Haamupotkut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huhhuh..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huhhuh..

Vieras
Tänään olen aamusta asti tuntenut liikkeitä vatsassa AIVAN samantuntuisia kun sikiön ensimmäiset liikkeet. Ja tiedän kyllä miltä vauva liikkeet tuntuvat kun synnytyksestä on reilu vuosi.
Ihan kuin pieniä napakoita potkuja, osa näkyi myös vatsan läpi. Olen kyllä kuullut haamupotkuista ja niitä olenkin synnytyksen jälkeen sillon tällöin tuntenut, mutta että nyt on koko päivän aikana silloin tällöin havahtunut noihin liikkeisiin.

Raskaus kuulostaa kyllä varsin mahdottomalta ajatukselta sillä minulla on ollut nyt n 4 kk ehkäisykapseli ja tiputteluvuotoa oli ekat 3 kk kapselin laiton jälkeen. Nyt ei tosin ole muutamaan viikkoon tullut minkäänlaista vuotoa.
Pahoinvoinnisa olen kärsinyt kapselin laiton jälkeen mutta luin jostain että kapselin haittavaikuksena voi juurikin olla pahoinvointi. Tein kyllä varmistuakseni asiasta viikko sitten kaksi testiä ja molemmat negatiivisia.
Mutta nyt tämä kummalliset liikkeet on taas saanut pään ihan pyörälle...

Mitä ihmettä tämä voi olla? Jotain lihaskramppeja vai? ????

Mäkin olen joskus noita tuntenut, on tosi hämääviä. Kannattaa nyt vaan luottaa niihin negatiivisiin testeihin. Ja jos nyt muita raskausoireita tulee niin sit käyt vaikka verikokeissa varmistamassa.

Suoliston potkuja ne on, usko pois. Mitä muutakaan? Mullaki noita on ollu, ihan selviä potkuja. Niin selviä että piti se testiki (negatiivinen) jossain vaiheessa tehä. :)

Mulla synnytyksestä yli 4kk, ja tuntuu välillä haamupotkuja, saa nähdä kauanko jatkuvat..? Kai niitä voi tulla pitkänkin ajan päästä. Jos sua huolettaa ja testi näyttää edelleenkin negaa, niin ehkä kannattaa kysellä asiasta vaikka ehkäisyneuvolasta, gyneltä, tai mikä taho nyt paikkakunnallasi noista asioista vastaa.

Olen 164/57 eli ei ylipainoa mutta mulla edellisessä raskaudessa rupes masu näkymään vasta rv 27. Kunpa olisi vain suoliston potkuja ja loppuis niin sais mielenrauhan. Tulee jo muuten ikävä niitä oikeita vaavin liikkeitä! :D

Alkuperäinen kirjoittaja en tiiä;29600230:
Mulla synnytyksestä yli 4kk, ja tuntuu välillä haamupotkuja, saa nähdä kauanko jatkuvat..? Kai niitä voi tulla pitkänkin ajan päästä. Jos sua huolettaa ja testi näyttää edelleenkin negaa, niin ehkä kannattaa kysellä asiasta vaikka ehkäisyneuvolasta, gyneltä, tai mikä taho nyt paikkakunnallasi noista asioista vastaa.

No mulla tuntuu noita vieläkin ja edellisetä synnytyksestä on jo kohta 10 vuotta, joten kyllä ne vaan on suolistovaivoja.
Mulla ainkin voimistuvat ruoan jälkeen ja usein myös illalla. Jos olisin raskaana niin sit olisin kyllä jo tehnyt ennätyksen, odottnut 10 vuotta lasta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="Piukkis";29600266]Niin että olisi ihan iloinen yllätys jos oliskin oikeita potkuja..? :)[/QUOTE]

Ei ei ei vauvaa meille nyt vaikka toki on aina olemassa se pieni vauvakuume mutta nyt ei ole pikkukakkosen aika. :) mutta ei kai semmosta äitiä ookkaan joka ei joskus haikeudella ekoja pikku potkuja ikävöisi? ;)
Kyllä mä toivottavasti vielä jonain päivänä saan tuntea muutakin kun suoliston potkuja mutta ei nyt :D

Itse kanssa jo tehny 4 testiä noiden luulemieni potkujen vuoks. En ollut kuullutkaan ettö niillä on nimi :)
Itsellä kans vähän reilu vuosi synnytyksestä..
Oon nyt ajatellu, että suolisto on jotenkin eri järjestyksessä, nii ne ilmavaivat tuntuu nykyää vähän erilaisille kun ennen

Kyllä ne vaan on suoliston myllerryksiä. Se on ihan tutkittu juttu, että raskauden jälkeen naisen aivonystyrät voi alkaa virheellisesti tulkitsemaan ilman kulkua suolistossa "vauvan potkuiksi". Sulla on mahassa ilmaa, mutta sun aivot koittaa sulle väkisin viestittää virheellistä tulkintaa, kun siellä on vielä muistissa se raskausaika.

