoittaja jösses:
mitä ihme touhua. Mä skippaisin enkä kyllä edes lahjaa laittais! Jos ei oo varaa pitää isoja häitä, niin tervemenoa maistraattiin!

No en mä noinkaan sanoisi, että jos ei ole varaa pitää isoja häitä niin sitten maistraattiin..

Mielummin vaan karsii sitten kovalla kädellä sitä vieraslistaa, kutsuu vaan läheisimmät - ihan puolisoineen. Mutta ei noin, että puolikkaat parit koko tuttavapiiristä! :headwall:

Kutsu yhdelle olisi minusta ihan ok jos kyseessä olisi vaikka vanhan kaverin häät, johon tahtoo kutsua vanhan tyttöporukan koolle hauskaa pitämään, mutta sukulaisille osoitettuna kuulostaa aika oudolta..

Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Musta tuo on ihan ok, että vain omat sukulaiset kutsutaan. Sitten kaikki tuntee toisensa ja on rento meininki, eikä siellä sitten vaan kukin istuskele oman perheen kanssa itsekseen. Varsinkin, jos ei kovin hyvin tunneta niitä puolisoita.

Peesi, meidän suvussa on jo useampiin häihin kutsuttu pelkästään serkut, ilman puolisoita tai lapsia, ja kaikki ovat sen ymmärtäneet kun on iso suku. Eikä kyse ole tietääkseni ollut siitä että saataisiin enemmän lahjoja, ehkä siitä että voi kutsua myös läheisiä ystäviä enemmän. Enemmän meillä ainakin loukkaisi se, että ei kutsuta ollenkaan. Tädit ja sedät on kutsuttu puolisoineen. Hääparin päivästähän siinä on kyse, he kutsuvat ketä haluavat, ja voihan siinä tulla tila- tai raharajoituskin vastaan. En ole sitä mieltä että jos ei ole varaa järjestää isoja häitä, niin sitten ei pitäisi järjestää ollenkaan. Jos kutsuttu ei halua yksinään osallistua, niin sitten ei mene ollenkaan, koska pakollinen tilaisuus se ei ole. Silloin ei myöskään tarvitse antaa lahjaa, vaikka itse olen kyllä muistanut serkkuani, joka meni naimisiin, vaikka en häihin osallistunutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja outo:
- - saadaan näin tavallaan enemmän vieraita ja ehkä lahjojakin? Sillä moniko joka häihin menee niin kehtaa olla laittamatta perheensä nimiä korttiin ja näkymättä häälahjan-rahan suuruudessakin

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisiko parempi pitää pinemmät häät tai säästää sitä rahaa jotta saa ne kaikki sinne häihin ketä haluaa.

Oon samaa mieltä, että hääpari on ollut vähän ajattelematon. Toisaalta kuitenkin, jos hääpari kutsuu, he myös maksavat juhlta ja päättävät ketä sinne haluaa. Jos vahemmat ovat kutsujia, vanhemmat myös maksaa ja silloin vieraslistakin on usein erilainen. Rajaaminen on aina vaikeaa ja pelkistä serkuista perheineen saa helposti vieraslistan täyteen. Eikö ole kuitenkin mukavampaa, että samaa rajausta on käytetty koko suvussa eikä vain teidän perheessä? Häät ovat mielettömän kalliit ja mielestäni ne pitää järjestää silloin kun tuntuu siltä eikä silloin kun niihin on varaa.

Tuskin ovat ajatelleet lahjaa tuolta kantilta. Mielestäni häälahjaa ostaessa voi käyttää periaatetta, jonka oma isä on aikoinaan sanonut. Lahjan arvo on suunnilleen sama, kuin mitä hääpari on käyttänyt lahjanostajaan/ostajiin juhlia järjestäessä. Luonnollisesti jos häihin ei tule kutsua, ei myöskään lahjaan tarvi osallistua.

Alkuperäinen kirjoittaja jösses:
mitä ihme touhua. Mä skippaisin enkä kyllä edes lahjaa laittais! Jos ei oo varaa pitää isoja häitä, niin tervemenoa maistraattiin!

Voi kirkkohäätkin olla pienet. Tai maistraattihäät isot. Itse maistraatin vihkimistilaan ei ainakaan Helsingissä paljon vieraita mahdu, mutta hääjuhlaan.

Meillä oli vastaavanlaiset juhlat viime kesänä. Kutsu tuli vain minun nimelläni, meillä myös silloin 5-vuotias tyttö, ei saanut hänkään tulla. Kyseessä oli myös isäni veljen tytön häät, eli serkkuni. Samalla periaatteella oli kutsuneet muitakin meidän suvun serkuksia ja esim vanhempani oli kutsuttu molemmat, mutta ei murrosikäisiä veljiäni jotka asuvat vielä kotona. Tosiaan minä olisin kelvannut, mutta mieheni ja lapseni ei, järkyttävää toimintaa. Isäni siis varmisti serkultani, että onko todella näin.

Sulhasen suvusta olikin sitten kutsuttu kaikki, ovat jotain herran kansaa-uskovaisia johon serkkuni hurahtanut sittemmin myös. Olisiko syy sitten tässä että piti ei uskovaisia karsia että saadaan isot uskovais-perheet paikalle...

Jokainenhan saa toki kutsua omiin juhliinsa ketä haluaa, mutta ei olisi kyllä minullekkaan tarvinnut sitä kutsua laittaa jos ei kelvata koko perheenä mennä.

Jos jotenkin on rajattava (ja onhan yleensä.. ) niin itse rajaisin niin, etten edes kutsuisi sukulaisia, edes sitä yhtäkään koko perheestä, joiden kanssa en ole juurikaan tekemisissä. Noh, mulle se ei tee edes tiukkaa koska en oikeastaan ole tekemisissä kuin ystävien kanssa.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Ja ei varmaan ollut rahasta kyse, kun ei ollut ruoka- tai alkoholitarjolua koko häissä! Tai tilanpuute kun oli tyhjää tilaa kuulema ollut vielä.

Jos muutkin oli kieltäytyneet tuollaisesta kutsusta niin tuli hyvin tilaa... ;)

Mun isoveljeltä tuli hääkutsu, kutsussa oli mun ja mun uuden miehen nimet.
Pojan nimeä ei ollut vaikka poika on sulhaspoikana :D
Poika on tottakai kutsuttu, oli vain jääny kutsusta pois. Tää hääpari ei kutsu muita lapsivieraita kuin sisarusten ja lähimpien lapset.

Yhteistyössä