Häät 400 km päässä, meillä 2 pientä lasta, lähtisittekö reissaamaan sen takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
On tosiaan saatu kutsu, ja matkoihin menee suuntaansa yksi päivä, koska joudutaan pysähtelemään syöttämään lapsia vähän väliä, ja matka muutenkin aika moista sirkusta. No, mies joutuu tuota varten ottamaan perjantain vapaaksi, häät on lauantaina ja sitten taas sunnuntai autossa.

Rasittaa jo pelkkä ajatustkin, menee ihan koko viikonloppu vailla lepohetkeä, koska häissä sitten menee se koko lauantaipäivä.

Lisäksi meillä menee tähän reissuun päivän palkka (mies ottaa perjantain palkattomana, bensoihin menee reilusti yli satanen ja tosiaan koko viikonloppu ilman lepoa, autossa istuen, mitä lasketaan menetetyn vapaa-ajan hinnaksi.'

Hääpari on pyytänyt lahjaksi rahaa. Mun mielestä meille on jo niin suuri juttu että ylipäätään lähdetään, että rahaa menee jo useampi satanen vain siihen että mennään. Onneksi voidaan yöpyä sukulaisten luona nin ei mene vielä hotelliin yhtä satasta!

Rasittaa kuitenkin kaikki nuo ketjut ja jutut että vieraiden kuuluisi maksaa omat ruokansa. Meillä menee siihen että matkustamme häihin, monta sataa euroa. Sillä hinnalla söisimme jo aika hyvät ruuat tyyliin Chez Dominiquessa, enkä oleta että häissä ihan sellaista sapuskaa on tarjolla. Mielestäni tässä tilanteessa meidän ei tarvitse maksaa omia ruokiamme hääparille. Mitä mieltä muut ovat?

Vaikkei laitettaisi euroakaan heidän tilille, ollaan kovasti jo maksettu ruokamme näissä matkakuluissa ja työpäivissä. IHan eri asia mennä kotikaupunkiinsa häihin jolloin ymmärrän ruokien maksamisen kyllä.

Mitä pitäisi laittaa tilille? Olen kotihoidontuella kotona eli rahaa ei juuri ole ylimääräistä ja tuo reissu vie jo niin paljon rahaa että miinukselle mennään ja joudutaan Visalla maksamaan bensat :( Ei siis tekisi mieli ythään enempää tehdä velkaa tämän reissun takia!

400 km kulkemiseen PÄIVÄ? Siis kävellenkö kuljette?

Kyllähän tuosta sun tekstistäs paistaa kilometrin päähän se, ettet halua lähteä...joten msiksi lähtisitte?

Mä lähtisin, jos ois siskon häistä kyse, muiden vuoksi en viittis vaivautua.

Hmmm... mitähän mun elämästä tulis jos en pystyisi matkustamaan 400km lasten kanssa. Eihän pääsisi koskaan edes mummolaan. Asennekysymys :) .

Raha-asiat sitten eri juttu.

riippuisi siitä kuinka läheinen henkilö on.
Myös sillä on vaikutusta kuinka hyvä rahatilanteemme olisi, tuohon kun kuluu kuitenkin bensaa kiitettävästi. mtkaan saa varata aikaa noin 5 tuntia lapsten kanssa eli se vaikuttaa myös onko häät mihin aikaan.

Jättäkää lapset esim isovanhemmille hoitoon ja menkää kahdestaan. Häihin ei mennä maksamaan ruokaa (en käsitä tätä että annetaan lahjaraha sen mukaan mitä syödään, haloo!) vaan juhlimaan tuoretta avioliittoa. Kuinka merkityksettömiä nämä ihmiset ovat sinulle, jos et ole valmis antamaan heille mitään lahjaa tuoreen liiton kunniaksi? Jätätte lapset matkasta, niin saatte hääparille viisikymppisen lahjaksi. Ja muut juhlavieraat nauttivat kun ei ole rääkyviä pentuja kirkossa.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:

Kyllähän tuosta sun tekstistäs paistaa kilometrin päähän se, ettet halua lähteä...joten msiksi lähtisitte?

