Haastavaa nimietsintää nirsolle, apua tarvittaisiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 37+0
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

37+0

Vieras
Laskettuun aikaan on enää parisen viikkoa, mutta lapsen nimestä ei vielä hajuakaan.

Sukupuolta ei tiedetä, aloitan nyt poikien nimistä. Tytön nimi ehkä hitusen helpompi ja on vähän enemmän poikaolo.

Rajoitukset:
- en tykkää tarkoitusnimistä (Onni, Toivo, Otava yms, jotka ovat myös yleisesti käytössä olevia suomenkielisiä sanoja)
- ei saisi olla liian erikoinen/ulkokielinen, vaan suomenkielinen mutta saa olla myös moderni

Tykkään periaatteessa kovasti nimistä Lauri/Eero/Ville, mutta ne on liian yleisiä ja lähipiirissä käytössä.

Vähän tykkään nimistä Elmeri ja Aarne/Aarni, tosin r mietityttää (liian kova, ja rn-yhdistelmä on vaikea lausua) ja -eri ja -ari-nimistä en periaatteessa tykkää, ne vaikuttaa niin teennäisiltä. Toisaalta taas esim. Elmo-nimi on taas ihan kamala mielestäni, vaikka Elmeristä tykkään.

Eemilistä tykkään myös periaatteessa, mutta jotenkin Eemil on liian vaikea suomen kielelle (taivutus ym), mutta Eemeli on taas liian "muunneltu" ja "väännelty".

Onkohan tässä mitään tehtävissä? :/ Pelkään että nimeä ei löydy ikinä. Miehelläkään ei oikein ehdotuksia ole.

Mites ois:

-Eero
-Niilo
-Eino
-Saku
-Markus
-Aaro
-Eeli/Eelis/Elias
-Pauli
Eero on ihana, mutta jo liian lähellä käytössä.

Eeli/Eelis/Elias voisi harkita, mutta ekat kaksi ehkä liian outoja ja Eliaksesta en niin tykkää.. mutta pistän noi ylös kuitenkin. Muista ehdotetuista en tykkää ollenkaan.

Nimen pitäisi mieluiten myös olla jotenkuten lausuttavaissa kansainvälisesti/englanniksi ja ehkä jopa pääteltävissä onko tyttö vai poika.

[QUOTE="nuuh";26065519]Aapo, Aake, Artturi,Juhana, Jussi, Matti, Matias, Tuomas, Heikki, Eino, Vihtori, Ville, Viljami, Samu, Santeri ja Sulo[/QUOTE]

Santerista tykkään vähän, mutta sekin on noita -eri-nimiä, samoin Viljami on jotenkin liian väännetty vaikka siinä jokin viehätys on. Muista nimistä en tykkää.

[QUOTE="noh";26065531]Miikka
Tiitus
Oskari
Aapeli
Jookkia
Joonatan[/QUOTE]
En tykkää muista kuin Joonatanista, mutta se on jotenkin liian pitkä. Siitä tuleekin mieleen, että Joona-nimeä harkitsin ja periaatteessa tykkään, mutta jotenkin se on liian feminiininen, en tiedä sopiiko se pojalle/aikuiselle miehelle.

[QUOTE="noh";26065577]Joonas?
Ate
Totti
Elo
Kuisma[/QUOTE]
Joonas - joo, periaatteessa tykkään ja tietty "miehisempi" kuin tuo Joona. Joonaksen taivutus vaan kuulostaa tosi tyhmältä. Ja tulee aina Joonas Hytönen mieleen :/ Mutta pannaan listalle joka tapauksessa :)

No muut on liian outoja/erikoisia.

Alkuperäinen kirjoittaja entäs sitten;26065590:
-Mikael
-Joel
-Tuomas
-Jimi
-Luukas
-Samuel
en tykkää, nuo -el-loppuiset nimet on kanssa jotenkin liian ei-suomenkielisiä. Jimi kuulostaa koirannimeltä ja Tuomas ehkä liian leimautunut vanhempaan sukupolveen.. Luukaskaan ei oikein sytytä.

[QUOTE="Riksu";26065616]Aapo
Aaro
Aapeli
Eino
Paavo
Ossi
[/QUOTE]
noi on ihan kamalia mun mielestä :/

[QUOTE="Riksu";26065616]
Elias
Eelis
[/QUOTE]
ks. yllä, vois mennä harkintaan mutta ei hirveesti sytytä kuitenkaan

[QUOTE="Riksu";26065616]
Luukas
Roope
Jussi
Johannes
Ville[/QUOTE]
en tykkää oman vauvan niminä tai sitten jo lähipiirissä käytössä

[QUOTE="mml";26065625]Entä Arttu? Mä nuorena päätin, että jos saan joskus pojan niin siitä tulee Arttu, mutta serkku ehti ensin. :([/QUOTE]

mä oon joskus tykännyt/harkinnut, mutta siinäkin on tuo kova r ja lisäksi aina tulee mieleen arttu = narttu, ei voi mitään :/

Alkuperäinen kirjoittaja useimmat ei-muotinimiä;26065655:
Miska
Mikko
Janne
Tuomas
Roope?
Mikko ja Janne periaatteessa tykkään, mutta ne on niin nykypäivän 3-kymppisten nimiä.. Tuomas ja Roope on "rumia" nimiä mun mielestä ja Miska vähän outo/enemmän koiran nimi.

Yhteistyössä