Häälahjaksi rahaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipide
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielipide

Vieras
Meillä olisi kahden viikon päästä tiedossa häät ja morsiuspari on kutsussa pyytänyt lahjaksi rahaa kuoreen. Ei olla pariskuntana oikeestaan kauheasti tekemisissä, vaan enemmänkin tämä sulhanen on mieheni kaveri. Olen itse muutaman kerran nähnyt pariskunnan. Mikä olisi teidän mielestä sopiva summa antaa lahjaksi? Olen itse niin vastaan tuota pelkän rahan pyytämistä.. muutamalla kympillä saa jo kivan lahjan, mutta en nyt oikein kehtaisi muutamaa kymppiä kuoreen laittaa.. Mielipiteitä kaipaan kiitos :)

ei sekkiä, siitä on kaameä riesä! (Jos siihen meinaan kirjottaa, että Matti JA Maija, niin molempien on oltava paikalla sitä lunastamassa - ja oikeassa pankissa...)

Laita sileät 40e kuoreen ja sillä siisti.

Muutama kymppi (esim. 40) on ihan sopiva lahjan suuruus jos ette ole erityisen läheisiä. Omalle siskolle annoin satasen.

On ihan järkevää pyytää lahjaksi rahaa vaikkapa häämatkaa varten. Monesti hääparilla on kaikkea tavaraa jo enemmänkin kuin tarpeeksi.

Minoon sit varmaan outo, mutta minä en IKINÄ laittais kahta ja puolta sataa mummonmarkkaa kenenkään lahjaan :O Olen itsekin menossa naimisiin enkä katsoisi kummissani jos joku toisi kirjekuoressa 20 euroa lahjaksi. Sillä saisi jo ihan kelpo lahjankin, mutta meillä on kahden aikuisen ihmisen uusiohuusholli eikä mitään mahdu enää lisää mihinkään. Meinasin jo äsken kommentoida että jos ette ole edes läheisiä niin 20 euroa kuoressa on ihan kelvollinen lahja, ei siihen kuoreen tarvitse kirjoittaa keneltä se on, kortin voi laittaa vaikka erikseen.

Miksi sä menet niihin häihin jos sä koet ne vaan miehesi kavereiksi? Ilmeisesti he haluavat kuitenkin olla ystäviä teille, koska kutsun olette saaneet.
Minä antaisin ainakin 50?.

Yhteistyössä