Joo, valitettavasti menee koko päivä. Lähdetään nuoremman lapsen aamupäikkäreiden aikaan ajamaan, sitten kun herää, niin pysähdytään syöttämään esikoinen ja itsemme sekä vauva, ja odotellaan että alkaa iltapäiväpäikkärit, koska hereillä ollessa huutaa suoraa huutoa autossa, eikä se ole kivaa saati turvallista kun kuskin huomio herpaantuu ajamisesta. Et ehkä tajua jos teidän lapset viihtyy autossa, mutta kaikkien lapset eivät viihdy :(

No, sitten taas jatketaan ajamista niin kauan kuin kuopus nukkuu. Sitten kun herää, ajellaan vain pikkupätkiä ja vähän väliä pysähdytään syöttämään tai rauhoittamaan. Isommalla myös välillä vessahätä tai muuta syytä pysähtyä. Perillä ollaan 17-18 maissa.

Kyseessä mieheni vanhan kaverin häät. Jos kyseessä olisi läheisen häät, en varmaan kauheasti miettisi mutta nyt puolitutun... kyllä me kuitenkin nyt ollaan menossa, mutta mietitään paljonko laitetaan tilille.

Sun tekstistä saa sen kuvan, että koet reissun hankaksi, etkä halua lähteä -> silloin en lähtisi.

Itse tosin lähtisin varmasti ihan mielissään häihin ja samalla "pienelle reissulle". Mut mä rakastankin vaihtelua enkä oo mikään kotihiiri.

Minä menisin, mutta en pidäkään tuota 400 km kovin pitkänä matkana. Miksi pitää ottaa vapaapäivä perjantaille? Ettekö voi ajaa illalla, olisi viileämpikin näin kesäaikaan? Mutta jos on noin vastenmielistä mennä häihin, niin miksi menisitte?

En lähtis pienten lasten kanssa noin kauas. Monta tuntiahan siinä matkalla jo menee jos noudattaa nopeusrajoituksia. Jos olis ihan lähiomainen, vaikka sisar voisin harkita.
On se mummolaan meno nyt vähän eri asia kuin häät kuitenkin. Ei sellainen stressi ja voi mennä, vaikka lomalla ja paremmin itselleenkin sopivalla ajalla.

:laugh: :laugh:

Hauskalta ja vähän surkealta kuulostaa tuo teidän matkustustyyli... Että ootellaan päikkäreitä jotta pystyis ajaan.. Miksette lähde illalla, mies voi olla pe töissä ja lapset nukahtavat autoon. Perillä ootte ennen puoltayötä riippuen monelta lähtö.

Alkuperäinen kirjoittaja matkaaja:
Hmmm... mitähän mun elämästä tulis jos en pystyisi matkustamaan 400km lasten kanssa. Eihän pääsisi koskaan edes mummolaan. Asennekysymys :) .

Raha-asiat sitten eri juttu.

Joo. yleensä jos me mennään jonnekin noin pitkälle, mennään pitemmäksi aikaa, että ehtii olla perilläkin. Nyt mennään pelkästään häihin eikä ehditä olla perillä yhtään. Siis pe autossa, pe ilta perillä, la häissä ja su aamuna taas autoon. Kyllä me matkustetaan tuo 400 km ihan mielellää jos voidaan sitten pari päivää olla perilläkin. Mutta nyt ei mies saanut enempää lomaa kuin tuon perjanatain ja senkin palkattomana :/

Voisko lapset jäädä kotiin hoitoon? Kahdestaan ehtisitte nopeammin.

Meilläkin toi 400km on mummolan matka, joten totuttava siihen on. Miten pienet lapset, kun koko ajan täytyy syöttää? Vauvan kanssa täytyy joskus pysähtyä useammin, mutta jo jonkun 2-vuotiaan kanssa selviää yhdellä-kahdella pysähdyksellä. Yksi kunnon ruokatauko ja muut pysähdykset mahdollisimman lyhyinä. Jos ovat niin pieniä, että vaipoissa, ei tartte ees pissataukoja koko ajan.

ajattele että rahaa laitetaan 14,5?/pää. Lapsilta 4,5 e/pää teidän tapauksessa voitte lahjoittaa hääparin tilille 38?, mielestäni hyvä summa laskettuna ruokiin.