Mulla on ihan samaa, synnytyksestä nyt 1,5 vuotta. Alkoi aika pian synnytyksen jälkeen eikä vieläkään näy loppua....

En ole koskaan ollut raskaana ja tuossa noin viikko pari takaperin tunsin vatsassani oudon tunteen. Se oli kai ihan kuin potku, vatsa myös heilahti vähän :) Ajattelin, että tuoltakohan vauvan potkut tuntuu :) tuntui siis erilaiselta kun ilmavaivat yleensä.

Mutta oli ne ilmavaivoja ja ehkä on niitä myös sinulla ap :)

Minä säikähdin pari kuukautta sitten samaa asiaa :D makasin selälläni, ja siis vatsa oikein nousi noista "potkuista". Tai sillain et vatsan iho kohoili vähän, ihan kuin vauvan potkut :D mulla meni pää ihan sekaisin, ja paniikissa ostamaan testiä, joka luojan kiitos oli negatiivinen! Eli kyllä se ilmakin ilmeisesti tuommoista tekee. :D mullakin kaksi lasta vain reilun vuoden ikäerolla, et varmaan joo se suolisto uusissa asennoissa tuolla tjtn. Kauheesti ainakin pelästyin!

Minun äiti kävi viime kesänä ostamassa raskaustestin kun noita haamupotkuja alkoi olla niin paljon ja isoja, että maha heilui. :D Hän on neljä lasta synnyttänyt ja sterilisaatiossa käynyt. Hän vannoi, että vaikka hän 54-vuotiaana tiesi, ettei hän voinut olla raskaana niin silti oli hänen pakko tehdä se testi :D Ne olivat niin todentuntuisia :D

Joo siis mulla ei ole ollut syytä edes epäillä olevani raskaana, kun ei voida mitenkään saada lapsia luomusti, joten haamupotkuiksi olen tulkinnut ja pieruiksi :) Ihan alussa välillä epäilytti melkein, että jäikö sinne mahaan vielä joku, kun suolet ilmeisesti haki niin kovasti paikkaansa! :D Mutta siis onhan se hassun tuntuista, kun vauva potki eniten just oikealle kylkeen/kylkikaareen päin, niin siinä niitä haamujytinöitä tuntuu voimakkaimmin, ehkäpä hermot on jotenki herkemmät siitä kohtaa.

Minun äiti kävi viime kesänä ostamassa raskaustestin kun noita haamupotkuja alkoi olla niin paljon ja isoja, että maha heilui. :D Hän on neljä lasta synnyttänyt ja sterilisaatiossa käynyt. Hän vannoi, että vaikka hän 54-vuotiaana tiesi, ettei hän voinut olla raskaana niin silti oli hänen pakko tehdä se testi :D Ne olivat niin todentuntuisia :D

Ai niin.. Ja pikkuveljeni (perheen kuopus) on 28-vuotias :D

Ei ei ei vauvaa meille nyt vaikka toki on aina olemassa se pieni vauvakuume mutta nyt ei ole pikkukakkosen aika. :) mutta ei kai semmosta äitiä ookkaan joka ei joskus haikeudella ekoja pikku potkuja ikävöisi? ;)
Kyllä mä toivottavasti vielä jonain päivänä saan tuntea muutakin kun suoliston potkuja mutta ei nyt :D

Niimpä, onhan se raskausaika jäänyt kummittelemaan söpönä aikana, että välillä kaihosasti miettii jos vielä joskus, mutta järki syistä lapsia ei tähän taloon enää tekemällä tehdä! On ärsyttäny kyllä kieltämättä, kun mullakin hormonikierukasta tullut ihan selviä raskausoireita, että pitää tuntea niitä sulosen kamalia oireita ilman vaavia sisällä.

Noista haamupotkuista oon miettiny aina, et jos ei tulis mitään ilmaa tulis ulos, pitäis ruveta kai testiäkin tekemään. Aina on onneksi jommasta kummasta päästä tullut!! :D

Yhteistyössä