Haalarin koko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kävijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kävijä

Vieras
Ajattelin ostaa lapselle alesta ensi talveksi haalarit. Mutta kokoa tuntuu olevan vaikea arvioida. Lapsella on pituutta n. 109cm ja on 4v. Kumpi koko mahtaisi olla parempi 116cm vai peräti 122cm.....

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Haalarit ovat yleensä aika reiluja, joten uskon 116cm olevan parempi, jos nyt ei ihme kasvupyrähdystä tapahdu. Tietty merkkikohtainenkin on toi koko että onko reilu :/

niin, esim reimatec on tosi relua kokoa

Ensi talveksi, vaikea tosiaan arvioida. Mä ottaisin sen suuremman, mutta mä otankin aina liian ison... Merkistä riippuu kans, meillä 99 cm poijalla Lenne 110cm haalari reilu, mutta tuskin kuitenkaan enää enstalvena mahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
Haalarit ovat yleensä aika reiluja, joten uskon 116cm olevan parempi, jos nyt ei ihme kasvupyrähdystä tapahdu. Tietty merkkikohtainenkin on toi koko että onko reilu :/

says who? :D ei ainakaan mun mielestä :D mutta meillä nyt siis 112cm pitkällä käytössä 116, eikä tasan mahdu ens talvena... =)

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:

says who? :D ei ainakaan mun mielestä :D mutta meillä nyt siis 112cm pitkällä käytössä 116, eikä tasan mahdu ens talvena... =)

meillä ei mistään muusta haalarista menis pojalle 98cm mutta reimatecistä mahtu =)
muutoin käyttää 104cm

meillä ei mistään muusta haalarista menis pojalle 98cm mutta reimatecistä mahtu =)
muutoin käyttää 104cm

hyvä niin =)

lapsethan kasvaa keskimäärin 7 cm vuodessa.Eli ap:n poika olis just ja just siihen 116 cm pukuun mahtuva vesseli.
Mutta mä ostasin sen 122 puvun itse.Tänään just ostin pojalleni lassietecin puvun 110cm ja poika on pitkä 106cm,joten kyllä ne puvut aina tahtoo tarvia sellaset "lisäsentit".

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
lapsethan kasvaa keskimäärin 7 cm vuodessa.Eli ap:n poika olis just ja just siihen 116 cm pukuun mahtuva vesseli.
Mutta mä ostasin sen 122 puvun itse.Tänään just ostin pojalleni lassietecin puvun 110cm ja poika on pitkä 106cm,joten kyllä ne puvut aina tahtoo tarvia sellaset "lisäsentit".

niin munkin mielestä, merkki ku merkki, mun mielestä kivemman näköinen ku pussittaa lahje, ku sellanen just suorana oleva.. =) ja lapsen liikkumisenkin kannalta kivempi =)

Nää on aina niin hankalia juttuja.. Itse ostaisin teille koon 116. Meidän 4v tyttö on nyt n. 102cm pitkä ja käyttää 104 haalaria, mikä on aika reilu. Pohdin myös, että minkä kokoisen haalarin ostaisin ensi vuodeksi ja päätin ostaa 110cm. Seuraava koko olisi ehdottomasti liian suuri.

Pojalla (2v./98cm) on Rasavilin puku 104cm eikä todennäköisesti mahdu ensi talvena. Poika pitkäselkäinen, joten selkäosa jää lyhyeksi vaikka lahkeissa on vielä hyvin varaa. Viimetalvinen Reiman 98cm puku sensijaan mahtuu vieläkin. Eri pukuja kannattaa kokeilla ja katsoa lapsen päällä kasvunvara eikä luottaa senttimittoihin.

Samaa mieltä. Poika 3v. hitusen päälle 100cm. Reimatecin haalari 104cm ja vois olla isompikin.
Jos nyt menis jo 110cm kevyesti niin ens talvena 4 vuotiaana vois haalari olla 116cm.
Vertaan helposti Nytkypyllyn pienemään tyttöön. Omalla pojalla menee samaan aikaan kokoa pienempi kun on vuotta nuorempi :D

Yhteistyössä