häämuonituksesta teiltä kysyisin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helmiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja helmiäinen:
myöhään juu aateltiin juhlia :D
kahville mansikkakermakakku, kuivakakkua, keksiä, pullaa...
iltapalalle aateltiin kaikkea päivälliseltä jäänyttä + muuta pientä. ja tietty boolia :D

Kannattaa huomioida se, että kaikki ei juo boolia eli kannattaa olla olutta ja siideriä. Jotkut saattaa juoda viiniä. Ai niin ja pitäähän sitä jotain alkoholitontakin juomista olla :whistle: :D :saint:

Mun serkun likan häissä oli kyllä kunnolla varauduttu juomien (ja ruoan ) suhteen, sillä sitä juomistä riitti joka makuun :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja helmiäinen:
myöhään juu aateltiin juhlia :D
kahville mansikkakermakakku, kuivakakkua, keksiä, pullaa...
iltapalalle aateltiin kaikkea päivälliseltä jäänyttä + muuta pientä. ja tietty boolia :D

Kannattaa huomioida se, että kaikki ei juo boolia eli kannattaa olla olutta ja siideriä. Jotkut saattaa juoda viiniä. Ai niin ja pitäähän sitä jotain alkoholitontakin juomista olla :whistle: :D :saint:

Mun serkun likan häissä oli kyllä kunnolla varauduttu juomien (ja ruoan ) suhteen, sillä sitä juomistä riitti joka makuun :D :D

hyvä vinkki =)

Alkuperäinen kirjoittaja nam:
Alkuperäinen kirjoittaja Kätevä Emäntä:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Kokonainen palvattu sika?!? Siihen leikkaja mukaan.

Tuo on myös minusta hyvän kuuloinen idea. Voisi olla sitten vaikka kahta erillaista kastiketta kyytipojaksi tarjolla. Vaikka sieni, punaviini tai pippurikastiketta. Jokaisellle varmaan löytyisi mieluinen vaihtoehto.

Minä ottaisin ainakin! :D

Kuulostaa kyllä kieltämättä aika herkulliselta... :p :p Varsinkin jonkun pippurikastikkeen kanssa!

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja nam:
Alkuperäinen kirjoittaja Kätevä Emäntä:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Kokonainen palvattu sika?!? Siihen leikkaja mukaan.

Tuo on myös minusta hyvän kuuloinen idea. Voisi olla sitten vaikka kahta erillaista kastiketta kyytipojaksi tarjolla. Vaikka sieni, punaviini tai pippurikastiketta. Jokaisellle varmaan löytyisi mieluinen vaihtoehto.

Minä ottaisin ainakin! :D

Kuulostaa kyllä kieltämättä aika herkulliselta... :p :p Varsinkin jonkun pippurikastikkeen kanssa!

Mut ap ei vaivaudu edes kommentoimaan :whistle:
Mut oikeasti ihan ykkös idea

mua on monesti harmittanut häissä kun se alkoholiton juomavaihtoehto on ollut aina sitä mehua.. vaikka ei mehussa mitään vikaa oo mut jotenkin sitä kaipaa niitä kuplia juomaan.. oli se sit vaikka kivennäisvettä..

Kiusaukset ja laatikot on "halpis ruokaa" ei miun mielestä missään nimessä juhlaruokaa. Just joku paahtopaisti ihanalla kastikkeella tai kanan rintafileitä kastikkeella tai jotain semmosta mielellään. Mut siis liha tai kana kastikkeella ja peruna jotenkin laitettuna ja sit kaikki salaatit ja kalat ja muut niin hyvä tulee..

Ilmeisesti kenenkään mielestä juhlissa ei voi tarjota keittoa? Minun mielestä esim. kunnon lihakeitto tai lohikeitto on hyvä juhlaruoka! Illaksi sitten salaattia ja suolaista piirakkaa, naposteltavaksi esim. coctailtikkuja (tai siis niihin jotain evästä :)).

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ilmeisesti kenenkään mielestä juhlissa ei voi tarjota keittoa? Minun mielestä esim. kunnon lihakeitto tai lohikeitto on hyvä juhlaruoka! Illaksi sitten salaattia ja suolaista piirakkaa, naposteltavaksi esim. coctailtikkuja (tai siis niihin jotain evästä :)).

Ehdottomasti ehdottaisin talvihäihin ruuaksi keittoa.
Ensin voisi olla eri salaatteja ja sit keitto ja leipä.
Keitto vois olla ihan joku peruskeitto tai joku fiinimpi; esim sipuli tai joku sosekeitto
tai vaikka juusto-poro tms.- ja fiinimmän kans leipäkuutiot, kolmiot tai patonki .
Mahd. muita leipä valikoimia ja juustotarjotin.

Kaikki käy myös mahd. iltapalalla.

Juomat budjetin ja vieraiden mukaan, mut entä miten olisi talvella kuumajuoma
boolin tilalle tai esim. kotiviiniä. Ruuan kanssa kuplivaa vettä ja vaikka snapsit.
Ois ainakin erilainen.