Haave

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Usko loppuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Usko loppuu

Vieras
Saada kunnon rytmi?! Vauva tänään 3kk ja yö ja päivä nuriperin.Ilta 20-09 aamuun ollaan hereillä.Kaikkea on kokeilu hieronnasta,kylpemisestä vaikka mihin nyt kirjotan tätä lapsi hereil ja kello 05.Neuvolas kysyivät et nukkuuhan lapsi tos välis vaik tunnin tai sellasta.Mutta kun ei nuku.Koliikista ei ole kyse vaikka rajujakin väänteitä on.Pikkunen valvoo ja roikkuu tississä ja huutaa hulluna kun irrotan sen.Enkä raaski koko yötä valvottaa naapureita ja lasta huudattaa.Se käy mun omille hermoille myös kun on aivan loppu.Tätä kestäny 2kk. Ja joo sainhan mä apua mut jätkä käy joka ilta 23 kuorsaamaan mun sänkyy.Mä siirryn makkariin enkä saa sit nukuttua lapsen enkä kuorsauksen takia.Hän kyllä hoitaa koiran onneksi,tiskaa ja illal on lapsen kans jos mul menoja.Mut korkeitaan mä käyn kaupas enkä ole kauan pois kun lapsi täysimetyksel.Kun itse halusin nukkua se onnistuu olkkarin sofalle kun väkisin nukahdan ja sitä onnea kestää vajaa tunti kun mut revitää ylös.Sit kotihommat ja muut nii ei kohta jaksa enää.

Riippuen siitä kuinka ehdoton olet täysimetyksen kanssa tässä yksi neuvo. Anna yksi syöttökerta lapsellesi reilusti korviketta; nukkuu todennäköisesti yhden pidemmän pätkän kun saa kerralla mahan täyteen hetkeksi. En tarkoita etteikö kasvaisi täysimetyksellä, mutta jatkuva tississä riippuminen saatta johtua siitä, että hänellä on kokoajan hieman nälkä ja siten nukkumisestakaan ei tule mitään, kun vatsa kurnii. Auttoi meillä. Kerrankin sai pikkuinen mahan täyteen ja nukkui ruususen unta useamman tunnin. Tämän neuvon sain ihan neuvolasta.

Tuli kyllä ihan sama mieleen. Jos siis ei yhtään nuku yöllä ja haluaa vain tissille, niin kokeile antaa pullosta pumpattua maitoa/korviketta tms. Jos unet pitenee. Kun jatkuva kitinä vaikuttaisi nyt vähän siltä, että vauvalla on koko ajan nälkä.

Mutta nukkuuko siis päivällä ja valvoo yöt? En ihan ymmärtänyt oikein tuota, että mies siis nukkuu sinun sängyssäsi? Kirjoita vähän lisää.

Varsinaista rytmiähän tuon ikäisellä ei vielä välttämättä ole.Kuulostaa siltä, että vauvalla vois olla nälkä. Syökö hän pullosta? Ehdotan samaa kuin edellisetkin eli syötä illalla vaikka pullosta ja miehesi vois joinakin öinä/syöttökertoina myös syöttää vauvan pullosta, että itse saat nukkua pitemmän pätkän. Oletko kokeillut antaa vauvalle maitohappobakteereja, jos hänellä on vatsanväänteitä. Helppo lisätä maidon joukkoon pulloon tai antaa tippoina suuhun.Kannattaa kokeilla! Kotihommat voi odottaa, että itse saat nukuttua. Nukkuuko vauva päivällä? Jos nukkuu niin silloin nukut itsekin.

Piti vielä lisätä, että onhan teillä yöllä valot pois ja muutenkin hiljaista, että vauva tietää, että on yö. Ja yöllä ei saa puhua vauvalle ja ei tarvi vaihtaa vaippaakaan, jos ei ole kakkaa. Ja illalla aina samat rutiinit ennen nukkumaanmenoa. Kyllä vauva sitten tottuu pikkuhiljaa.

Joo valot on pois ja ollaan rauhottettu ilta ja yö.Ainut et mä hiljaa hyräilen lapselle kun kantelen häntä.Neuvolas kysyin lisäruuasta mutta.Synt paino oli 3160 ja nyt 6480 eli siitä ei ole kyse ettå ruoka ei riitä.Tuntuu et olen ns.huvitutti ja lapsella voimakas läheisyyden tarve.Tutti tai pullo ei kelpaa,olen monesti kokeillu ja hän huutaa ja yökkii kun yritän.Ulkona vaunuissa hän nukkuu mut tuntuu julmalta laittaa yöksi ulos.Entä jos hän herää ja minä en.Apulaisesta sen verran et päiväl hån yleensä töissä ja illalla sen aikaa on lapsen kanssa et pääsen kauppaan.Jos lapsi itkee sillo niin kauhea numero siitä.Sit kun mä haluaisin ja kerkeisin vähän nukkua hän menee jo nukkumaan.Ja ei hänellä kuulema ole tissiä.Kuuntelis välil itkua tai seurustelisi lapsen kans mut hän kömpii sänkyy ja on torkkunu sofal ekaks et miten hän on väsy.Vaik nukkuu viel 8-10h yö unetkin.Mä haaveilen moisesta.Talvirenkaatkin minä naisena vaihdoin kun toinen ei jaksa.No tulipa taas valitettua.Ehkä tää tästä!?

En osaa oikein neuvoa, mutta kannattaisiko neuvolasta kysyä vielä uudestaan? Ja jos vauvalla on kova läheisyyden tarve, niin perhepeti? Meillä vauva kans 3kk ja nukutaan vuoroin omassa sängyssä ja perhepedissä. Tällä hetkellä paremmat unet tulevat juuri perhepedissä...
Meillä oli iltakitinöitä ja valvomista hieman ennen tuota 3kk ja sain kaverilta neuvon antaa vähän vedellä laimennettua luumusosetta, että auttaisi vatsan toimintaan. Meillä se auttoi, mutta en antanut maisteluita kun sen pari viikkoa silloin tällöin.

Joo mulla vauva itkeskeli aina iltaisin ja heräili yöllä pari kertaa..mutta hän tahtoi vaan mamman viereen..nyt nukutaan jopa 7 tunnin pätkiä yhdessä mies vauva ja minä isossa sängyssämme.
Tissittelee vieläkin illalla aika pitkät pätkät, mutta ei heräile välttämättä kun vasta aamulla syömään nälkäisenä.

Hyssyttely ei kannata, siihen vauva tottuu ja sitten nukahtaa vaan hyssyttelemällä ja keinuttamalla.

Ymmärrän, että pari kertaa herääminen on ihan normaalia :-) mutta vauva oli aina hereillä sen jälkeen eikä saanut unta.nyt kun herää mamin ja tissin vieressä hän nukahtaa lähes heti kun on saanut syötyä. Eikä aina herääkään..johtuukohan siitä tissin läsnäolosta :-)

Yhteistyössä