haave vain

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitinen

Vieras
Haaveena olis jo toinen lapsi, esikoinen nyt 1,5v. Mies ei suostu koska haluaa ensin meille isomman kodin. Rakentaminen aloitetaan kesäkuussa. Ymmärrän kyllä hyvin sen että olis käytännöllisempää tehdä koti ensin valmiiksi ja sitten vasta toinen lapsi mutta mua niin harmittaa että ikäeroa tulee mun mielestä turhan paljon. Oon aina haaveillu että saisin lapset pienellä ikäerolla kun itselläni on suuria ikäeroja sisarusteni kanssa. No eipä voi mittään harmittaa vaan niin vietävästi... :/

Voin lohduttaa, että kokemuksen syvällä rintaäänellä: AINA on järkevää ja hyvä idea tehdä ENSIN talo/remontti ja vasta SITTEN lapsi. On silkka tosiasia, että sekä rakentaminen että vauva koettelee parisuhdetta, joten miksi järjestää nämä kaksi asiaa vielä samanaikaisesti.... Vaikka kuinka suhde on vakaa ja rakkautta molemminpuolin, on elämä rakentamisen ja vauvanhoidon kanssa melkoisen kuluttavaa. Onneksi meillä selvittiin siitä, mutta lähellä oli ettei päädytty eroon. Ja niin käy varsin usein, valitettavasti. Ja voihan sitä kakkosta alkaa yrittää sitten, kun raksalla alkaa olla hieman rauhallisempaa ja puolivalmista, sitten kun on vielä odotusaika järkkäillä hermot kuntoon raksan jälkeen :)

Ehkä se rakentaminen kannattaa hoitaa pois alta, ehdithän raskautua myöhemminkin. Rakentaminen on muutenkin aikaa vievää ja rankkaa puuhaa, kun tekemistä riittää monella saralla :)

Yhteistyössä