Häärahamme ei ilmeisesti ollut tarpeeksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Olimme kesän aikana häissä ja rhatilanteemme ei tällä hetkellä ole paras mahdollinen.Annoimme lahjaksi 30? lahjasekin.Tätä edelsi polttarit, joihin niihinkin kului rahaa ja hääpäivänä tietenkin liikuttiin vielä taksilla ja edes takaisin, joten rahaa kului meidän budjetilemme melko paljon.Häät olivat toukokuussa ja mitään ei ole sen jälkeen hääparista kuulunut emmekä ole saaneet kiitoskorttia tai muutakaan.Hääpari halusi nimenomaan rahaa lahjaksi ja annoin sen mitä periaatteessa varaa oli, mutta se oli ilmeisesti liian vähän.Markka-aikaan kun kirjoitin esim.ylioppilaaksi oli 150-200 mk ihan normaali lahjasekki, mutta nyt euroaikana tuo 30? ei taida olla enää mitään. :(

Joo, eipä ole tullut mun veljeltä ja vaimoltaankaan mitään kiitoskorttia häiden jälkeen. Ja häät olivat siis 7.7. 07. Toivoivat kans rahaa mut kun meillä ei ole kauheasti antaa. Ja olin jo varannut heille häälahjan (pussilakanat), niin en viitsinyt niitä jättää antamattakaan. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Vatkuli:
30 ? on ihan hyvä lahjasumma. Kuten itsekin mainitsit kukin laittaa sen mukaan mikä tilanne on :)

näin on asia, olen samaa mieltä, jokainen antaa varojensa mukaan lahjan, luulis että on tyytyväisiä että saavuitte paikalle edes =)

Kuulin eräältä toiselta, joka ei ollut päässyt heidän häihinsä mutta muisti heitä muuten ja auttoi lastenhoidossa, että oli saanut heiltä vielä jäljelle jääneistä kiitoskortin eli ilmeisesti muutama "ylimääräinen" jäänyt...Joka kertoisi sen puolesta, että koska kävimme "kuokkimassa" heidän häissään noin pienellä rahasummalla emme ansaitse sitä kiitoskorttiakaan :(

Alkuperäinen kirjoittaja kahvipannu porisee:
Onko kukaan muukaan saanut kortteja?
Voihan olla että ne lähetetään myöhemmin :)

Olen samaa mieltä. Ainakin meidän häiden jälkeen meni kauan ennen kuin saimme kiitoskortit postiin. Oli kaikenlaista muuta tekemistä ja ne vain jäivät kun piti palata töihin ja valokuvausliikekin oli toisella paikkakunnalla.
:/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuulin eräältä toiselta, joka ei ollut päässyt heidän häihinsä mutta muisti heitä muuten ja auttoi lastenhoidossa, että oli saanut heiltä vielä jäljelle jääneistä kiitoskortin eli ilmeisesti muutama "ylimääräinen" jäänyt...Joka kertoisi sen puolesta, että koska kävimme "kuokkimassa" heidän häissään noin pienellä rahasummalla emme ansaitse sitä kiitoskorttiakaan :(

minen usko että oikeesti kukaan hääpari noin ajattelee! :( en usko että kyttäävät rahasummia ja sen mukaan kortteja lähetetään...hääpari ei joko ole vielä lähettäny niitä kortteja (mutta antoivat tälle eräälle jo kortin jos tiesivät että niitä silti yli jää ja näkivät kasvotusten joten ei tarvinu postittaa,eli sai kortin jo) tai sitten on sattunu joku erehdys...mutta tosi vaikee kuvitella että kukaan jättäis liian "arvottoman" lahjan takia kortin lähettämättä jos juhlissa olitte juhlistamassa heidän tärkeää päivää =)

sitäpaitsi 30? on ihan hyvä summa :hug:

Varsinkin jos kyseessä isot häät ja vierasmäärät on kiitoskortti saattanut vahingossa unohtua kirjoittaa kaiken hässäkän ja osoitteiden seassa. Meillä ainakin meni kiitoskorttien kirjoittamisen yhteydessä jo muisti ja nimilistat päässä sekaisin enkä todellakaan ole varma että kaikille muistaneille on lähetetty. Vaikka miten laskin ja tarkistin niin kömmähdys saattoi tulla. Postikin onnistuu aika hyvin hukkaan kuoria.

