Häät ja ruokailu, pohdintaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko nykyään yleistä, että ruokailussa pihistellään häissä. Silloin joskus ennen muinoin oli aina pöydät koreana häissä ja oli jos jonkinmoista tarjottavaa, mutta nykyään on vain muutamaa laatua ja kahvin kanssa pelkkää kakkua.

Eilen häissä oli lämmin ruoka elikkä siihen kuului pari salaattia, lohta ja karjalanpaistia ja vihanneksia. Ruokailu hoidettiin samantien kun juhlat alkoi pois alta ja varmaan puoli tuntia syömisen jälkeen olikin sitten kakkukahvien vuoro ja kahvin kanssa oli pelkkää kakkua. Tuo lämmin ruoka oli vielä ihan riittävästi, mutta jotenkin minusta kahvin kanssa pelkkä kakku on aika vähän, olisi voinut olla jotain muutakin.

Minusta kutsujen kanssa pihtaillaan! Olen ollut häissä viimeksi 6 vuotta sitten!!! Ennen oli monet häät joka kesä kierrettävänä! En siis osaa tarjoiluista sanoa mitään.

Ja mä niiiiiin toivon pääseväni häihin. Mutta kun kukaan ei mene naimisiin. Me ollaan meidän ystävä ja sukulaispiirin ainut naimisissa oleva pariskunta.

Ilmeisesti meidän 7-vuotinen sota on vakuuttanut kaikki avoliiton onnesta :D :saint:

Mä en oikein tiedä mitä sen kakun kanssa pitäisi sitten olla? Mä olen ollut monissa häissä, joissa on kakun ohella kuivakakkua ja jos jonkinmoista pullaa ja keksiä, ja lopputulos on aina se, että ihmiset lähinnä syö sitä kakkua, ja kaikki muu jää ylimääräiseksi.

Jäin kans miettimään, että mitä ihmettä sen kaffen kanssa sitten pitäis kakun lisäksi olla?

Lisäksi tuo ruoka kuullostaa ihan normilta hääruualta, ei mitään gourmeeta vaan tavallista pitoruokaa.

No kakun lisäksi minusta voisi olla jotain pullaa ja piparia, ei sen kummempaa, mutta jotenkin tuo kakku vaan tuntui niin kamalan vähältä. Tosin noissa häissä alkoholi oli päätarjottavana ja siihen oli eniten satsattu.

Ruoka on kallista ja häiden järjestäminen maksaa rahaa =) Ja harva enää ottaa pullaa missään juhlassa, turha laittaa tarjolle. Ja jotenkin yksinkertainen on kaunista, rönsyilevä kakkutarjoilu on out ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Mä en oikein tiedä mitä sen kakun kanssa pitäisi sitten olla? Mä olen ollut monissa häissä, joissa on kakun ohella kuivakakkua ja jos jonkinmoista pullaa ja keksiä, ja lopputulos on aina se, että ihmiset lähinnä syö sitä kakkua, ja kaikki muu jää ylimääräiseksi.

Meillä oli paria eri kuorrutettua kuivakakkua, erilaisia pikkuleipiä (mm. lusikkaleipiä)