Häälahja-asiaa... -Pää hajoo!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätoivoinen häävieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätoivoinen häävieras

Vieras
Eli saimme elämäni ensimmäsen hääkutsun, jossa suoraan lahjaksi toivotaan vain ja ainoastaan rahaa suoraan hääparin tilille. Nyt en tiedä yhtään miten pitäisi toimia!? Paljonko sitä rahaa oikein "pitäisi" antaa?? Kyseessä on mieheni hyvä kaveri puolisoineen. Ystäväpariskunnaksemmekin heitä voisi kai nykyään kutsua. Molemmat ovat työssäkäyviä ja ymmärtääkseni ihan ok toimeentulevia, iältään kolmekymmippisiä ja lapsettomia, ehkä hieman pinnallisiakin...

Me osallistumme häihin kaksin mieheni kanssa. Ja taloudellinen tilanteemme on heikko (surkea suorastaan tällä hetkellä). Minä olen kesän ajan käytännössä tuloton (olen opiskelija) ja mieheni työskentelee matalapalkkaisella allalla... Mieheltäni meni rahaa sulhasen polttareihin jo 120e + omat ruokansa ja juomansa polttareissa eli varmaan lähemmäs 200e!! Voiko ajatella, että polttarit oli jo osa häälahjaa, jolloin voisimme ehkä muistaa nyt hieman pienemmällä summalla...? Vai jätetäänkö tuo polttarikustannuksiin osallistuminen täysin huomioimatta?