Mulla kyllä venähti noin 3 kuukautta ennenkuin sain kiitoskortit postiin.Olin itse vuorotyössä,vieraita oli 150,valokuvaamosta piti tilata 100 kuvaa (niiden tuleminenkin kesti) ja itse ne sitten askartelin.Vai olisko mennyt jopa yli 3 kuukautta :ashamed:

kun asia tuli esille niin eipä ole saatu mekään ns.kiitoskorttia serkun häistä joissa olimme 070707...kävimme miehen siskon kihlajaisissa elokuun alussa niin tuli jo toista viikkoa sitten kiitoskortti jossa oli kuva heistä...tosin serkulla saattaa olla kiirettäkin , että kyllä täällä muutkin odottelee...

samaa miettii hän.... Olimme heinäkuussa häissä ja ostimme veljeni kanssa yhteisen lahjan, jonka hinta oli 60?. Veljeni rahatilanne on todella huono ja hän osallistui lahjaan pienellä summalla. Vieläkään ei ole mitään kuulunut....

Meillä meni kyllä aika pitkään, ennen kuin me saatiin kiitoskortit lähtemään :ashamed: ja yksi vieraista sai kiitoskortin vasta joulun jälkeen (häät oli syyskuun lopulla) kun olin lähettänyt väärään osoitteeseen ajatuksissani ja kortti kierteli postissa :xmas:

Mä en edes tiedä, mitä kukakin meille antoi häälahjaksi, aika outoa jos joku kyttää että kuinka paljon kukakin tuo rahaa tai mitä paketissa keneltäkin oli :o

Meillä on esikoistyttären kummien häistä aikaa reilu vuosi eikä mitään kiitoskorttia olla saatu. Lahja oli n. 40?:n arvoinen, enempään meilläkään ei ollut silloin varaa. Häihin emme päässeet koska minulla oli laskettuaika juuri häiden aikaan ja matkaa olisi kertynyt n. 400km per suunta. Onneksi emme lähteneet koska kuopus syntyi häistä seuraavana aamuyönä.

Aikamoinen pettymys kyllä oli, mutta tökeröiksi nuo on osoittautuneet muutenkin...

Montako teitä oli? 30 e on pariskunnalta erinomaisen hyvä summa, me laitettiin kolme perhettä kimppaan yht 100 e, joten aika sama, ja erinomaisen sopivalta meistä tuntui. Tottakai kiitoskortti laitetaan kaikille hääparia jollain tapaa muistaneille, vaikkei juhlassa olisikaan, kummallista ettette saanut, ennemmin kuulostaa erehdykseltä kuin mielenosoitukselta.

Pariskuntana laitettiin tuo 30?.Toukokuussa noita häitä tosiaan vietetiin, mutta mitään ei ole kuulunut.Itse soitin heille häitä seuraavana päivänä ja kiitin mukavista häistä jne, mutta sieltä päin ei ole kuulunut mitään sen jälkeen.Voihan toki olla ettei mitään mielenosoitusta ole ja että turhaan suurentelen asiaa.Sitä oleb vain miettinyt ettei mitään yhteyttä ole muutenkaan häiden jälkeen pidetty, jos vaikka se kiitoskortin lähettäminen olisikin unohtunut/lähettämättä vielä...

Joskus voi sattua myös erehdyksiä, että joku jää ilman kiitoskorttia vahingossa. Meilläkin tuli jotakin sekaannuksia ja kiitoskortteja jäi yli, vaikka tasan piti mennä. En vain sitten enää saanut selville keille oli unohtunut kortti lähettää... :/

Oltiin kans häissä joku vuosi takaperin. Kutsuun jo oli melko suoraviivasesti muotoiltu että rahaa kiitos! Mä joka en tykkää antaa rahaa lahjaks kun pakon edessä(niinku täs tapauksessa) keksin että annammepa lahjamme 5 centin kolikoina, rahaa se on sekin, ja niistähän kertyikin melkomoinen kulhollinen. Pakkasin fiiniin lasimaljaan. Ja ajattelin että ainakin meidän lahja jää mieleen :D
Häät osoittautui muutenkin melko rahastukseksi (onko pakko pitää iiiisot häät jos on aiva persaukista väkeä??) kun hääpaikalle vievä bussi maksoi vierailta... tästäkään ei ilmoitettu etukäteen, vaan kerrottiin auliisti että paikalle tahtovat vie bussi, jos ei tahdo omalla autolla mennä! Toki mä oletan että mä vieraana olisin saanut tuon kyydin, kun kerrottiin että ei huolta! Monikaan ei ollu osannu varautua ottamaan rahaa mukaan.....
Ei tullu kiitosta, ei sanallisesti eikä kuvallisesti. Morsei kyllä kertoi väkertävänsä kiitoskortteja- naapurit kyllä sai! Perille asti vietynä. Että en usko täs tapaukses meidän ainakaan jääneen vahingossa pois kiitettyjen joukosta...

Yhteistyössä