Häämenu..mielipiteitä kaivataan :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja morsian18812
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

morsian18812

Vieras
Pähkäillyt viimeset pariviikkoa yömyöhään asti koneella että miten tuon menun kanssa.. olisko täällä ketään mukavia ihmisiä antamaan mielipidetä :) ?

elikkäs

-erilaisia salaatteja (3-4 näistä: tonnikala, kana, sieni, peruna, viher, feta)
tai salaatti buffet tyylillä

-keitetyt perunat ja porkkanat
-porsaan sisäfile + kermakastike
-lihapullat
-makaronilaatikko
-savu tai loimulohi
-kasvisgratiini

Kahvin kanssa mansikkakakku ja erilaiset "cupcaket"..

lapsi vieraita ajatellen n nuo lihapullat ja makonilaatikko, en tahdo kommentteja niistä nippotavilta :) lapsia varten myös mahdollisesti joku karkkibuffet tyylinen juttu missä niin makeeta kuin suolaistakin.

Mutta onko tuossa menussa jotain liian vähän..? vai mitä mieltä olette?

Ja voikohan noi lihapullat tehdä etukäteen ja pakastaa...? meinasin itse ne tehdä, osaan kyllä, mutta en ole koskaan pakastanut lihapullia :D

Ja mites tuo mansikkakausi, vieläkö elokuun puolessa välissä niitä saa..?

Toi on ihan perus tavallinen häämenu. Mutta ei siinä mitään vikaa ole. Tykkää tosi paljon kasvisgratiinista ja savulohesta ja noista salaateista. Lihaa en välttämättä söisi.

Arkista ja tylsää,sorry vaan.
Nuo kaikki on tavallista arkiruokaa,joita jokainen tekee kotonaan työpäivän jälkeen.
Noista ei mikään käy juhlaruoaksi.

Laadukasta hyvää ruokaa syö lapsetkin.En todella ymmärrä ajatusmaailmaa,jossa lapset syövät joka paikassa vain lihapullia ja makaronilaatikkoa.Pikkaisen kunnioitusta myös lapsille.
Entäs teinit,heitä et huomioinut lainkaan,nehän kaikki syö kanaa ja nuudelia.Ja vanhukset,nehän syö vaan soseutettua ruokaa.Pannaan vaan kaikki sammaan muottiin.

Ja karrkkibuffetti..just,eiköhän kakussa ja pikkuleivissä ole tarpeeksi makeaa lapsillekin.
Nämä ovat juhlat!Isot,aikuisten juhlat!Ei mitkään lastenkekkerit.Kas kun et laita ongintaa.Lasten on
hyvä nähdä ja kokea etiketin mukaan järjestetyt "oikeat" juhlat:Ne on arvokkaita,jännittäviä,niissä kuuluu käyttäytyä.Itse,nimenomaan muistan lapsuudesta,häät positiivisesti juuri siksi,että niissä oli myös arvokkuutta,jotain "prinsessaa",ne oli erilaiset kuin tavis synttärikutsut.
Kyllä lapset voivat hetkittäin seikkailla aikuisten maailmassa,se on jännää ja siitä oppii paljon.

En ikämaailmassa tarjoaisi niinkin tärkessä juhlissa,kuin häät makaronilaatikkoa,lihapullia,porsasta,pelkkiä keitettyjä perunoita ja porkkanoita,lohtakin ja fetasalaattiakin on joka työmaaruokalassa.Todella luvattoman mielikuvituksetonta.

Please,vähän mielikuvitusta!Muuten voi vieraat mennä suoraan mäkkärin kautta kotiin

jaa miksiköhän nimenomaan omissa häissään ei sais syödä sellasta ruokaa mistä itse pitää? en tajua miksi häissä pitäis olla joku linnanjuhlien ruokalista..

jaa miksiköhän nimenomaan omissa häissään ei sais syödä sellasta ruokaa mistä itse pitää? en tajua miksi häissä pitäis olla joku linnanjuhlien ruokalista..Ja mun häissä ei ainakaan tarvitse olla mitään etikettejä, arvokkuutta ja parruja ahtereissa, saatan olla vanhanaikainen mutta eikö häissä yleensä olla juhlimassa rakkautta hyvin läheisten ihmisten kesken?

Ihan hyvältä kuulostaa ja varmasti maistuisi :)

Olin kerran sellaisissa häissä joissa oli lapsille kahvin aikana oma pöytä, jossa tarjottiin jäätelöä ja sai jäätelön kaveriksi lusikalla ottaa hienoista lasiastioista karamellejä- ja lapset tykkäs!!!

Makaronilaatikon jättäisin minäkin oikeasti pois, kyllä ne liahpullat lapsia ajatellen riittäisi, kun on tuota muuta kuitenkin niin paljon.
Tai sitte omat lapset on niin hyviä syömään että ne söis kyllä noita aikuisille mieluisampia ruokiakin, ei varmasti ottais sitä makaronilaatikkoa ku ehkä ihan murusen.

Mutta hyvä menu muuten :)

Makaroonilaatikon jättäisin itsekkin pois. Kyllä lapsille riittää lihapullat ja perunat. Ei ne pienet mahat edes montaa pullaa vedä.

