Haaparannan Ikeaan ostoksille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyyti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyyti

Vieras
Jelpatkaas nyt, kun mä en ole koskaan tuolla Haaparannan Ikeassa käynyt. Siellähän voi maksaa euroilla? Onko edullisempaa maksaa käteisellä vai pankkikortilla? Kun olen jostakin kuullut, että kurssi riippuu vähän siitä, että millä tavalla maksat. Visaa mulla ei ole.

Entä se lasten hoitopaikka? Kuinka pitkäksi aikaa lapsen voi jättää sinne leikkimään? Maksaako se jotain?

Entä ravintola, löytyyhän sieltä oikeasti sellaista ruokaa, että meidänkin nirppanokat syö :) Niin ja mietiskelin tuossa, että kun tuo esikko on maito + muna-allergikko, niin kai sekin siellä jotain syötäväksi saa?

Kyllä mä ahkerasti jo netin kautta luin tuosta Haaparannan Ikeasta, mutta kaikki vinkit on kyllä tervetulleita, ettei tartte ihan hoomoilasena siellä kulkea :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nyyti:
Jelpatkaas nyt, kun mä en ole koskaan tuolla Haaparannan Ikeassa käynyt. Siellähän voi maksaa euroilla? Onko edullisempaa maksaa käteisellä vai pankkikortilla? Kun olen jostakin kuullut, että kurssi riippuu vähän siitä, että millä tavalla maksat. Visaa mulla ei ole.

Entä se lasten hoitopaikka? Kuinka pitkäksi aikaa lapsen voi jättää sinne leikkimään? Maksaako se jotain?

Entä ravintola, löytyyhän sieltä oikeasti sellaista ruokaa, että meidänkin nirppanokat syö :) Niin ja mietiskelin tuossa, että kun tuo esikko on maito + muna-allergikko, niin kai sekin siellä jotain syötäväksi saa?

Kyllä mä ahkerasti jo netin kautta luin tuosta Haaparannan Ikeasta, mutta kaikki vinkit on kyllä tervetulleita, ettei tartte ihan hoomoilasena siellä kulkea :)

Voi maksaa euroilla ja voi maksaa electronilla, ja se summahan muutetaan joka tapauksessa euroiksi, niin sama kummalla maksat.. sinne lasten hoitopaikkaan on ikäraja 3-vuotta, en siis tiedä hinnoista tai muusta kun oma lapsi ei sinne ole vielä saanut mennä käymäänkään.. Ravintolasta löytyy mielestäni hyvin ruokaa, kaikille. Itse en voi maitoa syödä ja aina olen kyllä pystynyt syömään, että on kyllä ollut maidottomiakin vaihtoehtoja =).

voi maksaa euroilla, visallahan se halvin ois maksaa. En osaa sanoa onko sillä sitten eroa maksaako käteisellä vai suomalaisella pankkikortilla, ne taitaa mennä saman kurssin mukaan.

Hoitopaikka ei maksa ja siinä saa lapset olla tunnin.

Ravintolassa myydään tavallista kotiruokaa, mutta tuosta allergia asiasta en valitettavasti osaa sanoa.

Muuta en oikeen osaa kertoa, kysy jos jotain tulee mieleen. Joulu jtut siellä oli -70% :xmas:

Kannattaa iman muuta maksaa luottokortilla tai electronilla jolloin IKEA veloittaa korttia SEK määräisesti ja vaihtokurssi määräytyy pankin kurssin mukaan. IKEAN kurssi on selvästi pankin kurssia huonompi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pankkiiri:
Kannattaa iman muuta maksaa luottokortilla tai electronilla jolloin IKEA veloittaa korttia SEK määräisesti ja vaihtokurssi määräytyy pankin kurssin mukaan. IKEAN kurssi on selvästi pankin kurssia huonompi.

Joo, mutta joka kerta kun minä olen siellä käynyt, niin se summa (kruunut) muutetaan euroiksi, kun maksat suomalaisella kortilla/euroilla.. Ja melko monen monta kertaa siellä käynyt..

No mulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin maksaa pankkikortilla. Tai käteisellä. Mutta jos siis siellä suomalainen tavallinen Sampopankin kortti kelpaa, niin sillä siis. Eli siis käyhän tavallinen pankkikortti? Luottoja tai electroneja mulla ei ole.

Mutta kiitos kommenteista, nyt mulla on vähän varmempi olo lähteä Ikeaan ostoksille.

Mun mielestä siellä ei ole kovin kaksiset ruoat, mutta ihan syötäviä ne on. Viimeksi otin lihapullat, lautasella oli 2 pientä perunaa ja 15 lihapullaa! Ei jaksanu syödä kyllä. Lapsille saa omat annokset. Valinnan varaa ei ole paljoa. Edulliset ruoat silti, että kyllä ollaan siellä syöty aina ku käyty mut ei mitään gourmeeta kannata odottaa.

Miten mä muistelisin, että siellä ei voi maksaa tavallisella suomalaisella pankkikortilla. Luottokortilla tulee ostopäivän kurssi, sitä suositten. Kaupan oma vaihtokurssi on aina paljon heikompi. Tai voihan käyvä vaihtamassa kruunuja pankissa.