häät ja ristiäiset ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muumi83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

muumi83

Uusi jäsen
20.09.2007
18
0
1
minkä laisia kokemuksia teillä häistä ja ristiäisistä yhtä aikaa? :heart:

me emme haluaisi niin hirveen isoja juhlia pitää kahdessa erässä...
noin 50 vierasta tulee ristiäisisiin...
paljonko häät yleensä maksaa?
saako 1500-2000e häät? siis puvut, sormukset ja vieraitten ruuat...
juhla paikkan saamme ilmaiseksi, jos siis samalla on ristiäiset..
minkälainen tomitus kirkossa voi pitää joka ei siis pitkästytä lapsia..
meillä on 1,8kk poika jo ennestään.
olisi muksavaa muutenkin että häät voisi pitää vain päivällä eikä yö myöhään tarvitse kukkua kun on pieniä lapsia.

olisi kiva jos jollain olisi tietoa mistä saa hääpuvun halvalla ostaa tai vuokrata??(helsingin seutu on suht lähellä. noin 1h) muita hyviä ideoita esim kutsukortit jne.....

En tiiä suunnitteletteko ruokatarjoilua vai pelkkää kakkulinjaa, mutta halvimmatkin ruokahäät on pitopalvelusta riippuen 10e/henkilö (jolloin on aika suppea lista). Meillä oli muistaakseni 36e/hlö kesällä 2005. Sormuksiahan on monenlaisia, mutta kyllä ne halvimmatkin kultaiset ( jos jotain timantteja tahot) on alkaen 200e, varmaan n. 500e on seht yleinen. Puvut on ostettuna 400e ylöspäin (siis ihan yksinkertanen, monet pyörii tonnin paikkeilla), vuokrattunakin muutaman satasen (muistaakseni)... Kukat maksaa, samoin valokuvaus jne... Yllättävän paljon menee kaikkeen pieneen, mitä ei huomaa budjetoida eli kannattaa jättää vähän pelivaraa.

Hei,

meidät vihittiin esikoisen ristiäisissä srk-salissa. Olisiko tilaisuus alkanut klo 13 ja päättynyt n. 16.00? En muista tarkalleen. Ensin meidät vihittiin ja sen jälkeen poika kastettiin. Tämän jälkeen kahvit ja seurustelua ja sitten kotiin.

Minulle ostettiin alennusmyynnistä kermanvaalea kotelomekko, jonka isovanhemmat maksoivat, olisiko maksanut 100?. Hiukset laitoin itse. Miehellä oli melkein uusi puku ja siihen vain sopiva kravatti. Sormukset maksoivat yhteensä n. 1000?.
Tarjoilut maksoivat yhteensä n. 200? sisältäen 2 isoa tilauskakkua ja riisipiirakoita, munavoita, keksejä, lohileipiä, kahvit, mehut...
Kesäaikana käytimme luonnonkukkia koristeluun. Kastekimppu toimi myös morsiuskimppunani :D
Meillä oli siis reippaasti alle 2000? budjetti ja saatiin vielä joku 800? lahjaksi rahaa joten aika edullisesti selvittiin ja silti tunnelma oli ihanan intiimi ja lämmin. Vieraita oli 30.

Häiden budjetti riippuu todella plajon teistä itsestänne ja teidän mieltymyksistänne.

Meidät vihittiin viime kesänä meren rannalla. Vieraita noin 60. Tarjoilut tehtiin itse äitiemme avustuksella. Yksi henkilö oli pyydetty huolehtimaan "tarjoilusta".

Sormukseni ei maksanut kuin 150? (keltakultaa 3 pientä timanttia)

Pukuni oli serkkuni mittojen mukaan tekemä melko yksinkertainen, jotta sitä mahdollisesti voi joskus myöhemminkin pitää. Oli hänen lahjansa meille. Tarvikkeet maksoi noin 100?.
Miehellä oli muutenkin uudehko puku, joten ostettiin uusi paita ja kravatti ja kengät.

Ostokukat ja valokuvaus tietysti maksaa, mutta kannattaa tehdä vertailuja ennenkuin tilaa.

Alkoholi pitoistakin tarjoilua illalla oli.

Kokonaisbudjetti tais olla noin 1500?.

Näin meillä, tosin mitä suuremmat ja näyttävämät juhlat haluaa sitä enemmän menee myös rahaa jopa kymmeniä tuhansia.

Jos minä häitä järjestäisi pienellä rahalla, tekisin kaiken mahollisen itse. Jos kerta jo juhlapaikka valmiina, ruokatarjoiluun jää aika paljon tuosta tejän budjetista. Keitto/leipää/mehu/maito/parit pikkuleivät/kakku/kahvi/tee. Eihän sen tarvi olla sellanen perinteinen morsiuspuku, sehän voi olla joku nätti mekko jota voit sitten myöhemminki pitää. Kyllä nuista juhlista suht halvalla pääsee :)

Eipä noi meidänkään häät maltaita maksanut ristiäiset oli samassa seurakunnan sali vuokra oli noin 50 ekee, vieraita oli noin 30 kaikki syötävät tehtiin ite kakku karjalanpiirakoita suolasia piirakoita ja salaattia. ja tarjoilun hoiti sukulaiset ja mun puku makso n.170 ekee ja sormus muistaakseni n.80 ekee
Ja ite halusin että enemmän vietetään ristiäisiä et häät siinä sivussa vaan..

nyt olemme sitten päättäneen pitää häät ja ristiäiset samaan aikaan. ja juhlat ovat pääasiassa häät.
olen tehnyt kutsukortit sitä vaille valmiiksi että ne on helppo laittaa postiin kun sen aika tulee =) ostin tiimarista korttipohjat ja sydän tarroja...
tuli todella kaunis ja yksinkertainen.
kirjekuoret olen kirjoittanut myös valmiiksi.
häihin olemme laskeneet että tulisi vain lähimmät sukulaiset, mutta valitettavasti ihmisiä tuli silti 70 henk.
äitini on jauho peukalo ja antaa lahjaksi ruuan valmistuksen.
tilat ovat ilmaiset.
olen päättänyt vuokrata hääpuvun,( jos vain kerkeän helsinkiin )sekin tulee n300-400e maksamaan...
budjettia ei ole vielä päätetty.......

Viime syksynä juhlimme molempia ristiäisiä ja häitä meillä kotona. Ruokakauppaan meni rahaa jonkin verran, kaikkineen ehkä 150-200e (syömässä oli noin 20 henkeä ), tekijät oli suvusta. Minun vaatteet maksoivat muistaakseni 150e, ja niitä voin käyttää myöhemminkin (musta pitkä hame, punainen silkkitoppi ja pitsibolero/jakku). Kukka-asetelma kastepöytään maksoi 30e. Sormus hiukan vajaat 500e. Siinä kai ne. Tosin kuluja tulee ensi kesänä, kun järjestämme juhlat ystäville ja sukulaisille. KAstetilaisuuteen, joka tuo meidän juhla pääasiassa oli, emme halunneet kuin lähimmät ihmiset.

Meillä se vihkiminen ja kastaminen kestivät yhteensä ehkä puoli tuntia, joten eiköhän lapset sen aikaa jaksa. Ja sitä paitsi onhan se lapsillekin jännittävä tilaisuus, kun ollaan juhlavaatteissa, kirkossa on yleensä ihmeteltävää jne.

Yhteistyössä