Haalaari ensi talveksi, nyt 1,5 v ja 88 cm

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oli viime kuussa 1,5-vuotisneuvolassa 88 cm. 86 cm haalari on mennyt (ja menee) tämän talven. Yritän ostaa alesta haalarin ensi vuotta varten. Onko ihan liian epävarmaa?? Ostaisinko 98 cm? Vai kuinka paljon lapset kasvaa vuodessa? Vai kenties 104 cm? 2,5-vuotias on ensi talvena.

Kiitos! Siis 98 cm! Yleensähän haalarit on reiluja mitoitukseltaan.

..ja voihan sen aina myydä tai antaa kavereille tai serkuille tai säästää pikkusisarukselle...

Kymmenen senttiä jos kasvaa niin on kasvanut tosi reilusti mutta on mahdollista. Eli 98cm siinä tapauksessa. Mutta jos kasvaa maltillisesti niin 92cm on hyvä, tämä on todennäköisin vaihtoehto. 104cm on liian iso joka tapauksessa.

Oma lapseni on sen 89 senttiä ja on jo 2v ja 3kk. Minusta 1.5v kasvaa vielä hurjaa vauhtia. Ostaisin tuon 104 senttisen. Riippuu jos ostat reimaa niin ostaisin sen 98 senttisen

Mulla oli viimetalvena se tilanne että saatiin muutama haalari tälletalvea joten en ostanu ite. Koot on välillä 98-104 cm. 104 on aivan liian iso vielä vaikka poika on pitkä. Varmaan se menee sitten ensitalvena ainakin aluksi. Liian isossa lapsen on hankala olla.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Kymmenen senttiä jos kasvaa niin on kasvanut tosi reilusti mutta on mahdollista. Eli 98cm siinä tapauksessa. Mutta jos kasvaa maltillisesti niin 92cm on hyvä, tämä on todennäköisin vaihtoehto. 104cm on liian iso joka tapauksessa.

Ai, 92 cm:kin vois olla hyvä! Jotenkin vaikea uskoa, kun osa 92 cm bodeistakin jo hieman pieniä tai just sopivia. Tosin haalarit on isoja, mut silti.. Kiitos mielipiteestä silti! Ehkä uskallan tuollaisen pienemmänkin ostaa, jos esim. kirppikseltä löydän.

98cm veikkaisin, ite ostin viis vuotiaalle 128cm haalarin tänä talvena ajatuksella että se menee vielä ens talvenakin (meni isoveljellä, eikä pituuseroa ole tähän asti ollu neuvolan kortin mukaan ku max1cm),
eipä mene haalari tällä toisella pojalla ens talvena, mut aina ei voi osuu oikeeseen vaikka kuinka yrittää.
Tosin en uskalla nyt ostaa ens talven haalaria, kun en tiedä minkä kokoinen sen pitää olla.

Mä pähkäilin kanssa pitkään minkä kokoisen ostan pojalleni. Vaiketta lisää myös se, että merkkien välillä on hurjia koko eroja rinnakkaiskoossa... Netissä näkee muuten jotain kokotaulukkoja, oisko ollu reimalla tai rasavillillä? mutta muistaakseni joku koko on semmoinen, missä hihojen pituus yhtäkkiä humahtaa tietyn koon jälkeen... siis sitä ennen piteni vähän maltillisemmin...

Voi kyllä olla haastavaa löytää ylipäätään haalaria. Mulla tahtoi olla yhtä tuskaa tammikuun alussa, kun suurin osa möi ei-oota...

Alkuperäinen kirjoittaja ö:
Oma lapseni on sen 89 senttiä ja on jo 2v ja 3kk. Minusta 1.5v kasvaa vielä hurjaa vauhtia. Ostaisin tuon 104 senttisen. Riippuu jos ostat reimaa niin ostaisin sen 98 senttisen

No nythän tulee eriäviä mielipiteitä! Voi voi sentään, vaikeaa. Toiset ehdottaa 92 cm, toiset 104! Pitäiskö jättää ensi talveen koko osto... hmm..

98cm on varmasti hyvä. Oma lapseni oli viime syksynä 1,5-vuotiaana 90cm pitkä ja on tämän talven käyttänyt 92cm pukua-onneksi mitoitus riittää juuri ja juuri lopputalveksi. Itsekin ostin tuon puvun alesta vuosi takaperin, eikä olisi ollut haitaksi vaikka olisin ottanut kokoa isomman, niin paljon on pituutta tullut vuodessa lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja Se on vaikeaa:
Mä pähkäilin kanssa pitkään minkä kokoisen ostan pojalleni. Vaiketta lisää myös se, että merkkien välillä on hurjia koko eroja rinnakkaiskoossa... Netissä näkee muuten jotain kokotaulukkoja, oisko ollu reimalla tai rasavillillä? mutta muistaakseni joku koko on semmoinen, missä hihojen pituus yhtäkkiä humahtaa tietyn koon jälkeen... siis sitä ennen piteni vähän maltillisemmin...

Voi kyllä olla haastavaa löytää ylipäätään haalaria. Mulla tahtoi olla yhtä tuskaa tammikuun alussa, kun suurin osa möi ei-oota...

Niin, unohdin sanoa, että olin ostamassa vähän päälle 1-vuotiaalle 86 kokoista haalaria. Päädyin Lennen haalariin, ja se olikin huomattavasti kapeampaa mallia. Eli ostinkin sitten 92 kokoisen. Uskoisin, että menee hyvin ainakin tämän vuoden loppuun... mutta eihän noista kasvupyrähdyksistä tiedä...

Alkuperäinen kirjoittaja Se on vaikeaa:

No joo, voi olla, ettei kaupoissa enää ole. NEttikaupoissa olen nähnyt vielä.
Mutta mä ostan aika paljon käytettynä ja yritän pitää silmät auki.. =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ai, 92 cm:kin vois olla hyvä! Jotenkin vaikea uskoa, kun osa 92 cm bodeistakin jo hieman pieniä tai just sopivia. Tosin haalarit on isoja, mut silti.. Kiitos mielipiteestä silti! Ehkä uskallan tuollaisen pienemmänkin ostaa, jos esim. kirppikseltä löydän.

Meillä se 92 oli sillon keväthaalarina sillä 88cm. Ei mahtunu kun aivan alkusyskysn se 92 ja siirryttiin 98. Sullakin on pitkä muksu joka varmasti vielä venyy paljon sinne 2v mennessä, saati 2,5v.

Tuo ehdotus ajatella että lapsi kasvaa vuodessa 10 cm on ihan hyvä. "Reiluilla" merkeillä puku on tosi iso, kun pituus ja kokolappu täsmäävät ja käyttöikää on siis paljon kauemmin.

Remu, Minymo, Lenne, Molo ovat niukemmin mitoitettuja. Reima, Rasavil, Ticket, Lego ovat ainakin reiluja . Ciraff oli ainakin joskus luokka "niukempi".

Meillä oli 86cm, kun oli 88cm keväällä. Seuraavana talvena 98cm puku. Ja sitä seuraavana 104cm.

mulle taas joku viisaampi joskus sanoi että keskimäärin 10 senttiä tulee vuodessa lisää pituutta ja niin on ainakin meille tullut...

Yhteistyössä