Ja aiempaan, niin eiköhän jokainen päätä omien häidensä menun. Kaikkia ei pidä häitä niin arvokkaina juhlina, että ainoastaan linnan juhlat -menu on ainoa oikea.
mm. meidän häät tulee olemaan astetta rennommat, ei mitään iltapuku meininkiä :)

Ei nyt hirveän juhlavaa, mutta ihan hyvännäköistä perusruokaa: meidän perhe ainakin saisi mahansa täyteen (joskin tuota makaronilaatikkoa pidän minäkin turhana)
Omat lapset ainakin söisi hyvällä ruokahalulla perunat ja porkkanat, lihapullat ja kalat ja saisi kyllä mahansa täyteen.
Jos suunnitteilla on muutenkin sellaiset aika rennot ja kodikkaat häät, niin tuo ruoka sopii menoon oikein hyvin.

Oonko mä ainoa jonka mielestä toi makaronilaatikko on ihan kiva ja vähän erilainen lisuke tonne pöytään. Vähän retrohtava kuten joku sanoi. Ja siis olettaen että tuo on makaronilaatikkoa eikä liha-makaronilaatikkoa :D

Makaronilaatikon voisin minäkin jättää pois. Muuten kyllä kuulostaa mun mielestä kivalta :)! Ja kyllä muuten kohtuu moni aikuinenkin ottaa lihapullia lautaselleen ;) (ainakin meilläpäin, kun yleensä miehen täti tekee juhliin kuin juhliin nuo lihapullat ja ne ovat tosi hyviä!).

Mun mielestä ruokailu juhlissa on juttu, jossa ei nyt tarvii ihan olla ulkoavaruudesta ja miettiä mikä olisi riittävän hienoa ja erikoista! Eiköhän juhlat (nyt siis häät) ole ne juttu, mitä vietetään, eikä arvioida mielikuvitusasteikkoa.

possupihvit eivät ole juhlaruokaa. lisäksi jos teet vierä makaronilaatikon ja lihapullat nauta-sikajauhelihasta, on siitä juhlava ruoka kaukana :x
salaatit on jees, samoin kasvisgratiini ja lohi
mansikkakakku on jo liian kulunut

ihan hyvältä kuulostaa :)
Onko makaronlaatikko nyt todella vain makaroneista vai tarkoitatko liha-makaronlaatikkoa? Liha-makaronilaatikon jättäisin pois(todella arkinen ja vähän turha), pelkistä makaronista ja munista makaronilaatikko on ihan ok lisäke...
Vähän jotain mielenkiintoista vielä kaipaisi, voisiko noi porkkanat maustaa vaikka mintulla..?
Itse tekisin kyllä kunnianhimoisemman menun mutta kaikki järjestää häänsä tavallaan!!
Karkkibuffetti kuulostaa hyvältä, jos sen toteuttaa kauniisti esim. lasipurkeista <3 :)
Miten olette ajatelleet juomapuolen?

En oikein ymmärrä tuon makaronilaatikon funktiota, koska tuo menu on muutenkin niin arkinen, että tuskin tuottaa ongelmia lapsillekaan syödä tavallista possunlihaa ja perunoita. Kuulostaa lasten menulta jo valmiiksi. Anteeksi. Jos menu olisi selvästi aikuiseen makuu, kovin maustettua jne. niin silloin ymmärtäisin.

MInusta menu tuollaisenaan kuulostaa ihan meidän arkiruoalta, vähän tylsä juhliin. Riippuu tietysti paljon mausteistakin, millainen menu lopulta on. Miten salaatit maustettu? Esim. balsamico toimii hyvin salaateissa, yrttejä sekaan, mausteita, vähän parempaa juustoa, erilaisia salaattilajikkeita värin ja koostumuksen vuoksi jne. Perussalaateista saa todella hyviä ja tyylikkäitä versioita juhliin pienellä tuunauksella. Lisäksi salaattien kanssa toimii esim. marinoitu punasipuli.

Mutta jos on vain perus fetasalaattia ilman mitään marinointia tavallisesta lehti/jääsalaatista, niin se ei taas ole juhlavaa nähnytkään! Ja miten possu on maustettu, entä gratiini? Possulle voisi käydä pippurikastikekin, kun lisäkkeet ovat niin neutraaleja.

Siis minusta ei kuulosta kovin juhlavalta aikuiseen makuun tuo menu.

[QUOTE="Hih";25979193]Oonko mä ainoa jonka mielestä toi makaronilaatikko on ihan kiva ja vähän erilainen lisuke tonne pöytään. Vähän retrohtava kuten joku sanoi. Ja siis olettaen että tuo on makaronilaatikkoa eikä liha-makaronilaatikkoa :D[/QUOTE]

Mä tykkäsin kanssa!

Musta toi kuulostaa kivalle. Tulee heti sellainen "kotoisa" olo.

Jos jotkut haluaa viettää häitään etiketin mukaan niin hyvä, jotkut toiset taas ei.
Ja sit on meitä, jotka tykkäävät kaikista juhlista ja ovat oman hääateriansa nauttineet aamuyöstä snagarilla ;)

Yhteistyössä