Matka on asenne kysymys. Jos hääpari olisi kaverin kaverin kaveri = rivien välistä ei niin läheinen niin en lähtisi, mutta läheisen häihin menisin!
Tulisiko junalla halvemmaksi?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Joo, valitettavasti menee koko päivä. Lähdetään nuoremman lapsen aamupäikkäreiden aikaan ajamaan, sitten kun herää, niin pysähdytään syöttämään esikoinen ja itsemme sekä vauva, ja odotellaan että alkaa iltapäiväpäikkärit, koska hereillä ollessa huutaa suoraa huutoa autossa, eikä se ole kivaa saati turvallista kun kuskin huomio herpaantuu ajamisesta. Et ehkä tajua jos teidän lapset viihtyy autossa, mutta kaikkien lapset eivät viihdy :(

No, sitten taas jatketaan ajamista niin kauan kuin kuopus nukkuu. Sitten kun herää, ajellaan vain pikkupätkiä ja vähän väliä pysähdytään syöttämään tai rauhoittamaan. Isommalla myös välillä vessahätä tai muuta syytä pysähtyä. Perillä ollaan 17-18 maissa.

Kyseessä mieheni vanhan kaverin häät. Jos kyseessä olisi läheisen häät, en varmaan kauheasti miettisi mutta nyt puolitutun... kyllä me kuitenkin nyt ollaan menossa, mutta mietitään paljonko laitetaan tilille.

Meillä sekä 1v4kk, että 2kk huutaa autossa, mutta en mä siltikään tee asioista vaikeempia, kuin mitä ne on. Asennekysymys, sanon minä.

Eikä mun ajaminen herpaannu, koska mitäpä minä siinä hermoja menettämään...se kun ei auta pätkääkään.

Me ajettais kahdella pikaisella pysähdyksellä koko matka, huutais lapset tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ei millään pahalla mutta sä teet tosta reissusta todella vaikean :/ Miksei mies menis yksin kerta sen kaverin?Tai sitten kaksistaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Ratkaisija:
Jättäkää lapset esim isovanhemmille hoitoon ja menkää kahdestaan. Häihin ei mennä maksamaan ruokaa (en käsitä tätä että annetaan lahjaraha sen mukaan mitä syödään, haloo!) vaan juhlimaan tuoretta avioliittoa. Kuinka merkityksettömiä nämä ihmiset ovat sinulle, jos et ole valmis antamaan heille mitään lahjaa tuoreen liiton kunniaksi? Jätätte lapset matkasta, niin saatte hääparille viisikymppisen lahjaksi. Ja muut juhlavieraat nauttivat kun ei ole rääkyviä pentuja kirkossa.

Niin. tarkoitin sitä, että onko se, että tulemme paikalle jo meidän osaltamme tarpeeksi lahjaa? Nyt jos vielä laitamme 40-50 euroa tilille niin kaikki tuo on vielä bensojen ja yhden työpäivän ansioiden lisäksi meille "velkaa", kun joudutaan visalla maksamaan. Rahaa ei ole paljon ylimääräistä.

Jos häät olisivat lähempänä, voitaisiin laittaa vaikka 100 e ja silti tehtäisiin vähemmän velkaa.

400 kilsan ajamiseen koko päivä...hä? :D Mun kaveri ajoi juuri 4000 kilsaa ja risat 2½ päivässä...mukana 1-vuotias, joka viime vuonna samalla reissulla oli peräti kuukauden ikäinen. Lisäksi pari leikki-ikäistä ja teini.

Mä lähtisin reissuun, mutta ei pysähdeltäisi kuin kahdesti.

Tai sitten jättäisin lapset hoitoon ja mentäisiin miehen kanssa kaksin.

toivottavasti näin ei käy teillä, mutta meillä oli kyllä tasan niin, että jos jotain matkustamista suunnitteli vauvan nukkumisten mukaan, muutoin atomikellon varmuudella toiminut vauva meni jökkiin ja nukkui/en nukkunut ihan miten sattui.

Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:
Sun tekstistä saa sen kuvan, että koet reissun hankaksi, etkä halua lähteä -> silloin en lähtisi.

Itse tosin lähtisin varmasti ihan mielissään häihin ja samalla "pienelle reissulle". Mut mä rakastankin vaihtelua enkä oo mikään kotihiiri.

Niin. Meillä on kuudet häät tänä kesänä. On lisäksi kesälomalla paljon reissuja tiedossa ja ne voidaan tehdä oman aikataulun mukaan, kun mennään kauemmaksi, ollaan perilläki pitempään kun miehellä on loma. Tämä reissu on kaikin puolin hankala, koska miehelläni ei ole silloin lomaa kun nämä häät ovat.

Yhteistyössä