E
Epätoivoinen häävieras
Vieras
Eli saimme elämäni ensimmäsen hääkutsun, jossa suoraan lahjaksi toivotaan vain ja ainoastaan rahaa suoraan hääparin tilille. Nyt en tiedä yhtään miten pitäisi toimia!? Paljonko sitä rahaa oikein "pitäisi" antaa?? Kyseessä on mieheni hyvä kaveri puolisoineen. Ystäväpariskunnaksemmekin heitä voisi kai nykyään kutsua. Molemmat ovat työssäkäyviä ja ymmärtääkseni ihan ok toimeentulevia, iältään kolmekymmippisiä ja lapsettomia, ehkä hieman pinnallisiakin...
Me osallistumme häihin kaksin mieheni kanssa. Ja taloudellinen tilanteemme on heikko (surkea suorastaan tällä hetkellä). Minä olen kesän ajan käytännössä tuloton (olen opiskelija) ja mieheni työskentelee matalapalkkaisella allalla... Mieheltäni meni rahaa sulhasen polttareihin jo 120e + omat ruokansa ja juomansa polttareissa eli varmaan lähemmäs 200e!! Voiko ajatella, että polttarit oli jo osa häälahjaa, jolloin voisimme ehkä muistaa nyt hieman pienemmällä summalla...? Vai jätetäänkö tuo polttarikustannuksiin osallistuminen täysin huomioimatta?
Tiedän, että jokainen muistaa hääparia itselleen sopivalla summalla. Haluaisin kuitenkin mielipiteitä siitä mikä olisi se sopiva summa tässä tilanteessa? Siis ihan selkeitä rahamääriä, kiitos!
Onko paikalla viimeaikoina vihittyjä -paljonko te saitte rahaa? Tai paljonko odottaisitte vieraidenne antavan? Entä paljonko sinä olet antanut rahaa häälahjaksi? Minusta 50e meiltä kahdelta yhteensä tuntuu jotenkin liian "vähältä", mutta esim. 100e on meille jo aivan mahdoton summa, vaikka mielelläni heitä siten lahjoisinkin... Ja miten tuo käytännössä toimii, kun pari toivoo rahan suoraan tilillensä: Koska se pitää sinne laittaa? Jo ennen häitä, hääpäivänä vai häiden jälkeen? Entäs kortti sitten - sellainen varmaan kuuluu jokatauksessa viedä häihin, vaikka lahja onkin laitettu tilille? Pitäisikö kortissa jotenkin mainita, että olemme laittaneet rahaa hääparin tilille?
- Tyhmiä kysymyksiä, mutta olen aivan pihalla tällaisten suoraan ilmaistujen rahalahjatoiveiden suhteen! :headwall:
Ja lämmin Kiitos, jos joku vaivautuu auttamaan siskoa hädässä!
Me osallistumme häihin kaksin mieheni kanssa. Ja taloudellinen tilanteemme on heikko (surkea suorastaan tällä hetkellä). Minä olen kesän ajan käytännössä tuloton (olen opiskelija) ja mieheni työskentelee matalapalkkaisella allalla... Mieheltäni meni rahaa sulhasen polttareihin jo 120e + omat ruokansa ja juomansa polttareissa eli varmaan lähemmäs 200e!! Voiko ajatella, että polttarit oli jo osa häälahjaa, jolloin voisimme ehkä muistaa nyt hieman pienemmällä summalla...? Vai jätetäänkö tuo polttarikustannuksiin osallistuminen täysin huomioimatta?
Tiedän, että jokainen muistaa hääparia itselleen sopivalla summalla. Haluaisin kuitenkin mielipiteitä siitä mikä olisi se sopiva summa tässä tilanteessa? Siis ihan selkeitä rahamääriä, kiitos!
- Tyhmiä kysymyksiä, mutta olen aivan pihalla tällaisten suoraan ilmaistujen rahalahjatoiveiden suhteen! :headwall:
Ja lämmin Kiitos, jos joku vaivautuu auttamaan siskoa hädässä!